Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 94 r.]Jaki alternator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 TDI 94 r.]Jaki alternator?

Post autor: wtx1 » 19 maja 2010, 18:22

Mam pytanie jaki alternator będzie pasował do mojego samochodu? Chodzi mi głównie czy 70A , 90A czy 120A bo takie głównie sa na allegro. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale auto jest z klimą. Akumulator mmam 72 Ah.Z tabliczki na alternatorze nie moge niestety nic odczytać jest zniszczona i pordzewiała :/

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 20 maja 2010, 08:21

Zależy kolego jakie masz zapotrzebowanie na energię w samochodzie. Im więcej odbiorników tym większy amperaż by się przydało. Choć ja u siebie mam 120A a z elektryki tylko dach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2010, 09:41

BorysTDI pisze:zależy kolego jakie masz zapotrzebowanie na energię w samochodzie. Im więcej odbiorników tym większy amperaż by się przydało.
Dokładnie ,jak założysz większy niż potrzebujesz np.120 Amper to w niczym nie przeszkadza .A dlaczego ? A dlatego że wbrew temu co nie którzy myślą alternator daje tyle ile w danej chwili potrzeba .Nie jest prawdą że za duży za dużo daje i wykończy nam aku.Daje tyle ile potrzeba w danej chwili ,oczywiscie w granicach swojej maksmalnej wydajności prądowej .Jak nie masz podgrzewacza elektrycznego (szarpie powyżej 40amper )to możesz zakładać 70A .Jak masz to 120 A

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 maja 2010, 22:14

MUNIOR pisze:
BorysTDI pisze:zależy kolego jakie masz zapotrzebowanie na energię w samochodzie. Im więcej odbiorników tym większy amperaż by się przydało.
Dokładnie ,jak założysz większy niż potrzebujesz np.120 Amper to w niczym nie przeszkadza .A dlaczego ? A dlatego że wbrew temu co nie którzy myślą alternator daje tyle ile w danej chwili potrzeba .Nie jest prawdą że za duży za dużo daje i wykończy nam aku.Daje tyle ile potrzeba w danej chwili ,oczywiscie w granicach swojej maksmalnej wydajności prądowej .Jak nie masz podgrzewacza elektrycznego (szarpie powyżej 40amper )to możesz zakładać 70A .Jak masz to 120 A
Prawda jest to co piszesz że daje tyle na ile jest potrzeba. Ale prawda jest taka że na rozładowanym aku przyjmnie tyle ile mu się da.

A wiadomo czym grozi szybkie ładowanie aku dużym prądem?


ALternator powinienen być dopasowany.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 maja 2010, 22:49

MUNIOR, dzięki, zapomniałem że posiadam podgrzewacz, to zapewne dlatego 120A mam :oops:

Jarewa, przecież napięcie ładowania jest stałe, po to jest regulator napięcia.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 21 maja 2010, 23:11

Jarewa, przecież napięcie ładowania jest stałe, po to jest regulator napięcia.
Ale tu chodzi o natężenie.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 22 maja 2010, 12:12

no właśnie, natężenie. A natężeniem nie ładuje się aku tylko napięciem. Natężenie to jak powiedział MUNIOR wydajność prądowa, a napięcie to różnica potencjałów

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 22 maja 2010, 21:51

Alternator produkuje tyle prądu(czyt. natężenia Amper) na ile jest zapotrzebowanie w danej chwili.Rozładowany akumulator będzie potrzebował więcej prądu i alternator będzie więcej go wytwarzał.

Prąd w alternatorze powstaje w uzwojeniu stojana a nie w wirniku.Wirnik jest tylko wirującym elektromagnesem zasilanym przez szczotki napięciem sterowanym przez regulator napięcia.

Akumulator ładuje się zazwyczaj prądem (czyt. natężeniem) wielkości ok. 1/10 jego pojemności np. 5A dla 50Ah

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 23 maja 2010, 01:52

Racja, zapędziłem się :oops: Sorki <piwo>

Czyli wychodzi, że kolega powinien poznać apetyt auta na prąd i właściwie wybrać aku, bądź wziąć jaki bądź i dbać o kondycję aku.

Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wtx1 » 23 maja 2010, 07:03

hmm co prawda pytanie było jaki kupić alternator a nie akumulator ale i tak dzięki za zainteresowanie sie tematem ;-) kupie jakikolwiek i powinno być ok, z elektryki to mam tylko regulowane lusterka z czego jedne nie działa :lol: , pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl