Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Sens zakładania wtrysków od AFN

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[b4 1.9 1Z] Sens zakładania wtrysków od AFN

Post autor: icemerc » 19 maja 2010, 17:32

Witam. Mianowice chciałbym się dowiedzieć, czy założenie końcówek wtrysków od AFN ma jakiś sens, czy coś daje czy lepiej poczekam, uzbierac i odrazu kupować końcówki 0.216 ?
Będe wdzięczny za odpowiedz, gdyż mam możliwośc zakupu końcówek wtrysków od AFN w sumie w dobrej cenie i nie wiem włąśnie czy zmiana będzie miała sens i czy coś poprawi..
Dodam iż TDi mam na PIERBURGU juz ;)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 12:10 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 maja 2010, 23:14

icemerc, zależy ile mocy będziesz chciał uzyskać :?: Sens na pewno jest, ale jak liczysz na moc powyżej 140PS to już lepiej 216-stki. ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 maja 2010, 00:45

to zależy ile Ci wystarczy, po samych wtryskach AFN różnicę poczujesz, tylko pamiętaj że trzeba delikatnie zwiększyć dawkę żeby była duża różnica ;-) kumpel lata seryjnym AHU na samych wtryskach AFN i jest zadowolony, ja tak samo zrobiłem i teraz jeszcze dorzuciłem chipa i wymiot jest niemiłosierny :mrgreen: w sumie w osiągach dobry chip i rezystor są identyczne także mam to i to :mrgreen:

więc jak nie chcesz jeździć na rajdy to wtryski AFN i do tego zrób chipa lub załóż rezystor i Ci spokojnie wystarczy, ale jak planujesz mieć coś koło 140KM to szykuj 0.216 <ok>

powiem Ci że na samych wtryskach AFN i rezystoku A6 z 2.6 V6 w budzie C4 szło łeb w łeb a nawet w pewnym momencie nie dawało rady ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 20 maja 2010, 01:17

uzbieraj od razu na 216, z 3 powodow
1. w koncu i tak bedziesz chial wiecej mocy
2. nie masz pewnosci na jakie AFN trafisz, moga i miec ponad 200 tys przelatane i nie trzymaja cisnien
3. jak wezmiesz 216 i zrobisz program to bedziesz wiedzial ze wiecej nie uzyskasz bez wiekszych wydatkow. Kolejnym krokiem jest raczej wieksze turbo i FMIC

UKI_XX, masz moze wykres Zetora na 216 bez FMIC ktory osiaga 140 km ?

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 20 maja 2010, 07:25

a dlaczego trzeba delikatnie zwiększyć dawkę ? ostatnio na forum czytałem ze po załozeniu wtrysków od AFN komus 10/100 palił... :-|

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 maja 2010, 13:21

Ross pisze:UKI_XX, masz moze wykres Zetora na 216 bez FMIC ktory osiaga 140 km ?
wykres robił patałach i ujmował gazu bo mu samochód z rolek wyrywało więc szkoda tylko oglądać :evil: poza tym fura jakiś miesiąc temu poszła w drugie ręce i tylko 216 po niej zostały :-(
icemerc pisze:a dlaczego trzeba delikatnie zwiększyć dawkę ? ostatnio na forum czytałem ze po załozeniu wtrysków od AFN komus 10/100 palił... :-|
jak nie zwiększysz dawki to różnica będzie niewielka więc możesz mieć wrażenie że mało przybyło, co do spalania to jak będziesz się cieszył że ładnie zamiata i cały czas butował to spalanie może dojść do 10l/100, mi na dawce 1.6mg/R na AFN na początku palił coś koło 6-6.5 ale i noga trochę ciężka była, teraz na dawce 1.8mg/R wyszło mi coć koło 5.75l/100 (oczywiście czasem dopalacz R używany) teraz na chipie to nie wiem ile będzie palił ale powinien coś między 5.5-6 w zależności od stylu jazdy

kolejna sprawa to jak możesz mieć problem z nastawnikiem to też będzie dużo palił, u kumpla w AFN Q palił jakieś 7-8l a po założeniu wyczyszczonego nastawnika i wyregulowaniu czujnika dawki spalanie wyszło coś koło 6-6.5l

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 20 maja 2010, 23:46

icemerc pisze:a dlaczego trzeba delikatnie zwiększyć dawkę ? ostatnio na forum czytałem ze po załozeniu wtrysków od AFN komus 10/100 palił... :-|
załóż wtryski od AFN,albo 216, i pałuj ile sie da, to i nawet 11/100 ci spali ;-) wszystko zależy od stylu jazdy :idea: nikt mi nie powie ze ma np 216 wtryski i pałuje auto i spala mu 5.5-6l totalna bzdura :!:

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 21 maja 2010, 07:50

icemerc, musisz sobie odpowiedzieć na pytanie: czy chcesz mieć EKOspalanie w aucie czy może MEGAmoc :D


jedno jest zdecydowanie rozbieżne z drugim :D

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 maja 2010, 10:43

to że będzie mega moc wcale nie świadczy o dużym spalaniu, wszystko zależy od tego kto siedzi za kierownicą i jak jeździ ;-)
wiadomo że jak będzie butował i jeździł z gazem w podłodze a potem w ostatniej chwili dusił hamulec do końca to i spalanie będzie miał wysokie :mrgreen:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 21 maja 2010, 11:10

Nie zapominajcie, że jeździ się momentem obrotowym a nie max mocą, wtedy wszystko jest w normie.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 21 maja 2010, 13:50

UKI_XX pisze:jak będzie butował i jeździł z gazem w podłodze a potem w ostatniej chwili dusił hamulec do końca to i spalanie będzie miał wysokie :mrgreen:
jak jeździ inaczej to po co robic mody :roll: <ok>

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 maja 2010, 17:05

UKI_XX pisze:oczywiście czasem dopalacz R używany
moglbys rozwinac temat tego dopalacza? bo koles ode mnie ze wsi za 150 zeta zakalda jakies cos, na wylacznik... czyli wlaczam to cos i mam te mniej wiecej 110km, ale jak chce normlanie to wylaczam przyciskiem i spowrotem wracam do serii, cos takiego?
PS: te 110km to orientacja, nie chce sluchac ze nie bede mial na boxie(bo wydaje mi sie ze to jest to)takiej mocy

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 21 maja 2010, 19:00

też słyszałem teorie ze TDI śmiga się momentem a nie koniami mechanicznymi... temat do przemyslenia...tak czy siak dzieki za odpowiedzi ;)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 maja 2010, 21:28

junglist pisze:
UKI_XX pisze:jak będzie butował i jeździł z gazem w podłodze a potem w ostatniej chwili dusił hamulec do końca to i spalanie będzie miał wysokie :mrgreen:
jak jeździ inaczej to po co robic mody :roll: <ok>
a po to chociażby żeby mieć więcej frajdy jak się trafi jakiś koleś w BMW co mu mało silnik z ram nie wyskoczy a poza tym jak przychodzi wyprzedzać TIRa to żeby zrobić to sprawnie a nie modlić się żeby ten z przeciwka zjechał na pobocze
Kolczat pisze:
UKI_XX pisze:oczywiście czasem dopalacz R używany
moglbys rozwinac temat tego dopalacza? bo koles ode mnie ze wsi za 150 zeta zakalda jakies cos, na wylacznik... czyli wlaczam to cos i mam te mniej wiecej 110km, ale jak chce normlanie to wylaczam przyciskiem i spowrotem wracam do serii, cos takiego?
PS: te 110km to orientacja, nie chce sluchac ze nie bede mial na boxie(bo wydaje mi sie ze to jest to)takiej mocy
ja sobie założyłem takie coś za 2zł (1zł za przewód + 1zł za przełącznik, rezystor 0.00zł) wpisz w google "tuning tdi za 10gr" to dowiesz się co on robi za tyle kasy <ok>

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 maja 2010, 21:54

spoko zaglebie sie w temat :D

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl