[80 B3 1.8S SF] Montaż LPG
[80 B3 1.8S SF] Montaż LPG
Nadszedł moment, w którym zdecydowałem się założyć gaz. Czy ktoś z użytkowników LPG "na gaźniku" może się podzielić doświadczeniami? Jaki mikser? Z czym problemy? Jaki zbiornik i gdzie? Co z tzw. "strzałami?". Czy muszę zmieniać olej (teraz mam półsyntetyk Mobil1)?
A może jednak nie warto instalować LPG?
A może jednak nie warto instalować LPG?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2007, 00:09 przez tomekB3, łącznie zmieniany 1 raz.
witam, mam taki sam silnik i przejechałem na gazie jakieś 20 tys, z początku miałem troszke problemów z instalacją problemem był mikser gazu na każdym zwężkowym mikserze auto dławiło się na benzynie po zamontowaniu miksera rurkowego silnik w końcu zaczął pracować normalnie, wyremontowałem układ zapłonowy (wymieniłem świece, kable, kopułke i palec rozdzielacza), ustawiłem zapłon i instalacja lpg, nie mam żadnych proglemów z eksploatacją, żadnych strzałów w kolektor czy w gażnik, spalanie średnio wynosi 11-13 l. olej mobil 1 pólsyntetyk, butle mam taką jak w koło (bardziej płaska podłoga bagażnika), czy warto montować lpg? myśle że tak. pozdrawiam
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
witam ziomka z Żywca , mogę ci polecić warsztat jakbyś chciał... pojedź sobie na stolarską 3 tam są goście oblatani to cię namówią na montaż mi pomontowali do mojego gnoja... ekspresem to zrobili, widać że wiedzą co robią, do B4 zamontowali mi butlę w koło 62 l bo sie zmieściła, nie wiem jak jest w b3
do gaźnika to ci tanią instalkę zaproponują na pewno, bez elektroniki... poczytaj sobie coś o blosie, bo może się ci coś takiego nada...
najważniejsze do gazu to żebyś miał układ zapłonowy sprawny i utrwardzane gniazda zaworowe bo inaczej długo nie pojeździsz...
koszty? sto km za 20 zł na przeciwko 35-40 zł na benzynie, zwrot kosztów instalacji po około 10 tys. km, zależy ile jeździsz, jak mało jeździsz to sie nie opłaca... ja dałem za instalkę u nich tam 1,9 tys, ale wziąłem LandiRenzo (2 generacja) i tą butlę porządną, do gaźnika to na pewno będzie sporo tańsza instalacja i pewnie sie zwróci wcześniej
do gaźnika to ci tanią instalkę zaproponują na pewno, bez elektroniki... poczytaj sobie coś o blosie, bo może się ci coś takiego nada...
najważniejsze do gazu to żebyś miał układ zapłonowy sprawny i utrwardzane gniazda zaworowe bo inaczej długo nie pojeździsz...
koszty? sto km za 20 zł na przeciwko 35-40 zł na benzynie, zwrot kosztów instalacji po około 10 tys. km, zależy ile jeździsz, jak mało jeździsz to sie nie opłaca... ja dałem za instalkę u nich tam 1,9 tys, ale wziąłem LandiRenzo (2 generacja) i tą butlę porządną, do gaźnika to na pewno będzie sporo tańsza instalacja i pewnie sie zwróci wcześniej
Byłem w tym zakładzie, który poleca "Skuciok" - okazuje się, że pracuje tam znajomy.
Za instalację powiedział 1,3 tys. Zastanawia mnie tylko, dlaczego gdy zapytałem o rodzaj miksera jaki zamontują odpowiedział, że bez miksera?? Może źle zrozumiałem (mam nadzieję, że nie zamontują mi jakiejś rurki...)? Dziękuję koledzy za wszystkie informacje, sprawdzę dokładnie cały układ zapłonowy.
Za instalację powiedział 1,3 tys. Zastanawia mnie tylko, dlaczego gdy zapytałem o rodzaj miksera jaki zamontują odpowiedział, że bez miksera?? Może źle zrozumiałem (mam nadzieję, że nie zamontują mi jakiejś rurki...)? Dziękuję koledzy za wszystkie informacje, sprawdzę dokładnie cały układ zapłonowy.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Średnica wewnętrzna miksera ( palnikowy) nie może być większa niż 35mm optymalnie 34mm nie ma wtedy dławienia na benzynce .tomekB3 pisze:Za instalację powiedział 1,3 tys. Zastanawia mnie tylko, dlaczego gdy zapytałem o rodzaj miksera jaki zamontują odpowiedział, że bez miksera?? Może źle zrozumiałem (mam nadzieję, że nie zamontują mi jakiejś rurki...)?
Witam u mnie w domu 2 audi jest właśnie 1.8 SF na gazie przejechał około 150 tyś aktualny przebieg 341 tyś sprawuje sie bez zarzutu zimą odpala na gazie bez problemu spalanie na mieście okolo 10-11 l gazu jak na tak starą instalacje to super. Jedyne naprawy to wym przepon w parowniku i wym uszczelniaczy na zaworach
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na jakim paliwie się dławi? Na benie czy gazie? Jak na gazie, a jest zimny to podejrzewam, że potrzebna lekka korekcja regulacji instalki, a jak na benie, to prawdopodobnie mapa wtrysku rozjechana. Zrób reset ECU, adaptację na benie i wtedy sprawdź jak się zachowuje. Oczywiście wszystko na benie, bez przełączania na gaz. Jeśli problem zniknie to na 99% mapa i trzeba ustawić odpowiednio emulację sondy lambda w kompie LPG/emulatorze sondy.oscyp33 pisze:mam pytanie mam audi na gaz 80 b4 z 1994 gdy go opalam na chwile sie dławi jak by chodzi nie równo martwi mnie to jak mogę to zmienić
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Oscyp33, może tak być, że źle zestrojona instalacja lub źle dobrane wtryskiwacze spowodowały zmodyfikowanie mapy wtrysku benzyny. Instalacja sekwencyjnego wtrysku steruje gazem na podstawie danych z ECU, ale ECU zbiera rzeczywiste dane z czujników i sondy w trakcie pracy na LPG nie wiedząc, że silnik jest zasilany innym paliwem i jeśli np. stwierdzi, że mieszanka jest za uboga to próbuje ją wzbogacać. Niestety przy źle zestrojonej instalacji LPG wzbogacanie może nie przynieść pozytywnych rezultatów i ECU dalej usiłuje wzbogacić mieszankę, a to w końcu prowadzi do problemów na benzynie. Może też być tak, że jednak coś się dzieje niedobrego z samą instalacją (np. wtryskiwacze się przycinają). Naprawdę trudno jest cokolwiek konkretnego napisać w tej chwili, za mało danych. Szczególnie, że to sekwencja. Robiłeś reset, tak jak pisałem? Jeśli tak to czy pomogło?
PS. I proszę Cię, zwracaj uwagę na interpunkcję. Wtedy o wiele łatwiej się czyta posty i szybciej można je zrozumieć.
PS. I proszę Cię, zwracaj uwagę na interpunkcję. Wtedy o wiele łatwiej się czyta posty i szybciej można je zrozumieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:20
- Lokalizacja: Łódź
Siemasz! Posiadam identyczny typ silnika, instalacja założona niedawno, żadnych problemów, jak na razie nie zauważyłem. Gość, który mi montował instalację pozytywnie wypowiadał się o LPG dla tego silnika. Jeśli Twój motorek jest jeszcze żwawy, to montaż instalacji zapewne się opłaci. Mój koszt także 1300 pln.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin