Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ACE] zapala i gasnie potem zapala normalnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

[B4 ACE] zapala i gasnie potem zapala normalnie

Post autor: piotrek1987 » 09 maja 2010, 21:53

witam wszystkich maniakow oooo, panowie mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic. szukalem na forum ale nie znalazlem odpowiedzi dla mojego przypadku, otoz dzieje sie tak, ze samochod po uruchomieniu pieknie zagada i od razu zgasnie. po wylaczeniu kluczyka i ponownym uruchomieniu pali pieknie. brak mi juz sil do tego. myslalem najpierw ze moze paliwo wiec sprawdzilem pompe, przewody paliwowe, caly układ zapłonowy wymienilem, nawet juz probowalem zakladac zaworek zwrotny do paliwa zeby sie upewic czy nie cofa sie i nic dalej identyczny problem. bujam sie z tym juz kilka miesiecy i mam dosc. bardzo prosze o podpowiedzi co jeszcze moge sprawdzic i zrobic zeby to palilo jak nalezy. czytalem tez cos o regulatorze cisnienia paliwa ale jak to sprawdzic i gdzie to jest nie wiem. pomocy

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 maja 2010, 22:24

Na samym poczatku musimy sie dowiedziec czy mu braknie paliwa czy iskry ;) Jak bys mial stroboskop to by to ulatwilo. A jak nie to zdejmij jeden kabel ze swiecy poczym zaluz na niego jakas swiece i zmasuj do samochodu. Poczym obserwuj czy po odpaleniu i samoczynnym gasnieciu iskra nadal wystepuje.

Choc najprawdobodobniejsze jest to dolotowy nie trzyma paliwa.

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 09 maja 2010, 22:35

iskre sprawdzalem jest ok. poza tym jesli za pierwszym opaleniem przetrzymam go na rozruszniku az zgasnie i krece dalej to po kilku sekundach zacznie lapac i w koncu odpali. dodam ze sprawdzalem tez paliwo czy nie schodzi z układu poprzez odkrecenie weza zasilajacego i paliwo w nim stoi cala noc pod cisnieniem tak ze jak popuszce go to paliwo psiknie. po prostu jakby mu cos odcielo paliwo na chwile i gasnie

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 maja 2010, 22:42

skoro dochodzi to sprwdz czy idzie dalej <ok> wyglada ja by powrotem schodzilo

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 09 maja 2010, 22:49

czy gdybym odkrecil jedna rurke do wtrysku to zobacze golym golym okiem czy paliwo bedzie psikac tak? a jezeli by schodzilo powrotem to wychodzi na to ze regolator puszcza? sory ale wczesniej mialem b3 diesla a teraz dopiero sie ucze tego benzyniaka

Awatar użytkownika
beerni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2007, 11:55

Post autor: beerni » 17 maja 2010, 21:13

czy udało ci się znaleźć usterkę w mojej b4 z silnikiem ACE mam to samo..

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 21 maja 2010, 18:52

narazie nie bo niestety nie mialem czasu.sprobuje jeszcze zalozyc nowy filrt paliwa bo niby droznosc jest ale czy w pelni wydajna nie jestem pewien wiec dla swietego spokoju zaczne od podstaw. jak co wymodze to od razu dam znac. audica musi gadac na dotyk w koncu to nie polonez zeby palilo za drugim razem

Awatar użytkownika
beerni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2007, 11:55

Post autor: beerni » 24 maja 2010, 07:53

Myślę za takie zachowanie spowodowanie jest problemem z obrotami ...stawiam na czujnik temperatury odpowiedzialny za obroty.

rad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 maja 2007, 18:02
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: rad » 24 maja 2010, 09:23

może czyjnik Halla pada. Podobne objawy miałem w NG z uruczhamianiem (tylko na ciepłym silniku).

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 02 cze 2010, 20:11

w wekend jeszcze zaloze nowy filtr paliwa i zobacze. odnosnie tych czujnikow co koledzy mowicie to tez o tym myslalem ale diagnozowalem vagiem i nie ma bledow.wychodzi tylko blad sondy sporadyczny ale to od inst. gaz. bo gdy skasuje blad i jezdze tylko na benzynie to potem juz blad nie wraca. mysle ze gdyby czujniki padaly to by wyszly bledy. co o tym myslicie?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 cze 2010, 20:35

piotrek1987 pisze:ze samochod po uruchomieniu pieknie zagada i od razu zgasnie. po wylaczeniu kluczyka i ponownym uruchomieniu pali pieknie.
miałem podobny problem w AAH i okazało się że po wymianie świec i przewodów wszystko wróciło do normy :-/ niby głupie ale od tego powinneś zacząć

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 04 cze 2010, 15:45

oblukaj czy nie masz gdzies nieszczelnosci czy nie łapie gdzies lewego powietrza ja mialem cos podobnego po wymianie kabli swiec kopulki pomoglo mozesz jeszcze zerknac na zaplon czy jest dobrze ustawiony niestety z falowaniem obrotow jak masz lpg to ciezka sprawa nie jeden juz walczy z tym ponoc blos pomaga

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 06 cze 2010, 10:24

Bronek a jeszcze zapytam bo u ciebie przyczyna byl ukł. zapł. czy podczas jazdy przerywał ci czasami?

[ Dodano: 2010-11-06, 08:20 ]
witam wszystkich po dłuższym czasie ogłaszam rozwiązanie problemu. otóż po półtora roku zmagań z moim oooo w końcu doszedłem do przyczyn które powodowały zakłócenia w pracy mojego silnika. zaczne może od tego wymieniony filtr paliwa, sprawdzone sitko na pompie i na śrubie przy rozdzielaczu, test z zaworkiem zwrotnym, kontrola wszyskich możliwych czujników i sondy- wszysko na nic. dalej cały układ zapłonowy, regulacja składu mieszanki, dalej nic. czyszczenie krokowca, pomiar potencjometru przepływomierza-nie pomogło. w końcu miałem tydzień urlopu i zacząłem z nerwów rozkręcać po kolei. wymyłem dokładnie przepustnice(w środku był już spory brud), wymoczyłem do tego krokowca aby wydarło z niego wszystko co możliwe preparatem do mycia silników potem wysuszyłem i popsikałem wd, po tych zabigach autko lepiej zaczeło pracować, płynniej i zrywniejsze jest natomiast zaczeły sie problemy z wolnymi obrotami-słynne falowanie oraz ten problem zapala i gasnie nadal wystepował. zabrałem sie jeszcze raz za potencjometr przepływomierza i tu trafiony. lekko go przestawiłem na śrubach i od ręki wszyskie problemy znikły. ma czasami zachwianie wolnych obrotów ale to już tylko i wyłacznie dlatego ze płytka rezystancyjna jest w tym jednym miejscu wytarta. teraz tylko uzbieram na nowy potencjometr i autko jak nowe. nie dajcie sie zwiesc temu potencjometrowi. jak sie go mierzy miernikiem to moze wydawac sie ok ale jak ma wytarke scieżki to podczas pracy silnika i drgan to opor swiruje. tak samo jak to z elektronika na zimnym było lepiej to mi palil ładnie a jak był rozgrzany albo wystarczyło ze na polu było ciepło to palił i gasł. spowodowane to było tym ze ow potencjometr podając błedne dane do ecu zduszał silnik zamykajacym sie krokowcem oraz ograniczał dawke paliwa. teraz autko pali od strzała zawsze i wszedzie.płynnie schodzi do wlnych obrotów a przedtem to spadał do 700 i dopiero wyrównywał. temat uwazam za rozwiazany i zamykam. zycze kolegom duzo cierpliwosci w zmaganiach z mechanicznym wtryskiem, jednak uwierzcie mi opłaca sie bo gdy dojdzie sie do przyczyny to mechaniczny wtrys naprawde pieknie działa. dodam tylko ze teraz praca na lpg wygłada identycznie płynnie jak na benie. pozdrawiam

DamianD.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2010, 08:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: DamianD. » 14 lis 2010, 11:50

Cześć piotrek 1987 mam wtrysk mechaniczny taki sam układ jak u ciebie. Mój problem to że po dłuższym postoju musze chwile kręcic. Jak zapale juz auto to potem pali cały czas od strzała. Co może być? na drugim rozdzielaczu taki sam przypadek
:-(

[ Dodano: 2010-11-14, 11:53 ]
Możem się gdzieś spotkać tobyśmy razem pomysleli moj e-mail damdrap@wp.pl daj mi jakiś nr telefonu to byśmy się zdzwonili
:lol:

jozek303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2013, 13:13

Post autor: jozek303 » 21 wrz 2013, 13:28

MAM PYTANIE PODCZAS JAZDY ODĆINA MI BENZYNE I GAZ AUTO GAŚNIE ODPALAM JE I JADĘ DALEJ CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TEGO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl