Witam,
Problem jest następujący, jestem 100km poza domem i szlag trafił turbinę (pękła na pół pomiędzy częścią "gorącą" a częścią "zimną"). Z wirnika niewiele pozbierałem (domniemam, że szczątki poleciały rurą na dól do intercoolera). Co zrobiłem - wyjąłem tą połówke zimną, aby nie latała, rozpiąłem wąż którym idzie powietrze (w obawie, że silnik zaciągnie jakieś opiłki z intercoolera) oraz zaślepiłem wąż doprowadzający olej do turbiny. Samochód jakoś jedzie (prędkość maks. ~60km/h, strasznie słaby). Nie kopci. I teraz pytanie - czy w takim stanie bezpiecznie jest przekulać się te 100km do domu?
[B4 1Z] Uszkodzona turbina a dalsza jazda...
jak zaślepiłeś wąż olejowy to podłącz ten idący od przepływomierza bezpośrednio na kolektor ssący lub zostaw tak jak jest w oryginale, możesz wyjąć IC i na wszelki wypadek wywalić z niego kawałki wirnika ale i tak nie powinny przejść przez kanały w IC, jeżeli nie będzie połączenia między przepływomierzem a kolektorem ssącym to samochód będzie pracował w trybie awaryjnym z błędem przepływomierza (moc ok. 20-30KM) a jak będzie połączenie to będzie jak SDI (moc ok 50-55KM) i całkiem inna jazda i wtedy będzie się o wiele lepiej jechało
najważniejsze to zaślepić wąż doprowadzający olej bo bez oleju to daleko byś nie zajechał
najważniejsze to zaślepić wąż doprowadzający olej bo bez oleju to daleko byś nie zajechał
Wąż olejowy zaślepiony (nałożona rurka gumowa, z drugiej strony wsadzona śruba M8, z obu stron zaciśnięte opaska - mam nadzieje, że nie puści). Spróbuje w jakiś sposób połączyć przepływkę z kolektorem ssącym - dzięki za pomocUKI_XX pisze:jak zaślepiłeś wąż olejowy to podłącz ten idący od przepływomierza bezpośrednio na kolektor ssący lub zostaw tak jak jest w oryginale, możesz wyjąć IC i na wszelki wypadek wywalić z niego kawałki wirnika ale i tak nie powinny przejść przez kanały w IC, jeżeli nie będzie połączenia między przepływomierzem a kolektorem ssącym to samochód będzie pracował w trybie awaryjnym z błędem przepływomierza (moc ok. 20-30KM) a jak będzie połączenie to będzie jak SDI (moc ok 50-55KM) i całkiem inna jazda i wtedy będzie się o wiele lepiej jechało
najważniejsze to zaślepić wąż doprowadzający olej bo bez oleju to daleko byś nie zajechał