Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK LPG] na lpg działa OK na benzynie ledwie jedzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
terrmitt

[b4 ABK LPG] na lpg działa OK na benzynie ledwie jedzie

Post autor: terrmitt » 19 maja 2010, 22:37

Witam. Problem wygląda następująco:

Na lpg wszystko ok, nie strzela obroty wolne są, moc jest.


Na benzynie:
-brak wolnych obrotów ( pochodzi 1-3 sek. i gaśnie )
-podczas jazdy na benzynie (niezależnie od temp. silnika) samochód powoli zwalnia, szarpie traci moc - nie da się jechać
WAŻNE: kiedy odepnę niebieski czujnik temp. samochód JEDZIE na benzynie, (tryb awaryjny) ale NIE MA wolnych obrotów - również gaśnie. Czujnik wymieniony miesiąc temu na porządny, markowy.

I dodam jeszcze jedno - odpięcie czy podpięcie przepływomierza nie ma żadnego znaczenia, zero reakcji. Kiedyś miałem uszkodzony przepływomierz, jeździłem z wypiętą wtyczką i samochód chodził całkiem ok, dało się spokojnie jeździć.

Kupiłem nową kopułkę i palec, uszczelniłem dolot. Brak poprawy.

Podpinałem pod VAGA - błąd sondy lambda ( był od zawsze odkąd pamiętam, ale auto jeździło ok) i błąd przepływomierza ale tak jak pisałem, kiedyś śmigał z odpiętą wtyczką, teraz nie ma szans.

Proszę o porady / sugestie.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 20 maja 2010, 04:03

Kolego ty wszystko co jest potrzebne do wolnych obrotów i poprawnej pracy silnika masz uwalone... Moim zdaniem nie ma szans żeby taki samochod pracował w miare normalnie. U mnie tylko bez sondy samochód miał połowę mocy i muł straszny. Podmień to co masz uwalone zrestartuj kompa i powinno być ok:D

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 20 maja 2010, 06:26

To przez sonde lamdbda. U mnie na benzynie nie chciał w ogóle jeździć. Wymieniłem i jest ok. <ok>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 maja 2010, 07:33

Skoro nie ma wolnych obrotów to przyjrzyj się regulatorowi wolnych obrotów, przemyj lub jeśli to nie pomoże to podmień.U mnie po myciu wyglądał jak nowy a po zamontowaniu działo się to co opisałeś, odpalałem auto z gazem do dechy żeby od razu przełączył na gaz.Wymiana rozwiązała problem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 maja 2010, 09:20

Na poczatek podłacz VAG-a i sprawdz bloki pomiarowe szczególnie zasilanie ECU, byc moze przekaznik 30 daje o sobie znac. Jezeli po wykasowaniu błedów pojawia sie na nowo przepływka i sonda to te elementy sa do wymiany, mozesz jeszcze odpiac sonde od instaalcji i zoabzcec jak sie bedzie zachowywał. Sprawdz na odpalonym silniku czy po odpieciu krokowca ustabilizuja sie obroty czy nie.

terrmitt

Post autor: terrmitt » 20 maja 2010, 11:45

Więc po kolei:

- pod odpięciu regulatora wolnych obrotów auto gaśnie / nie utrzymuje obrotów powyżej 200-300 na benzynie jak i na lpg

- kiedyś przez pół roku jeździłem z odłączoną wtyczką przepływki i śmigał bez problemu ( jedynie gasł przy pierwszym odpalaniu, później szedł ok )

- zasilanie ECU z vaga wynika że w normie ( ok 14V )


Pozostaje jedynie ta sonda lambda... co powinno się dziać po jej wypięciu? powinien " w miare " jeździć czy wcale nie odpalać ?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 maja 2010, 12:35

Na benzynie:
-brak wolnych obrotów ( pochodzi 1-3 sek. i gaśnie )
-podczas jazdy na benzynie (niezależnie od temp. silnika) samochód powoli zwalnia, szarpie traci moc - nie da się jechać
A benzyna zawsze w baku była? pompa i filtr sprawdzone?

terrmitt

Post autor: terrmitt » 20 maja 2010, 13:21

Tak, benzyna była zawsze. Jeśli odepnę czujnik temp (ten który jest nowy) to słychać że auto wchodzi w tryb awaryjny (lekko podwyższone obroty) i na benzynie da sie jechać ale wolnych obrotów nie ma.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 maja 2010, 14:53

Skoro gasnie po odpieciu krokowca to nie jest prawidłowy objaw, sprawdz wskazania przepływki, TPS-u oraz skład spalin na analizatorze.

terrmitt

Post autor: terrmitt » 20 maja 2010, 16:57

Więc koledzy wydaje mi się że z waszą pomocą znalazłem rozwiązanie - walnięta SONDA LAMBDA

napięcie na sądzie stoi w miejscu... po odpięciu sądy sprawa wygląda tak:

- samochód ma wolne obroty ( które jednak moim zdaniem są lekko podwyższone na ciepłym ok 950-1000)

- da się nim jechać na benzynie, troszeczkę szarpie i nie potrafi osiągnąć więcej niż 5000rpm ale poza tym AWARYJNIE da się bez problemu jechać ! przedtem się nie dało, obroty max 2200 i gaśnięcie na wolnych.

Także po wymianie sądy powinno być ok?:> prawda?

Jak ją wymienię to napiszę na forum czy pomogło.

[ Dodano: 2010-05-21, 00:16 ]
Naprawiłem przepływomierz ( mniejsza o to jak )

Teraz mam pytanie co do sondy lambda - jak wykonać prawidłowo pomiar ( sprawdzić czy działa ok )

Ja zrobiłem to tak : zwykłym miernikiem wpiąłem się plusem we wtyczkę sygnałową ( czarny przewód ) a minus bezpośrednio do masy z silnika

Mój wynik to stałe prawie nie zmieniające się napięcie 0.35V
Vag pokazuje mniej więcej to samo ( napięcie stoi w miejscu a jeśli się zmienia to raz na 2 min o kilka dziesiętnych volt.

Czyli co? sonda jest na pewno uszkodzona? wykres powinien być na oko sinusoidalny?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 maja 2010, 09:26

Czyli sonda do wymiany napiecie powinno sie ciagle zmieniac przy prawidłowo działajacej sondzie. Ale powiem szczerze ze sie nie spotkałem jeszcze z takim przypadkiem zeby az tak sonda wpływała na prace, u mnie przy padnietej sondzie na ubogo auto jezdziło normlanie tylko troche kopcił na czarno bo ECU za duzo lało PB.

terrmitt

Post autor: terrmitt » 22 maja 2010, 21:17

Problem rozwiązany - okazało się że jednoczesna awaria przepływki i sondy uniemożliwiała normalną jazdę na pb. Po naprawie przepływomierza i wypięciu sondy autem da się jeździć. W przyszłym tyg. wymieniam sondę.

Temat uważam za zamknięty, dzięki za pomoc koledzy. <piwo>

Awatar użytkownika
Kamila666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 16 cze 2009, 19:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamila666 » 08 gru 2010, 21:37

terrmitt, jak naprawiłes przepływomierz?

terrmitt

Post autor: terrmitt » 08 gru 2010, 22:37

Koleżanko był ( chyba nadal jest ) w warsztacie poradnik " nie bój się swojego przepływomierza " czy jakoś tak, było tam opisane jak go naprawić ( chodzi o wytartą ścieżkę potencjometru ).

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 09 gru 2010, 22:02

W takich przypadkach jeżeli na Pb nie chce pracować a na LPG dobrze w miarę chodzi to może być lekko nieszczelny uklad dolotowy..... jakiś wąż pękl czy coś innego gdzieś go boli.

mialem taki przypadek.

tak na przyszlosc jakby ktoś zajrzal tu i zamiast zakladac nowy temat to sprawdzil sobie szczelność dolotu a wiadomo te silniki są bardzo na to czułe.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl