[80 B4] Kim jesteś kabelku? + foto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz dodatkowe zegary?
Ja ostatnio zakładałem, więc kupiłem zegary, czujniki itd. Patrze gdzie się wkręca czujnik od temp. oleju patrzę patrzę i już mam taki i do tego podłączony. Patrze przy czujnikach ciśnienia oleju i też mam... ale tylko kabel od niego niebiesko-biały. Pół dnia szukałem którą wiązką idzie do kabiny ile nagimnastykowałem się z jego szukaniem myślałem że pod półką jest jakaś kostka ale nie znalazłem.
Biorę się więc za zakładanie zegarów zdejmuję obudowę tunelu a tam właśnie taka kostka jak u ciebie. Sprawdzam miernikiem ma połączenie z tymi kablami pod maską. I tak nie musiałem ciągnąć kabli spod maski od tych czujników.
Na 100% zielono-czarny jest od czujnik temp oleju a niebiesko-biały od ciśnienia na dodatkowe zegary. Resztę kabli do tych wskaźników musiałem dorobić.
Ja ostatnio zakładałem, więc kupiłem zegary, czujniki itd. Patrze gdzie się wkręca czujnik od temp. oleju patrzę patrzę i już mam taki i do tego podłączony. Patrze przy czujnikach ciśnienia oleju i też mam... ale tylko kabel od niego niebiesko-biały. Pół dnia szukałem którą wiązką idzie do kabiny ile nagimnastykowałem się z jego szukaniem myślałem że pod półką jest jakaś kostka ale nie znalazłem.
Biorę się więc za zakładanie zegarów zdejmuję obudowę tunelu a tam właśnie taka kostka jak u ciebie. Sprawdzam miernikiem ma połączenie z tymi kablami pod maską. I tak nie musiałem ciągnąć kabli spod maski od tych czujników.
Na 100% zielono-czarny jest od czujnik temp oleju a niebiesko-biały od ciśnienia na dodatkowe zegary. Resztę kabli do tych wskaźników musiałem dorobić.
o widzisz, to by mi nieźle ułatwiło zadanie w takim razie, bo przymierzam się do założenia dodatkowych zegarów. Do tej pory ich nie było. Skoro były dwie wersje dodatkowych zegarów, jedne są razem wszystkie i nowsza wersja, gdzie każdy jest osobno, to w takim razie ten kabel byłby do starszej wersji, gdzie wszystkie zegary są razem, dobrze myślę? Samochód to modelowe 93, więc zgadzałoby się.
No i chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je rozdzielić i wykorzystać do nowszej wersji?
No i chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je rozdzielić i wykorzystać do nowszej wersji?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale mnie pocieszyłeś ja też mam takie kabelki nawet kiedyś o to pytałemaldi pisze:Na 100% zielono-czarny jest od czujnik temp oleju a niebiesko-biały od ciśnienia na dodatkowe zegary. Resztę kabli do tych wskaźników musiałem dorobić.
https://audi80.pl/80-b4-do-czego-sa- ... t33536.htm
Powiedz mi czy dobrze rozumuję, jeden kabelek z tej wtyczki jest di jednego czujnika, a drugi do drugiego - tak?
A ta reszta kabli to tylko zasilanie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o tą brązową wtyczkę 2 pinową to tak.p371 pisze:Powiedz mi czy dobrze rozumuję, jeden kabelek z tej wtyczki jest di jednego czujnika, a drugi do drugiego - tak?
Tak plus, minus, sygnał z podświetlania deski rozdzielczej, plus po włączeniu świateł. Jeśli ta wtyczka rzeczywiście jest do dodatkowych zegarów.p371 pisze:A ta reszta kabli to tylko zasilanie?
Przejrzałem zdjęcia z twojego tematu i coś w tych kostkach masz za dużo kabli z kolorem czerwonym. Oryginalnie do dodatkowych zegarów nie idzie żaden czerwony ani zawierający czerwony. Jeśli miałbyś możliwość to wypisz dokładnie jakich kolorów masz tam kable i ewentualnie poszukaj numerów na kostkach.
Fabrycznie do dodatkowych zegarów idą kable:
1. szaro-niebieski - podświetlanie deski rozdzielczej
2. niebiesko-biały (lub niebiesko-czarny krążą dwie wersje na schematach) - czujnik ciśnienia oleju na dodatkowe zegary
3. szaro-brązowy - plus po włączeniu świateł postojowych/pozycyjnych
4. zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
5. czarno-niebieski - plus po zapłonie i na rozruchu
aldi, te wtyki które są spięte ze sobą i mają tak dużo czerwonych kabelków to jest jakaś zagadka. Mają złącze pasujące do dodatkowych zegarów, a do tego nie są, jest to wszytko połączone, a raczej do niczego nie służy bo to odłączałem i nic się nie dzieje.
Pozostałe kabelki i wtyki już wyjaśniłem - prócz tego małego co dziś się dowiedziałem, że do zegarków.
Powiedz mi jeszcze czy jak będę podpinał kable od czujników to podłączyć zasilanie, czy wskaże coś bez zasilania?
Jak będę miał chwilkę to pospisuję kolory kabelków i jak jest to numer, a może się wyjaśni??
Dzięki za pomoc <ok>
Pozostałe kabelki i wtyki już wyjaśniłem - prócz tego małego co dziś się dowiedziałem, że do zegarków.
Powiedz mi jeszcze czy jak będę podpinał kable od czujników to podłączyć zasilanie, czy wskaże coś bez zasilania?
Jak będę miał chwilkę to pospisuję kolory kabelków i jak jest to numer, a może się wyjaśni??
Dzięki za pomoc <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
hehe to ja dodam od siebię że ta brązowa wtyczka jest również w C4 93", wkładam silnik wraz z kablami od 2.6.
Z innych instalacji, kabli w których sie grzebałem to dodam że
Coupe 93" 2.3 NG , Coupe quattro 90" 2.3 7A , Coupe Quattro 92" 2.8 AAH , 90 B3 88" 2.3 NG , 80 B3 91" 1.8 - nie posiadały tej wtyczki <ok>
Z innych instalacji, kabli w których sie grzebałem to dodam że
Coupe 93" 2.3 NG , Coupe quattro 90" 2.3 7A , Coupe Quattro 92" 2.8 AAH , 90 B3 88" 2.3 NG , 80 B3 91" 1.8 - nie posiadały tej wtyczki <ok>
Sprawdziłem:aldi pisze:Jeśli miałbyś możliwość to wypisz dokładnie jakich kolorów masz tam kable
Czerwono-niebieski
Brązowy
Biały
Czerwono-żółty
Czerwono-szary
Czerwono-brązowy
A ta malutka wtyczka na faktycznie odpowiednie kolory kabli ale coś mi nie działa :cry: , jak wjadę na kanał to poszukam takich kabelków po silnikiem.
Ładowanie jest ok, ciśnienie leci na maxa, a temperatura delikatnie dryga - i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
dziwne bo mialem B3 87r. 1.8E i ona miala te kable w tunelu a obecna B4 2.3NG tez ma.Dziki pisze:hehe to ja dodam od siebię że ta brązowa wtyczka jest również w C4 93", wkładam silnik wraz z kablami od 2.6.
Z innych instalacji, kabli w których sie grzebałem to dodam że
Coupe 93" 2.3 NG , Coupe quattro 90" 2.3 7A , Coupe Quattro 92" 2.8 AAH , 90 B3 88" 2.3 NG , 80 B3 91" 1.8 - nie posiadały tej wtyczki <ok>
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mam u siebie taką samą wtyczkę jak Adaś Lee.
Ale rodzi się pytanie.
W zegarach mam kostkę (gniazdo) na 6 pinów
a znaleziona przy lewarku wtyczka jest na 2 piny (identyczna jak na foto Adasia Lee).
Jak to podpiąć? Trzeba odciąć tą wtyczkę 2 pinową i przerzeźbić do pinów gniazda 6 pinowego na płytce zegarów?
Ale rodzi się pytanie.
W zegarach mam kostkę (gniazdo) na 6 pinów
a znaleziona przy lewarku wtyczka jest na 2 piny (identyczna jak na foto Adasia Lee).
Jak to podpiąć? Trzeba odciąć tą wtyczkę 2 pinową i przerzeźbić do pinów gniazda 6 pinowego na płytce zegarów?