Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 maja 2010, 09:34

już się wyœwietliło :mrgreen: tylko trapi mnie to dlaczego mi wyœwietla jak jadę na lpg??czy nie powinno wskazywać zera?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 maja 2010, 11:23

To że na gazie się wyświetla to normalne, bo ECU cały czas pracuje i podaje sygnał do wtryskiwaczy benzyny (które na LPG są odcięte i nie pracują).
Tylko jeśli masz instalację LPG inną niż sekwencyjną to im więcej na gazie będziesz hamował silnikiem tym wskazania będą bardziej zaniżone.
Jeśli to Ci przeszkadza to daj na tym żółtym kablu od spalania przekaźnik który będzie odcinał go od BC i wtedy nie powinien naliczać spalania... Ale z drugiej strony BC będzie że jeździsz na zgaszonym silniku. Wiec coś trzeba by unieszkodliwić BC odcinając coś innego...

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 15 maja 2010, 09:31

Czy AC/AB z 2.3 NG będzie pasować w 2.6 V6?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 maja 2010, 11:48

quick, pasować będzie ale może być problem z działaniem AC bo ponoć V6 mają inną kontrolę ciśnienia oleju. Sam się zastanawiałem czy chodzi o to że w V6 jest więcej cylindrów i AC będzie dostawał częściej sygnał i będzie widział większą ilość obrotów niż w rzeczywistości. Tym samym będzie wcześniej uwzględniał informację z drugiego czujnika ciśnienia oleju (z tego co mierzy wyższe ciśnienie). Jeszcze sprawdzę czy przypadkiem te czujniki nie działają inaczej... Jeszcze będę drążył temat.

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 19 maja 2010, 10:16

witam prześledziłem cały ten temat i nieznalazłem odp. na moje pytanie

1. jeśli mam sam moduł co pokazuje spalanie jak to się nazywa żeby można było to znaleść na allegro
2. z kąd wziąść kabel z wtyczką do tego modułu od pająka
3. jaki pin w kompie podpiąć w silniku ABT
4. Czy do pokazywaia spalania potrzebna jest przepływka???
pozdro

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 maja 2010, 10:31

matig pisze:1. jeśli mam sam moduł co pokazuje spalanie jak to się nazywa żeby można było to znaleść na allegro
Zapewne chodzi Ci o MC/BC czyli mini check z board computerem, po prostu nie chcesz mieć tego graficznego wyświetlacza na górze.
matig pisze:2. z kąd wziąść kabel z wtyczką do tego modułu od pająka
Musisz zdobyć wycinając z instalacji samochodu lub rozwiązanie zastępcze to odpowiednio ostrugana/obrobiona wtyczka z taśmy od podłączania starszych (ATA/IDE) dysków twardych. Kilka strona wcześniej masz link do PDFa z instrukcją kolegi Sylwiastego albo w temacie kolegi Oofol' są też zdjęcia z podobnym patentem https://audi80.pl/b3-oofola-150510-c ... -vt248.htm
matig pisze:3. jaki pin w kompie podpiąć w silniku ABT
Wcześniej na stronie masz: Mono Motronic: Kontakt "11 oder 27" czyli 11 albo 27, można sprawdzić na którym przy pracy silnika na wolnych obrotach jest napięcie 0,5V a po dodaniu gazu 5-10V.
Sprawdź czy nie masz już wyprowadzonego żółtego kabla pod półką nad nogami kierowcy
Obrazek
matig pisze:4. Czy do pokazywaia spalania potrzebna jest przepływka???
Nie sygnał spalania jest podawany zawsze przez komputer.

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 19 maja 2010, 10:45

mam całą instalacje od b4 bedzie w niej taka wtyczka czy są na allegro do sprzedania osobno??? a i musi byc licznik vdo czy może byc un4 ??? dzięki za odp.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 maja 2010, 11:21

Jeśli w samochodzie z którego masz instalację był board computer to będzie taka wtyczka ale jeśli nie było to możesz co najwyżej spróbować dopasować jakąś inną.
Na allegro raczej nie znajdziesz takiej wtyczki, musiałbyś popytać tych którzy tam sprzedają jakieś części do liczników Audi 80 albo całe BC.
matig pisze: a i musi byc licznik vdo czy może byc un4 ???
BC pasuje do obu typów, tak samo jeśli kupisz całe liczniki z BC to będą pasować do twojego samochodu. Między tymi dwoma typami nie da się tylko zamieniać części (z wyjątkiem tej wstawki w środku z BC/AC-MC).

Awatar użytkownika
putinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:58
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: putinn » 23 maja 2010, 13:00

Skompletowałem prawie cały zestaw do BC, i to całkiem przez przypadek <ok>

Sprawa wygląda tak, że mój BC ma wylany wyświetlacz :( znalazłem aukcję zegarów z anglika audi 100 automat

http://moto.allegro.pl/item1044708912_a ... ualna.html

Czy ten wyświetlacz, który jest na 2gim zdjęciu podejdzie do BC z 90tki? widać że ma inne poznaczenia zamiast kilometrów, mile... czy jak przeszczepie ten wyświetlacz to będzie wskazywał poprawnie? :-D

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 maja 2010, 19:31

Witam. Jestem w trakcie montażu AC/BC i napotkałem się na pewien problem. Mianowicie tak jak w instrukcji na forum sygnał spalania znajduję się w 10 pinie sterownika silnika więc podpinam go sobie i odpalam silnik, a tu :shock: BC jest wskazywał tak wskazuje 0. Sprawdzałem czy coś się zmieni na innych wolnych pinach lecz na każdym wolnym nie ma sygnału. Co to może być :?:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 25 maja 2010, 20:04

robisz to na stojącym aucie :-P musisz się przejechać kilkanaście metrów ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 maja 2010, 21:11

A nie wystarczy trochę potrzymać silnika na obrotach tak ze 2 tyś :?: OK jutro się przejadę i się zobaczy.

PS. Jak by ktoś potrzebował pin do wtyczki sterownika silnika to pisać na PW, bo posiadam jedną w zanadrzu :-P

[ Dodano: 2010-05-26, 21:39 ]
No więc spalanie działa :lol: shellah, dzięki, bo bym już wymieniał sterownik silnika na inny, a tu wystarczyło tylko się przejechać ze 300 m :-D

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 26 maja 2010, 22:08

spoko też miałem podobne obawy po założeniu :mrgreen: teraz walczę z wyregulowaniem tego ustrojstwa :mrgreen:

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 05 cze 2010, 14:59

a moze orientuje sie ktos w jakiej formie podawany jest sygnal o spalaniu? sa to impulsy czy ciagly prad o odpowiednim napieciu? wiem ze napiecie zawiera sie w zakresie od 0-1,6V tylko interesuje mnie czy sygnal jest w formie impulsow czy ciagly. mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 cze 2010, 16:30

Z tego co się orientuje jest to sygnał w formie ciągłej tylko jak zauważyłeś o zmiennym zakresie napięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl