witam, nie wiem czy nie przesadzam, nie znam sie na tym wiec wole spytac
rozrzad byl robiony na 275kkm teraz jest 316kkm
jedna z rolek jakos dziwnie lata na boki w czasie pracy silnika (rusza sie na bok w zakresie okolo pol centymetra) jak silnik jest wylaczony to po sprawdzeniu reka rolka sie nie rusza, nie jest luzna
mam sie czym martwic czy olac to?
link do nagrania:
nie za dobrze widac, ale zakres ruchu wynosi oklo 0,5 cm na boki
[1.9tdi 1Z 94]rolka rozrzadu lata na boki
moge zdjac ten pasek bez niczego? ile takie kolo kosztuje to sobie sprawdze, ale powiedzcie mi (bez marnowania ani chwili, to wazne) ile czasu trwalaby jego wymiana przez sprawnego mechanika? cala robota ile by mogla trwac mniej wiecej
ps. no chyba ze moge tak jezdzic? zaznacze ze auto duzo i czesto uzywane
ps2 auto moglobyc w przeszlosci bite
ps. no chyba ze moge tak jezdzic? zaznacze ze auto duzo i czesto uzywane
ps2 auto moglobyc w przeszlosci bite
Zeby sciagnac pasek od pompy wspomagania i wody, popuszczasz pompe wspomagania i zejdzie, zeby sciagnac pasek ten ktory napedza alternator, to musisz jakas brecha odgiac napinacz, troche ciezko bedzie schodzic ale da sie to zrobic.
Ja kupowalem kolo Corteco o numerze 80000204, koszt to ok 400 - 500 zl, ale to gorna polka, wymiana jest prosta, odkrecasz 4 sruby na imbus (nie pamietam juz jaki rozmiar)
Wiec wymiana to pewnie jakies 30 min, zalezy na jakiego trafisz i co Ci nawciska ze tyle sie musial orobic itd.
Tylko trzeba zwrocic uwage czy bije Ci to kolo pasowe, czy to kolo napedzajace pompy wspomagania i wody(mniejsze) bo jak mniejsze to moze wynikac ze cos jest z ta rolka od walu, gdyz ono jest do niej przymocowane. Jesli od pomp chodzi prosto, a bije to pasowe, to pewnie ta guma sie juz rozwulkanizowala. Ew mozna to sprawdzic w ten sposob:
zaznaczasz np bialym markerem punkty w tych samych miejscach na obu kolach, przejedz kawalek i sprawdz czy te punkty sie rozjechaly, jak jest wszystko ok, to nie powinny, gdyz maja sie krecic z ta sama predkoscia.
Tu tez masz watek o tym https://audi80.pl/80-b4-1z-niepokoja ... B3o+pasowe
ogolnie pare temttow bylo, wiec tylko sie zaglebic w lekture
Ogolnie wybaczcie za troche chaotyczna wypowiedz, ale to tak na szybko
pozdrawiam
Ja kupowalem kolo Corteco o numerze 80000204, koszt to ok 400 - 500 zl, ale to gorna polka, wymiana jest prosta, odkrecasz 4 sruby na imbus (nie pamietam juz jaki rozmiar)
Wiec wymiana to pewnie jakies 30 min, zalezy na jakiego trafisz i co Ci nawciska ze tyle sie musial orobic itd.
Tylko trzeba zwrocic uwage czy bije Ci to kolo pasowe, czy to kolo napedzajace pompy wspomagania i wody(mniejsze) bo jak mniejsze to moze wynikac ze cos jest z ta rolka od walu, gdyz ono jest do niej przymocowane. Jesli od pomp chodzi prosto, a bije to pasowe, to pewnie ta guma sie juz rozwulkanizowala. Ew mozna to sprawdzic w ten sposob:
zaznaczasz np bialym markerem punkty w tych samych miejscach na obu kolach, przejedz kawalek i sprawdz czy te punkty sie rozjechaly, jak jest wszystko ok, to nie powinny, gdyz maja sie krecic z ta sama predkoscia.
Tu tez masz watek o tym https://audi80.pl/80-b4-1z-niepokoja ... B3o+pasowe
ogolnie pare temttow bylo, wiec tylko sie zaglebic w lekture
Ogolnie wybaczcie za troche chaotyczna wypowiedz, ale to tak na szybko
pozdrawiam
ok sprawdzilbym to z tym markerem moze zeby w koszty nie wchodzic jesli nie trzeba, bo rozumiem, ze jesli nie beda sie rozjezdzac to nie musze nic robic? moge ewentualnie sprawdzic czy to kolo jest dobrze dokrecone tym imbusem?
prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie na ktorym kole oprocz tego latajacego mam zrobic te zaznaczenia bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, nie znam sie na tym zbytnio
mam krecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i sprawdzic czy jedno nie pojechalo za daleko? dobrze rozumiem?
wlasnie obejrzalem filmik kolegi z tematu z linka i u mnie na 100% lata inne kolo - to najbardziej wysuniete w strone zderzaka, cala reszta kol chodzi super prosciutko
dodam jeszcze ze nie piszczy, na zimnym tak troche jakby syczy (slycha ze cos sie kreci) na cieplym tego nie ma no i na zimnym lata bardziej niz na cieplym
ps. czy takie kolo pasowe trzeba nowe jak juz czy moze by wyjete z takiej samej audicy ze szrotu?
prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie na ktorym kole oprocz tego latajacego mam zrobic te zaznaczenia bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, nie znam sie na tym zbytnio
mam krecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i sprawdzic czy jedno nie pojechalo za daleko? dobrze rozumiem?
wlasnie obejrzalem filmik kolegi z tematu z linka i u mnie na 100% lata inne kolo - to najbardziej wysuniete w strone zderzaka, cala reszta kol chodzi super prosciutko
dodam jeszcze ze nie piszczy, na zimnym tak troche jakby syczy (slycha ze cos sie kreci) na cieplym tego nie ma no i na zimnym lata bardziej niz na cieplym
ps. czy takie kolo pasowe trzeba nowe jak juz czy moze by wyjete z takiej samej audicy ze szrotu?
mozesz sprawdzic, to kolo sklada sie jakby z dwoch czesci, polaczonych w srodku guma, i na ta guma lubi sie ze starosci rozwulkanizowac, i dlatego lata, podejrzewam ze dokrecone powinno byc, ale mozesz sprawdzic.malizna3h pisze:ok sprawdzilbym to z tym markerem moze zeby w koszty nie wchodzic jesli nie trzeba, bo rozumiem, ze jesli nie beda sie rozjezdzac to nie musze nic robic? moge ewentualnie sprawdzic czy to kolo jest dobrze dokrecone tym imbusem?
malizna3h pisze: prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie na ktorym kole oprocz tego latajacego mam zrobic te zaznaczenia bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, nie znam sie na tym zbytnio
mam krecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i sprawdzic czy jedno nie pojechalo za daleko? dobrze rozumiem?
zaznaczasz to mniejsze kolo napedzajace pompy i kolo pasowe napedzajace alternator, zaznaczasz linie pionowe linie(mozesz w kilku miejscach) , zeby na obu kolach sie pokrywaly, trzeba zapalic silnik, bo tylko wtedy to sprawdzisz, niech chwile pochodzi.
malizna3h pisze: wlasnie obejrzalem filmik kolegi z tematu z linka i u mnie na 100% lata inne kolo - to najbardziej wysuniete w strone zderzaka, cala reszta kol chodzi super prosciutko
ps. czy takie kolo pasowe trzeba nowe jak juz czy moze by wyjete z takiej samej audicy ze szrotu?
To jak lata Ci to blizej zderzaka, to albo ono ma bicie, (to kolo powinno byc tanie) albo pojawilo sie jakies bicie na wale, badz wlasnie rolka napedzajaca rozrzad, ktora ma bicie, ale tego u siebie nie wymienialem, mimi ze lekkie bicie jest.
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, zaraz ide to sprawdzac, najwyzej kupie takie kolo i dam mechanikowi do wymiany
czy jesli jest jakies bicie na wale to oplaca sie cos z tym robic?
[ Dodano: 2010-05-24, 11:36 ]
znaki sie rozjechaly...
lepiej to wymienic czym predzej czy dojezdze do wymiany rozrzadu (za 15 tys) i wtedy za jednym razem wymienic? czy tez moze ciezko powiedziec bo jest ryzyko?
jak wymiana to zastanawiam sie czy nowe, czy moze uzywane w dobrym stanie? auto ma jeszcze pojezdzic gora 10 miesiecy, ale te 15 tys zrobie w ciagu 4 miesiecy spokojnie
czy jesli jest jakies bicie na wale to oplaca sie cos z tym robic?
[ Dodano: 2010-05-24, 11:36 ]
znaki sie rozjechaly...
lepiej to wymienic czym predzej czy dojezdze do wymiany rozrzadu (za 15 tys) i wtedy za jednym razem wymienic? czy tez moze ciezko powiedziec bo jest ryzyko?
jak wymiana to zastanawiam sie czy nowe, czy moze uzywane w dobrym stanie? auto ma jeszcze pojezdzic gora 10 miesiecy, ale te 15 tys zrobie w ciagu 4 miesiecy spokojnie