Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] Brak mocy na niskich obrotach!! Pomocy

ODPOWIEDZ
dipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 30 mar 2009, 13:25

[B3 1.6 TD] Brak mocy na niskich obrotach!! Pomocy

Post autor: dipek » 24 maja 2010, 21:45

Witam, problem przedstawia sie nastepująco: Autko stoi cała noc, rano autko odpala od strzału, zaczynam jazde no i autko zaczyna jechac od mniej wiecej 3 tys obrotów, jazda wygląda tak ze ruszając z 1 musze palic sprzegło zeby samochód wszedł na wyzsze obroty...na jedynce przeciągam no i 2 przeciaganie do ok 60 km/h i 3 ...90 4 120 i 5 od 120 km/h samochodem moge jechac na trasie.... przykładowo przy predkosci 100 i wrzuceniu 5 biegu auto zwalnia, przymula tak ze trzeba znowu redukcje 4 i katowanie do 120...Aha i na zimnym zaraz z rana lepiej wskakuje na te obroty ale i tak o wiele za wolno, na ciepłym to juz KOSZMAR....Tym mniej wiecej zobrazowałem wam jazde, z samochodem byłem w 3 warsztatach wydałem w sumie jakies 800 zł i efektów brak.
- pierwszy warsztat:

-mierzenie kompresji
- regulacja pompy
- czyszczenie wtrysków

mechanik: kompresja słaba ale wystarczająca do prawidłowej pracy, pompa wyregolowana , najprawdopodobniej bębny trzymią i po dłuzszej jezdzie zaciskają sie i przez to auto niema mocy.

Wysmiałem goscia bo akurat niedawno robiłem hamulce i wiem co w nich jest. Skasował 150 zł za nic ..

- drogi warsztat
mierzenie kompresji
wymiana podkładek pod wtryskiwaczami i wtryskiwaczy
regulacja pompy
sprawdzanie ustawiania rozrządu

mechanik: wszystko jest teraz ok samochód chodzi prawidłowo 500 zł...
po przejazdce stwierdziłem cos innego i on na to ze jak dalej tak samo sie dzieje to powinienem szukac nowego silnika bo ten ma juz małą kompresje i ze nieda sie z tym juz nic zrobic.( Hmm mimo ze na zimnym odpala idealnie oleju bierze mniej wiecej 0.5l na 5000km...i niekopci) 500 zł efektów brak

- Trzeci warsztat ( przedwczoraj odebrałem auto)
regulacja pompy i zwiększenie dawki paliwa
odpowietrzenie układu paliwowego

Mechanik: Zwiększenie dawki powinno ułatwić jazde, ogólnie to silnik na wykonczeniu i nieda sie z tym nic zrobic , dał mi nawet namiary na nowy silnik :-x

Po odebraniu samochodu nawet troszke lepiej wskakiwał na obroty, nawet przy ciepłym jakos dało sie jezdzic ale i tak to nie to.Przez głupote zapowietrzyłem dzisiaj układ, zabrakło mi ropy i stanąłem , dolałem , odpalił lecz znowu zaczął byc tak strasznie mułowaty. Czytałem tu o podobnym problemie i wyszlo w nim to ze był nieszczelny układ paliwowy, ropa ciekła od dołu pompy paliwa, ja takiego wycieku nie widze, z tego co przeczytałem to łatwo to idzie sprawdzic za pomocą pompki gruszki. Zakupie ją i sprawdze. W dalszym ciagu nie skazuje silnika na straty mam przeczucie ze to cos innego. Prosze o rady i sugestie w tej sprawie poniewaz jestem juz bezradny. Może to wina pompy, moze turbo choc auto po wejsciu na wysokie obroty idzie jak buza do 170 km/h... Niewiem prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 10:03 przez dipek, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2010, 22:13

dipek pisze:Może to wina pompy,
Ja bym obstawiał własnie pompę .Kończąca sie pompa ma własnie takie objawy że po zagrzaniu się zaczyna spadać w niej ciśnienie .Dodatkowo jest wtedy utrudniony rozruch po zgrzaniu . Jak masz możliwość to spróbuj ją schłodzić jak ci auto słabnie ,polewając wodą .
dipek pisze:moze turbo
To akurat najprościej sprawdzić mierząc ciśnienie doładowania .Tylko w czasie jazdy a nie na postoju jak co nie którzy "mechanicy "mają w zwyczaju
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 22:14 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2010, 22:14

Jak pali dobrze w mroźną zimę to kompresja dobra.

Napewno Ci ręczny nie trzyma? Jak mi chwyci to podobnie ma problem z ruszeniem.

Sprawdź ciśnienie doładowania oraz dawkę paliwa.

EDIT:
@Munior

Przy padającej pompie nie wiem czy by poszedł do 170km/h.
Zauważ, że mocy nie ma na początku, tak jakby do kolektora dolotowego docierały praktycznie same opary znad odmy. Dopiero później, jak się turbo rozkręci i zacznie łapać powietrze z zewnątrz zmienia się stosunek świeżego powietrza do oparów z odmy (które tlenu nie za wiele mają).
Przejedź się na odpiętej odmie i zobacz, czy masz drożny dolot. Odma w tym silniku to naprawdę choler... dziadostwo.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2010, 23:54

MUNIOR pisze:To akurat najprościej sprawdzić mierząc ciśnienie doładowania .Tylko w czasie jazdy a nie na postoju
Dokładnie. Tyle że wynik i tak może być nie miarodajny. Bo jeśli przykładowo pompa nie poda wystarczająco paliwo to ciśnienia turbodoładowania też nie będzie - i ciężko w tym momencie wskazać na coś konkretnego (czy turbo czy pompa). Po za tym przy padniętej turbinie nie byłoby problemów z jazdą na 1 i 2 bo wtedy turbo i tak mało co daje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 maja 2010, 00:03

Przy padniętej turbinie rzygało by olejem na wszystkie strony. Przy padniętej pompie naprawdę by trudno było aby doszedł do 170km/h bo tu potrzeba obrotów i mocy.

Nie wiem naprawdę co tutaj dolega :-/ Bardzo niski wydatek szczątkowy i obroty biegu jałowego na maska dane? Ponoć pompa na wysokich obrotach budzi się do życia i to wtedy, kiedy powinna ciąć dawkę...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2010, 09:54

Myślę że trzeba byłoby wybrać się do porządnego pompiarza - nie do mechaników (bo oni zazwyczaj mało się znają na samych pompach wtryskowych) tylko do konkretnego fachowca który sprawdzi ci twoją pompę. Z tego co kiedyś czytałem to jak ktoś kto się nie zna pobawi się wydatkiem itp to pompa może nieźle świrować i ktoś musi się znać żeby dojść z tym do ładu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 12:29

Labiel pisze:Myślę że trzeba byłoby wybrać się do porządnego pompiarza - nie do mechaników (bo oni zazwyczaj mało się znają na samych pompach wtryskowych)
Labiel, Jak tak czytam o poczynaniach co niektórych "mechaników "to oni zazwyczaj mało się znają zasadniczo na tym co robią,bo nawet ciśnienia doładowania albo nie umieją albo im się nie chce zmierzyc .Tylko kombinują i wysnuwają jakieś mocno wątpliwe teorie .Jedyne co im dobrze wychodzi to podliczanie na koniec ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2010, 12:44

MUNIOR pisze:Jedyne co im dobrze wychodzi to podliczanie na koniec ;-)
No i o to w tym wszystkim chodzi. Bo po co ona ma zdiagnozować problem wadliwej pompy i odesłać klienta do specjalisty, skoro może wymieć kilka części i przykuć na nim. Z drugiej strony wielu mechaników nie używa mózgu. Naprawiają samochody na podstawie schematów. Dzieje się to i owo więc wina może leżeć tu, tu i tu. Wymieniają więc po kolei na ślepo. A może się uda. A wystarczyłoby włączyć mózg i chwilę pomyśleć by momentalnie wykluczyć kilka wariantów, zrobić proste testy co zawęziłoby pole poszukiwań. No ale na myśleniu oni nie zarabiają tylko na wymianie części.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 maja 2010, 17:31

Labiel pisze:Z tego co kiedyś czytałem to jak ktoś kto się nie zna pobawi się wydatkiem itp to pompa może nieźle świrować i ktoś musi się znać żeby dojść z tym do ładu.
Albo jak się kluczem pośtuka w pewien bolec/pin to też później ciekawe rzeczy się dzieją.
Labiel pisze: No ale na myśleniu oni nie zarabiają tylko na wymianie części.
Dlatego jak już muszę oddać samochód do mechanika to mu mówię "to i to proszę wymienić".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl