[b4 1,9 tdi Z1 ] słaby ...
[b4 1,9 tdi Z1 ] słaby ...
witam. mam problem moje Audi "nie kopci" nawet jak go przegazuje na jałowym biegu to ani dumka... katalizator wymontowany . mechanik powiedzial mi ze turbo nie ciagnie ... tylko jak jade to czuje ze chodzi ale on mowi ze to jest za słabo - sprawdzil ze "zaluzja na turbinie sie wychyla" od turbiny odchodza ( u mnie kolorowe wezyki - czerwony, niebieski) mechanik powiedzial ze przy przegazowaniu na jednym z tych wezykow powinno byc odczuwanle zasysanie - a tu podobno nic...moze w diagnostyce pomoze to ze odpiolem jeden z wezy , przejechalem kilometr i na wezu byl olej z turbo... jak by ktos mi mogl pomoc to bede wdzieczny...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zmień mechanika Gdyby to był prawdziwy mechanik to by podłączył manometr albo vaga i sprawdził ciśnienie doładowania a nie kombinował z zasysaniem :shock: Jak masz kolorowe węzyki przy n75 to podłącz czerwony bezpośrednio do gruszki do której w tej chwili powinien być podłaczony niebieski .Jeżeli będzie bez zmian to zaworek n75 odpowiadający sterowanie ciśnieniem turbiny masz sprawny .Jeszcze apropo tych "mechaników ",ludzie nie jeżdzijcie do takich papruchów którzy nie wiedzą tak prostej sprawy jak zmierzyć ciśnienie doładowania i nie mają zielonego pojęcia co i jak powinno działać ,bo naciągną was na koszty szukając dziury w całym .Diagnoza czy turbina daje odpowiednie ciśnienie jest prosta i wystarczy do tego zwykły manometr i 5 minut jazdy , tylko trzeba chcieć to sprawdzić .Poszukajcie kolegów z klubu w swojej okolicy ,oni na pewno nie odmówiąartcrimes pisze:witam. mam problem moje Audi "nie kopci" nawet jak go przegazuje na jałowym biegu to ani dumka... katalizator wymontowany . mechanik powiedzial mi ze turbo nie ciagnie ... tylko jak jade to czuje ze chodzi ale on mowi ze to jest za słabo
[ Dodano: 2010-05-25, 12:23 ]
Nie kombinuj z odpinaniem węży bo tak się nie sprawdza ,możesz co najwyżej narobić sobie kłopotu .Śladowe ilości oleju w dolocie to normalneartcrimes pisze:mechanik powiedzial ze przy przegazowaniu na jednym z tych wezykow powinno byc odczuwanle zasysanie - a tu podobno nic...moze w diagnostyce pomoze to ze odpiolem jeden z wezy , przejechalem kilometr i na wezu byl olej z turbo... jak by ktos mi mogl pomoc to bede wdzieczny...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To fakt ,na boschu czasem cięzko się połączyć o ile w ogóle sie da .Ale można zmierzyć doładowanie manometrem .artcrimes pisze:ok jest 94. u mnie w miescie gdzie jade na Vag-a to problem bo nie maja oprogramowania do przepływki Boscha
niebieski sobie wisi jest w tym momencie bez znaczenia a jak nie chcesz żeby wisiał to połącz czerwony z niebieskim i będzie to samoartcrimes pisze:mowisz ze w miejsce niebieskiego przewodu podpiac czerwony a co z niebieskim
najczęściej przeładowanie ,skutkiem czego jest notlauf czyli stan awaryjny w który przechodzi komp.Do tego dochodzi cięcie dawki paliwa przez kompa i auto jedzie jak by chciało a nie mogło :mrgreen: Wszystko to można wyeliminować ,o ile jest to wina n75, podłączając czerwony wężyk bezpośredni do gruszki WGjesli N75 bedzie nie sprawny to jakie beda objawy??
gruszka WG to ten element do ktorego byl wzesniej podłaczony niebieski wezyk o ile dobrze rozumie - wlasnie sprawdzalem to i w to miejsce wsadzilem czerwony, raczej nie zauwazylem zadnych zmian... napewno nie jest auto słabsze ( nie sprawdzalem na duzycz predkosciach - do 80.km/h) a jaka moze byc pryczyna tego ze nie dymi ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takartcrimes pisze:gruszka WG to ten element do ktorego byl wzesniej podłaczony niebieski wezyk o ile dobrze rozumie
Wygląda na to że z zaworkiem n75 wszystko w porządkuartcrimes pisze:wlasnie sprawdzalem to i w to miejsce wsadzilem czerwony, raczej nie zauwazylem zadnych zmian
Większość ma problem wręcz odwrotny :mrgreen: To że ci nie dymi to raczej wina zbyt małej dawki paliwa choć gdyby ci nie ładowało turbo to by ci trochę przydymiał .Chyba że komp tak mocno tnie dawkę .Zmierz cisnienie doładowania bo bez tego to szukanie po omackuartcrimes pisze:a jaka moze byc pryczyna tego ze nie dymi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ok .0,85 bara mierzysz na trzecim biegu i obroty powyżej 3 tysartcrimes pisze:juzto sie umowie na sprawdzenie dawki i cisnienie doładowania ( ile powinno byc??? dobrze wyczytalem gdzies 0,8?
Dawka w grupie 000 jest w innych jednostkach .Prawidłowa na jałowych na zagrzanym silniku powinna być w przedziale 15-30 ,z tym że im większa cyfra tym mniejsza dawkaa dawka powinna byc 3??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podłaczyć czy połaczyć ?bo to różnica :mrgreen: Nawet gdyby się połączył to w grupie 000 nie wiele by zobaczył ,z ważniejszych rzeczy to dawkę , kąt wtrysku i ciśnienie doładowanie ale w innych jednostkach. Tu masz szczegóły https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm .Ale żadnych adaptacji jak np.zmiana dawki już vagiem nie zrobi u ciebie .Ciśnienie doładowania musisz sobie zmierzyć manometrem ,a dawkę zawsze można zmienić ruszając minimalnie nastawnikiem ,ale z tym trzeba ostrożnie i z rozwagą bo ruch rzędu 0,5 mm wywołuje duże zmiany dawki W twoim przypadku grzebanie przy nastawniku jest nie wskazane ze wzgledu na to że nie da się sprawdzić jakie wartości ustawiliśmyartcrimes pisze:byłem na vag-u i nic nie pokazło nie mogl sie podlaczyc
jak w opcjach VAGa w polu Start Baud nie zmieni z 0 na 240 to też nie połączy :mrgreen: jak podłączysz manometr to podczas jazdy z gazem w podłodze powinieneś mieć ok. 0.8-0.9bara w zakresie obrotów między 2000 lub 2200 a 3500, na rozgrzanym silniku przy zgaszonych światłach i innych odbiornikach prądu w gr 000 powinieneś mieć dawkę ok 15-25 i im mniejsza wartość tym lepiej najlepiej ustawić między 12-15 <ok>