Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Uszkodzona turbina a dalsza jazda...

ODPOWIEDZ
Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

[B4 1Z] Uszkodzona turbina a dalsza jazda...

Post autor: Bubi89 » 24 maja 2010, 15:06

Witam,

Problem jest następujący, jestem 100km poza domem i szlag trafił turbinę (pękła na pół pomiędzy częścią "gorącą" a częścią "zimną"). Z wirnika niewiele pozbierałem (domniemam, że szczątki poleciały rurą na dól do intercoolera). Co zrobiłem - wyjąłem tą połówke zimną, aby nie latała, rozpiąłem wąż którym idzie powietrze (w obawie, że silnik zaciągnie jakieś opiłki z intercoolera) oraz zaślepiłem wąż doprowadzający olej do turbiny. Samochód jakoś jedzie (prędkość maks. ~60km/h, strasznie słaby). Nie kopci. I teraz pytanie - czy w takim stanie bezpiecznie jest przekulać się te 100km do domu?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 maja 2010, 15:18

jak zaślepiłeś wąż olejowy to podłącz ten idący od przepływomierza bezpośrednio na kolektor ssący lub zostaw tak jak jest w oryginale, możesz wyjąć IC i na wszelki wypadek wywalić z niego kawałki wirnika ale i tak nie powinny przejść przez kanały w IC, jeżeli nie będzie połączenia między przepływomierzem a kolektorem ssącym to samochód będzie pracował w trybie awaryjnym z błędem przepływomierza (moc ok. 20-30KM) a jak będzie połączenie to będzie jak SDI (moc ok 50-55KM) i całkiem inna jazda i wtedy będzie się o wiele lepiej jechało

najważniejsze to zaślepić wąż doprowadzający olej bo bez oleju to daleko byś nie zajechał

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 24 maja 2010, 15:29

UKI_XX pisze:jak zaślepiłeś wąż olejowy to podłącz ten idący od przepływomierza bezpośrednio na kolektor ssący lub zostaw tak jak jest w oryginale, możesz wyjąć IC i na wszelki wypadek wywalić z niego kawałki wirnika ale i tak nie powinny przejść przez kanały w IC, jeżeli nie będzie połączenia między przepływomierzem a kolektorem ssącym to samochód będzie pracował w trybie awaryjnym z błędem przepływomierza (moc ok. 20-30KM) a jak będzie połączenie to będzie jak SDI (moc ok 50-55KM) i całkiem inna jazda i wtedy będzie się o wiele lepiej jechało

najważniejsze to zaślepić wąż doprowadzający olej bo bez oleju to daleko byś nie zajechał
Wąż olejowy zaślepiony (nałożona rurka gumowa, z drugiej strony wsadzona śruba M8, z obu stron zaciśnięte opaska - mam nadzieje, że nie puści). Spróbuje w jakiś sposób połączyć przepływkę z kolektorem ssącym - dzięki za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl