Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 tdi Z1 ] słaby ...

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

[b4 1,9 tdi Z1 ] słaby ...

Post autor: artcrimes » 25 maja 2010, 08:12

witam. mam problem moje Audi "nie kopci" nawet jak go przegazuje na jałowym biegu to ani dumka... katalizator wymontowany . mechanik powiedzial mi ze turbo nie ciagnie ... tylko jak jade to czuje ze chodzi ale on mowi ze to jest za słabo - sprawdzil ze "zaluzja na turbinie sie wychyla" od turbiny odchodza ( u mnie kolorowe wezyki - czerwony, niebieski) mechanik powiedzial ze przy przegazowaniu na jednym z tych wezykow powinno byc odczuwanle zasysanie - a tu podobno nic...moze w diagnostyce pomoze to ze odpiolem jeden z wezy , przejechalem kilometr i na wezu byl olej z turbo... jak by ktos mi mogl pomoc to bede wdzieczny...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2010, 10:04

Jaki rocznik auta? Przydałoby się podpiąć VAGa i zrobić logi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 12:11

artcrimes pisze:witam. mam problem moje Audi "nie kopci" nawet jak go przegazuje na jałowym biegu to ani dumka... katalizator wymontowany . mechanik powiedzial mi ze turbo nie ciagnie ... tylko jak jade to czuje ze chodzi ale on mowi ze to jest za słabo
Zmień mechanika ;-) Gdyby to był prawdziwy mechanik to by podłączył manometr albo vaga i sprawdził ciśnienie doładowania a nie kombinował z zasysaniem :shock: Jak masz kolorowe węzyki przy n75 to podłącz czerwony bezpośrednio do gruszki do której w tej chwili powinien być podłaczony niebieski .Jeżeli będzie bez zmian to zaworek n75 odpowiadający sterowanie ciśnieniem turbiny masz sprawny .Jeszcze apropo tych "mechaników ",ludzie nie jeżdzijcie do takich papruchów którzy nie wiedzą tak prostej sprawy jak zmierzyć ciśnienie doładowania i nie mają zielonego pojęcia co i jak powinno działać ,bo naciągną was na koszty szukając dziury w całym .Diagnoza czy turbina daje odpowiednie ciśnienie jest prosta i wystarczy do tego zwykły manometr i 5 minut jazdy , tylko trzeba chcieć to sprawdzić .Poszukajcie kolegów z klubu w swojej okolicy ,oni na pewno nie odmówią

[ Dodano: 2010-05-25, 12:23 ]
artcrimes pisze:mechanik powiedzial ze przy przegazowaniu na jednym z tych wezykow powinno byc odczuwanle zasysanie - a tu podobno nic...moze w diagnostyce pomoze to ze odpiolem jeden z wezy , przejechalem kilometr i na wezu byl olej z turbo... jak by ktos mi mogl pomoc to bede wdzieczny...
Nie kombinuj z odpinaniem węży bo tak się nie sprawdza ,możesz co najwyżej narobić sobie kłopotu .Śladowe ilości oleju w dolocie to normalne

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 25 maja 2010, 14:02

rok jest 94. u mnie w miescie gdzie jade na Vag-a to problem bo nie maja oprogramowania do przepływki Boscha ( tak mowia ) ... kolego MUNIOR mowisz ze w miejsce niebieskiego przewodu podpiac czerwony a co z niebieskim ?? zostawiac luzem ??? jesli N75 bedzie nie sprawny to jakie beda objawy??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 15:01

artcrimes pisze:ok jest 94. u mnie w miescie gdzie jade na Vag-a to problem bo nie maja oprogramowania do przepływki Boscha
To fakt ,na boschu czasem cięzko się połączyć o ile w ogóle sie da .Ale można zmierzyć doładowanie manometrem .
artcrimes pisze:mowisz ze w miejsce niebieskiego przewodu podpiac czerwony a co z niebieskim
niebieski sobie wisi jest w tym momencie bez znaczenia a jak nie chcesz żeby wisiał to połącz czerwony z niebieskim i będzie to samo ;-)
jesli N75 bedzie nie sprawny to jakie beda objawy??
najczęściej przeładowanie ,skutkiem czego jest notlauf czyli stan awaryjny w który przechodzi komp.Do tego dochodzi cięcie dawki paliwa przez kompa i auto jedzie jak by chciało a nie mogło :mrgreen: Wszystko to można wyeliminować ,o ile jest to wina n75, podłączając czerwony wężyk bezpośredni do gruszki WG

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 25 maja 2010, 15:10

gruszka WG to ten element do ktorego byl wzesniej podłaczony niebieski wezyk o ile dobrze rozumie - wlasnie sprawdzalem to i w to miejsce wsadzilem czerwony, raczej nie zauwazylem zadnych zmian... napewno nie jest auto słabsze ( nie sprawdzalem na duzycz predkosciach - do 80.km/h) a jaka moze byc pryczyna tego ze nie dymi ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 15:31

artcrimes pisze:gruszka WG to ten element do ktorego byl wzesniej podłaczony niebieski wezyk o ile dobrze rozumie
Tak
artcrimes pisze:wlasnie sprawdzalem to i w to miejsce wsadzilem czerwony, raczej nie zauwazylem zadnych zmian
Wygląda na to że z zaworkiem n75 wszystko w porządku
artcrimes pisze:a jaka moze byc pryczyna tego ze nie dymi ?
Większość ma problem wręcz odwrotny :mrgreen: To że ci nie dymi to raczej wina zbyt małej dawki paliwa ;-) choć gdyby ci nie ładowało turbo to by ci trochę przydymiał .Chyba że komp tak mocno tnie dawkę .Zmierz cisnienie doładowania bo bez tego to szukanie po omacku

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 25 maja 2010, 16:29

ok MUNIOR juzto sie umowie na sprawdzenie dawki i cisnienie doładowania ( ile powinno byc??? dobrze wyczytalem gdzies 0,8??) a dawka powinna byc 3??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 16:54

artcrimes pisze:juzto sie umowie na sprawdzenie dawki i cisnienie doładowania ( ile powinno byc??? dobrze wyczytalem gdzies 0,8?
Ok .0,85 bara mierzysz na trzecim biegu i obroty powyżej 3 tys
a dawka powinna byc 3??
Dawka w grupie 000 jest w innych jednostkach .Prawidłowa na jałowych na zagrzanym silniku powinna być w przedziale 15-30 ,z tym że im większa cyfra tym mniejsza dawka

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 26 maja 2010, 15:15

MUNIOR, byłem na vag-u i nic nie pokazło nie mogl sie podlaczyc :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 15:45

artcrimes pisze:byłem na vag-u i nic nie pokazło nie mogl sie podlaczyc
Podłaczyć czy połaczyć ?bo to różnica :mrgreen: Nawet gdyby się połączył to w grupie 000 nie wiele by zobaczył ,z ważniejszych rzeczy to dawkę , kąt wtrysku i ciśnienie doładowanie ale w innych jednostkach. Tu masz szczegóły https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm .Ale żadnych adaptacji jak np.zmiana dawki już vagiem nie zrobi u ciebie .Ciśnienie doładowania musisz sobie zmierzyć manometrem ,a dawkę zawsze można zmienić ruszając minimalnie nastawnikiem ,ale z tym trzeba ostrożnie i z rozwagą bo ruch rzędu 0,5 mm wywołuje duże zmiany dawki W twoim przypadku grzebanie przy nastawniku jest nie wskazane ze wzgledu na to że nie da się sprawdzić jakie wartości ustawiliśmy

artcrimes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:12
Lokalizacja: olkusz

Post autor: artcrimes » 26 maja 2010, 18:09

połaczyc bo nie mial odpowiednich wtyczek :) po 20 jestem umowiony u goscia ktory ma odpowiedni sprzet (podobno ) jak cos to dam znac co i jak .... dawka moge sterowac jak VAG mi bedzie ja podawal prawda...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 maja 2010, 18:31

jak w opcjach VAGa w polu Start Baud nie zmieni z 0 na 240 to też nie połączy :mrgreen: jak podłączysz manometr to podczas jazdy z gazem w podłodze powinieneś mieć ok. 0.8-0.9bara w zakresie obrotów między 2000 lub 2200 a 3500, na rozgrzanym silniku przy zgaszonych światłach i innych odbiornikach prądu w gr 000 powinieneś mieć dawkę ok 15-25 i im mniejsza wartość tym lepiej ;-) najlepiej ustawić między 12-15 <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 22:16

artcrimes pisze:połaczyc bo nie mial odpowiednich wtyczek
Raczej podłączyć bo gdyby miał przejściówkę OBD 1 -OBD 2 to by się podłaczył i o ile by nie zrobił tego
UKI_XX pisze:w opcjach VAGa w polu Start Baud nie zmieni z 0 na 240 to też nie połączy
to by sie i tak nie połaczył ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 maja 2010, 20:08

w sklepach z hydrauliką można kupić zwykły manometr już za 7 PLN,oszlifować końcówkę i samemu sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny,albo kupić za kilkadziesiąt złotych prawdziwy czujnik ciśnienia i robić to na bieżąco i nie dać się nabijać w butelkę pseudomechanikom.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl