Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Kim jesteś kabelku? + foto

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

[80 B4] Kim jesteś kabelku? + foto

Post autor: Adaś Lee » 30 mar 2010, 11:24

Dobry cześ. Takie pytanie.

Potargałem cały samochód i znalazłem coś takiego, pewnie w tunelu środkowym schowane było. Jakiś telefon czy co? Ponieważ chcę żeby wszystkie moje kabelki coś robiły w samochodzie, a wtyczki nie pozostawały samotne, proszę o podpowiedź :-)

Obrazek

Kim jesteś kabelku?!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 mar 2010, 13:05

Masz dodatkowe zegary?
Ja ostatnio zakładałem, więc kupiłem zegary, czujniki itd. Patrze gdzie się wkręca czujnik od temp. oleju patrzę patrzę i już mam taki i do tego podłączony. Patrze przy czujnikach ciśnienia oleju i też mam... ale tylko kabel od niego niebiesko-biały. Pół dnia szukałem którą wiązką idzie do kabiny ile nagimnastykowałem się z jego szukaniem myślałem że pod półką jest jakaś kostka ale nie znalazłem.
Biorę się więc za zakładanie zegarów zdejmuję obudowę tunelu a tam właśnie taka kostka jak u ciebie. Sprawdzam miernikiem ma połączenie z tymi kablami pod maską. I tak nie musiałem ciągnąć kabli spod maski od tych czujników.
Na 100% zielono-czarny jest od czujnik temp oleju a niebiesko-biały od ciśnienia na dodatkowe zegary. Resztę kabli do tych wskaźników musiałem dorobić.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 30 mar 2010, 14:08

o widzisz, to by mi nieźle ułatwiło zadanie w takim razie, bo przymierzam się do założenia dodatkowych zegarów. Do tej pory ich nie było. Skoro były dwie wersje dodatkowych zegarów, jedne są razem wszystkie i nowsza wersja, gdzie każdy jest osobno, to w takim razie ten kabel byłby do starszej wersji, gdzie wszystkie zegary są razem, dobrze myślę? Samochód to modelowe 93, więc zgadzałoby się.

No i chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je rozdzielić i wykorzystać do nowszej wersji?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 mar 2010, 14:33

Ja zakładałem zegary z B4 z 92 roku były wszystkie razem w jednej obudowie uciąłem tą kostkę i podłączyłem do tej od zegarów bo tam szła jedna chyba z 7 pinami i jest zupełnie inna od tej.

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 26 maja 2010, 19:31

aldi pisze:Na 100% zielono-czarny jest od czujnik temp oleju a niebiesko-biały od ciśnienia na dodatkowe zegary. Resztę kabli do tych wskaźników musiałem dorobić.
Ale mnie pocieszyłeś ja też mam takie kabelki nawet kiedyś o to pytałem
https://audi80.pl/80-b4-do-czego-sa- ... t33536.htm

Powiedz mi czy dobrze rozumuję, jeden kabelek z tej wtyczki jest di jednego czujnika, a drugi do drugiego - tak?
A ta reszta kabli to tylko zasilanie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 maja 2010, 20:35

p371 pisze:Powiedz mi czy dobrze rozumuję, jeden kabelek z tej wtyczki jest di jednego czujnika, a drugi do drugiego - tak?
Jeśli chodzi o tą brązową wtyczkę 2 pinową to tak.
p371 pisze:A ta reszta kabli to tylko zasilanie?
Tak plus, minus, sygnał z podświetlania deski rozdzielczej, plus po włączeniu świateł. Jeśli ta wtyczka rzeczywiście jest do dodatkowych zegarów.

Przejrzałem zdjęcia z twojego tematu i coś w tych kostkach masz za dużo kabli z kolorem czerwonym. Oryginalnie do dodatkowych zegarów nie idzie żaden czerwony ani zawierający czerwony. Jeśli miałbyś możliwość to wypisz dokładnie jakich kolorów masz tam kable i ewentualnie poszukaj numerów na kostkach.

Fabrycznie do dodatkowych zegarów idą kable:
1. szaro-niebieski - podświetlanie deski rozdzielczej
2. niebiesko-biały (lub niebiesko-czarny krążą dwie wersje na schematach) - czujnik ciśnienia oleju na dodatkowe zegary
3. szaro-brązowy - plus po włączeniu świateł postojowych/pozycyjnych
4. zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
5. czarno-niebieski - plus po zapłonie i na rozruchu

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 26 maja 2010, 21:52

aldi, te wtyki które są spięte ze sobą i mają tak dużo czerwonych kabelków to jest jakaś zagadka. Mają złącze pasujące do dodatkowych zegarów, a do tego nie są, jest to wszytko połączone, a raczej do niczego nie służy bo to odłączałem i nic się nie dzieje.
Pozostałe kabelki i wtyki już wyjaśniłem - prócz tego małego co dziś się dowiedziałem, że do zegarków.
Powiedz mi jeszcze czy jak będę podpinał kable od czujników to podłączyć zasilanie, czy wskaże coś bez zasilania?

Jak będę miał chwilkę to pospisuję kolory kabelków i jak jest to numer, a może się wyjaśni??

Dzięki za pomoc <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 maja 2010, 21:55

Powiedz mi jeszcze czy jak będę podpinał kable od czujników to podłączyć zasilanie, czy wskaże coś bez zasilania?
Nic nie wskaże musisz podać plus (oryginalnie podawany po włączeniu zapłonu) i minus do nich aby zaczęły działać.

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 26 maja 2010, 22:00

OK, w sobotę robię rozbiórkę konsoli i zobaczymy co :-) mi z tego wyjdzie - jak tylko skończę to pochwalę się co zwojowałem. :roll:

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 26 maja 2010, 22:23

hehe to ja dodam od siebię że ta brązowa wtyczka jest również w C4 93", wkładam silnik wraz z kablami od 2.6.
Z innych instalacji, kabli w których sie grzebałem to dodam że
Coupe 93" 2.3 NG , Coupe quattro 90" 2.3 7A , Coupe Quattro 92" 2.8 AAH , 90 B3 88" 2.3 NG , 80 B3 91" 1.8 - nie posiadały tej wtyczki <ok>

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 05 cze 2010, 21:40

aldi pisze:Jeśli miałbyś możliwość to wypisz dokładnie jakich kolorów masz tam kable
Sprawdziłem:
Czerwono-niebieski
Brązowy
Biały
Czerwono-żółty
Czerwono-szary
Czerwono-brązowy

A ta malutka wtyczka na faktycznie odpowiednie kolory kabli ale coś mi nie działa :cry: , jak wjadę na kanał to poszukam takich kabelków po silnikiem.
Ładowanie jest ok, ciśnienie leci na maxa, a temperatura delikatnie dryga - i tyle.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 cze 2010, 22:54

p371 pisze:Ładowanie jest ok, ciśnienie leci na maxa, a temperatura delikatnie dryga - i tyle.
Trzeba trochę przejechać aby podniosła się temperatura, co do ciśnienia oleju to sprawdź kabel do czujnika (jeśli zakładałeś czujnik dla dodatkowych zegarów).

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 06 cze 2010, 00:10

Dziki pisze:hehe to ja dodam od siebię że ta brązowa wtyczka jest również w C4 93", wkładam silnik wraz z kablami od 2.6.
Z innych instalacji, kabli w których sie grzebałem to dodam że
Coupe 93" 2.3 NG , Coupe quattro 90" 2.3 7A , Coupe Quattro 92" 2.8 AAH , 90 B3 88" 2.3 NG , 80 B3 91" 1.8 - nie posiadały tej wtyczki <ok>
dziwne bo mialem B3 87r. 1.8E i ona miala te kable w tunelu a obecna B4 2.3NG tez ma.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 21 lis 2011, 10:06

Mam u siebie taką samą wtyczkę jak Adaś Lee.
Ale rodzi się pytanie.
W zegarach mam kostkę (gniazdo) na 6 pinów
Obrazek

a znaleziona przy lewarku wtyczka jest na 2 piny (identyczna jak na foto Adasia Lee).

Jak to podpiąć? Trzeba odciąć tą wtyczkę 2 pinową i przerzeźbić do pinów gniazda 6 pinowego na płytce zegarów?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lis 2011, 11:37

eSPe pisze:Jak to podpiąć? Trzeba odciąć tą wtyczkę 2 pinową i przerzeźbić do pinów gniazda 6 pinowego na płytce zegarów?
Jeśli masz do tych zegarów ori wiązką ale cała to nie musisz, jeżeli masz tylko ucięty wtyk to musisz przerobić. Ja tak robiłem u siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl