Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9tdi 1Z 94]rolka rozrzadu lata na boki

ODPOWIEDZ
malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

[1.9tdi 1Z 94]rolka rozrzadu lata na boki

Post autor: malizna3h » 21 maja 2010, 16:00

witam, nie wiem czy nie przesadzam, nie znam sie na tym wiec wole spytac

rozrzad byl robiony na 275kkm teraz jest 316kkm

jedna z rolek jakos dziwnie lata na boki w czasie pracy silnika (rusza sie na bok w zakresie okolo pol centymetra) jak silnik jest wylaczony to po sprawdzeniu reka rolka sie nie rusza, nie jest luzna

mam sie czym martwic czy olac to?

link do nagrania:


nie za dobrze widac, ale zakres ruchu wynosi oklo 0,5 cm na boki

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 maja 2010, 19:49

z tego filmu wynika że lata ci koło pasowe na wale a nie na rozrządzie no niestety :-( zmeczenie materiału chyba tylko wymiana a jak silnik wyłączony to nie zauważysz tego bo pasek jest naciągnięty zdejmij pasek klinowy i wtedy zobacz

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 maja 2010, 20:28

może śruby nie dokręcone na kole pasowym albo rozleciało się koło (dwa koła pomiędzy nimi guma) chyba że był bity i jest krzywe, chociaż to chyba o ile dobrze widze kółko od paska wspomagania ma bicie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 maja 2010, 21:36

UKI_XX pisze:może śruby nie dokręcone na kole pasowym albo rozleciało się koło (dwa koła pomiędzy nimi guma) chyba że był bity i jest krzywe, chociaż to chyba o ile dobrze widze kółko od paska wspomagania ma bicie
nic dodać nic ująć <ok>

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 22 maja 2010, 01:37

moge zdjac ten pasek bez niczego? ile takie kolo kosztuje to sobie sprawdze, ale powiedzcie mi (bez marnowania ani chwili, to wazne) ile czasu trwalaby jego wymiana przez sprawnego mechanika? cala robota ile by mogla trwac mniej wiecej

ps. no chyba ze moge tak jezdzic? zaznacze ze auto duzo i czesto uzywane
ps2 auto moglobyc w przeszlosci bite

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 22 maja 2010, 11:39

Zeby sciagnac pasek od pompy wspomagania i wody, popuszczasz pompe wspomagania i zejdzie, zeby sciagnac pasek ten ktory napedza alternator, to musisz jakas brecha odgiac napinacz, troche ciezko bedzie schodzic ale da sie to zrobic.

Ja kupowalem kolo Corteco o numerze 80000204, koszt to ok 400 - 500 zl, ale to gorna polka, wymiana jest prosta, odkrecasz 4 sruby na imbus (nie pamietam juz jaki rozmiar)

Wiec wymiana to pewnie jakies 30 min, zalezy na jakiego trafisz i co Ci nawciska ze tyle sie musial orobic itd.

Tylko trzeba zwrocic uwage czy bije Ci to kolo pasowe, czy to kolo napedzajace pompy wspomagania i wody(mniejsze) bo jak mniejsze to moze wynikac ze cos jest z ta rolka od walu, gdyz ono jest do niej przymocowane. Jesli od pomp chodzi prosto, a bije to pasowe, to pewnie ta guma sie juz rozwulkanizowala. Ew mozna to sprawdzic w ten sposob:
zaznaczasz np bialym markerem punkty w tych samych miejscach na obu kolach, przejedz kawalek i sprawdz czy te punkty sie rozjechaly, jak jest wszystko ok, to nie powinny, gdyz maja sie krecic z ta sama predkoscia.

Tu tez masz watek o tym https://audi80.pl/80-b4-1z-niepokoja ... B3o+pasowe

ogolnie pare temttow bylo, wiec tylko sie zaglebic w lekture :)

Ogolnie wybaczcie za troche chaotyczna wypowiedz, ale to tak na szybko ;)


pozdrawiam

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 22 maja 2010, 14:54

ok sprawdzilbym to z tym markerem moze zeby w koszty nie wchodzic jesli nie trzeba, bo rozumiem, ze jesli nie beda sie rozjezdzac to nie musze nic robic? moge ewentualnie sprawdzic czy to kolo jest dobrze dokrecone tym imbusem?

prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie na ktorym kole oprocz tego latajacego mam zrobic te zaznaczenia bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, nie znam sie na tym zbytnio :)

mam krecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i sprawdzic czy jedno nie pojechalo za daleko? dobrze rozumiem?

wlasnie obejrzalem filmik kolegi z tematu z linka i u mnie na 100% lata inne kolo - to najbardziej wysuniete w strone zderzaka, cala reszta kol chodzi super prosciutko

dodam jeszcze ze nie piszczy, na zimnym tak troche jakby syczy (slycha ze cos sie kreci) na cieplym tego nie ma no i na zimnym lata bardziej niz na cieplym

ps. czy takie kolo pasowe trzeba nowe jak juz czy moze by wyjete z takiej samej audicy ze szrotu?

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 23 maja 2010, 00:40

malizna3h pisze:ok sprawdzilbym to z tym markerem moze zeby w koszty nie wchodzic jesli nie trzeba, bo rozumiem, ze jesli nie beda sie rozjezdzac to nie musze nic robic? moge ewentualnie sprawdzic czy to kolo jest dobrze dokrecone tym imbusem?
mozesz sprawdzic, to kolo sklada sie jakby z dwoch czesci, polaczonych w srodku guma, i na ta guma lubi sie ze starosci rozwulkanizowac, i dlatego lata, podejrzewam ze dokrecone powinno byc, ale mozesz sprawdzic.
malizna3h pisze: prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie na ktorym kole oprocz tego latajacego mam zrobic te zaznaczenia bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, nie znam sie na tym zbytnio :)

mam krecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara i sprawdzic czy jedno nie pojechalo za daleko? dobrze rozumiem?

zaznaczasz to mniejsze kolo napedzajace pompy i kolo pasowe napedzajace alternator, zaznaczasz linie pionowe linie(mozesz w kilku miejscach) , zeby na obu kolach sie pokrywaly, trzeba zapalic silnik, bo tylko wtedy to sprawdzisz, niech chwile pochodzi.
malizna3h pisze: wlasnie obejrzalem filmik kolegi z tematu z linka i u mnie na 100% lata inne kolo - to najbardziej wysuniete w strone zderzaka, cala reszta kol chodzi super prosciutko

ps. czy takie kolo pasowe trzeba nowe jak juz czy moze by wyjete z takiej samej audicy ze szrotu?

To jak lata Ci to blizej zderzaka, to albo ono ma bicie, (to kolo powinno byc tanie) albo pojawilo sie jakies bicie na wale, badz wlasnie rolka napedzajaca rozrzad, ktora ma bicie, ale tego u siebie nie wymienialem, mimi ze lekkie bicie jest.

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 23 maja 2010, 09:14

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, zaraz ide to sprawdzac, najwyzej kupie takie kolo i dam mechanikowi do wymiany

czy jesli jest jakies bicie na wale to oplaca sie cos z tym robic?

[ Dodano: 2010-05-24, 11:36 ]
znaki sie rozjechaly...

lepiej to wymienic czym predzej czy dojezdze do wymiany rozrzadu (za 15 tys) i wtedy za jednym razem wymienic? czy tez moze ciezko powiedziec bo jest ryzyko?

jak wymiana to zastanawiam sie czy nowe, czy moze uzywane w dobrym stanie? auto ma jeszcze pojezdzic gora 10 miesiecy, ale te 15 tys zrobie w ciagu 4 miesiecy spokojnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl