[1.9tdi 1Z 94]czarny nalot na jezdni/smrod
[1.9tdi 1Z 94]czarny nalot na jezdni/smrod
witam drogich forumowiczow!
czy spotkaliscie sie z takim czyms, ze wasza niunia zostawiala czasem na jezdni pod wydechem czarny nalot?! w mojej wydech skierowany jest w dol i w tymze miejscu po kilku sekundach po zatrzymaniu sie pojawia sie czarny nalot na jezdni (widac bardzo wyraznie)
zaznaczyc musze ze pojawia sie czasami, ale zawsze jak sie pojawia towarzyszy temu niezly smrod!! czuc jak tylko wyjdzie sie z auta
auto nie kopci, tylko widac na jezdni i czuc
nie mam dostepu do vaga, co to moze byc? spotkaliscie sie juz z czyms takim?
z gory dzieki
czy spotkaliscie sie z takim czyms, ze wasza niunia zostawiala czasem na jezdni pod wydechem czarny nalot?! w mojej wydech skierowany jest w dol i w tymze miejscu po kilku sekundach po zatrzymaniu sie pojawia sie czarny nalot na jezdni (widac bardzo wyraznie)
zaznaczyc musze ze pojawia sie czasami, ale zawsze jak sie pojawia towarzyszy temu niezly smrod!! czuc jak tylko wyjdzie sie z auta
auto nie kopci, tylko widac na jezdni i czuc
nie mam dostepu do vaga, co to moze byc? spotkaliscie sie juz z czyms takim?
z gory dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Normalka to sadzamalizna3h pisze:czy spotkaliscie sie z takim czyms, ze wasza niunia zostawiala czasem na jezdni pod wydechem czarny nalot?!
w mojej też i wszystkich innych TDI No chyba ze ten czarny nalot to kropelki oleju bo wtedy to nieciekawie się przedstawia i turbina kończy życie .Ale to mało prawdopodobne bo by ci dymił strasznie.A ten smród z wydechu to niestety wszyscy to mamymalizna3h pisze:w mojej wydech skierowany jest w dol
nie dymi, ale smrod niezly, nie wiem nawet do czego podobny, hmm moze tak jakby cos sie palilo, albo wlasnie jakas sadza, trudno powiedziec, w kazdym badz razie jest to smrod gryzacy w gardlo. Przez wiekszosc czasu wogole nie wystepuje: po prostu w 80% przypadkow jak jade, zatrzymuje sie i wychodze, patrze pod wydech i nie ma sladu, smrodu tez nie ma NAJMNIEJSZEGO!!! a w okolo 20% przypadkow jak wyjde to wali juz po otwarciu drzwi, nie kopci, a nalot pojawia sie juz po kilku sekundach
czyli co wedlug Was jest normalne koledzy:
-to, ze z diesla CZASEM smierdzi i zostawia nalot a CZASEM wcale?
-to, ze z diesla smierdzi i zostawia taki nalot przez caly czas? a takie zmiany zahowania opisane przeze mnie moga swiadczyc o czyms powazniejszym?
pytam szczegolowo zeby nie bylo niedomowien, bo chcialbym wykluczyc ewentualne inne usterki jak moze cos z wtryskiwaczami, lub tak jak kolega wspomnial koniec zywota turbiny
odnoszac sie do tematu turbiny: da sie rozpoznac ze to kropelki oleju na jezdni? oleju mi nie ubywa, auto ma kopa, czuc i slychac ze turbina pracuje, a jak dotknalem reka nalotu to nie byl on ani wilgotny, ani nie moglem go zetrzec reka, tak jakby jezdnia zmienila kolor
kopcil na jasno czasem po odpaleniu w niskiej temperturze albo jak cala noc padalo, a w przy jezdzie to tylko jak go przycisnalem do wysokich obrotow (raz zakopcil - troszke - przy nastepnym wcisnieciu buta juz nie)
generalnie auto jezdi dobrze, moc ma, odpala na dotyk, jednakze martwie sie takimi sprawami bo tez dobrze sie nie znam i wole dmuchac na zimne niz cos zaniedbac, tym bardziej, ze uzywam tego auta do pracy i jest mi potrzebne 24h/7
dzieki z gory Panowie
czyli co wedlug Was jest normalne koledzy:
-to, ze z diesla CZASEM smierdzi i zostawia nalot a CZASEM wcale?
-to, ze z diesla smierdzi i zostawia taki nalot przez caly czas? a takie zmiany zahowania opisane przeze mnie moga swiadczyc o czyms powazniejszym?
pytam szczegolowo zeby nie bylo niedomowien, bo chcialbym wykluczyc ewentualne inne usterki jak moze cos z wtryskiwaczami, lub tak jak kolega wspomnial koniec zywota turbiny
odnoszac sie do tematu turbiny: da sie rozpoznac ze to kropelki oleju na jezdni? oleju mi nie ubywa, auto ma kopa, czuc i slychac ze turbina pracuje, a jak dotknalem reka nalotu to nie byl on ani wilgotny, ani nie moglem go zetrzec reka, tak jakby jezdnia zmienila kolor
kopcil na jasno czasem po odpaleniu w niskiej temperturze albo jak cala noc padalo, a w przy jezdzie to tylko jak go przycisnalem do wysokich obrotow (raz zakopcil - troszke - przy nastepnym wcisnieciu buta juz nie)
generalnie auto jezdi dobrze, moc ma, odpala na dotyk, jednakze martwie sie takimi sprawami bo tez dobrze sie nie znam i wole dmuchac na zimne niz cos zaniedbac, tym bardziej, ze uzywam tego auta do pracy i jest mi potrzebne 24h/7
dzieki z gory Panowie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie nadawaj sobie nie potrzebnej roboty ,odepnij wtyczkę od elektrozaworu na obudowie filtra powietrza który steruje EGR -em i też nie będzie działał .Do dolotu jest jeszcze podłaczona odma którą dostają się pary oleju a przy znacznym zużyciu silnika nawet zauważalne ilości olejumalizna3h pisze:widzialem fotostory na ten temat i tam gdzie powinno sie wsadzic blaszke to widac u mnie wystajacy kawalek blaszki i silikon czerowony, ale chyb zdejme to i zobacze zeby wiedziec napewno
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: