Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dynamiczna sygnalizacja ciśnienia oleju

ODPOWIEDZ
Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[1.9TDI 1Z] Dynamiczna sygnalizacja ciśnienia oleju

Post autor: Stan. » 26 maja 2010, 19:49

Od kilku dni po włączeniu zapłonu słyszę krótkie pikanie co 15 sek .Kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie świeci ciągłym światłem.Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia gaśnie lecz pikanie nie znika niezależnie od prędkości obrotowej silnika.Poczytałem na temat dynamicznej sygnalizacji kontroli oleju lecz według mnie mój przypadek do tego się nie kwalifikuje.Może ten sygnalizator ma jeszcze inne zadania?Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 22:01

Stan. pisze:Od kilku dni po włączeniu zapłonu słyszę krótkie pikanie co 15 sek .Kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie świeci ciągłym światłem.Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia gaśnie lecz pikanie nie znika niezależnie od prędkości obrotowej silnika.Poczytałem na temat dynamicznej sygnalizacji kontroli oleju lecz według mnie mój przypadek do tego się nie kwalifikuje
Sprawdż czy przewód z czujnika zbyt niskiego ciśnienia nie spadł z czujnika lub nie ma przerwy

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 26 maja 2010, 22:44

Czytałem że w przypadku uszkodzonego czujnika zbyt niskiego ciśnienia powinna mrugać lampka ciśnienia , u mnie ta lampka nie pulsuje tylko co 15 sekund słychać piknięcie.
Jutro podepnę się manometrem i sprawdzę czy ciśnienie jest w porządku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2010, 23:26

Stan. pisze:Czytałem że w przypadku uszkodzonego czujnika zbyt niskiego ciśnienia powinna mrugać lampka ciśnienia ,
No właśnie powinna i do tego piszczyk ,także coś nietypowo u ciebie

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 26 maja 2010, 23:53

Nietypowo jest dlatego ponieważ nie świeci lampka a na dodatek brzęczyk odzywa się co 15 sekund a typowo powinien to być trzykrotny sygnał.Nie znam tego z praktyki tylko tak wyczytałem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2010, 10:03

Stan. pisze:Nietypowo jest dlatego ponieważ nie świeci lampka a na dodatek brzęczyk odzywa się co 15 sekund a typowo powinien to być trzykrotny sygnał.Nie znam tego z praktyki tylko tak wyczytałem.
A spróbuj odpiąć przewód od czujnika wysokiego ciśnienia ,powinna ci wtedy zacząć miogać lampka od ciśnienia oleju ale dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotów .Jeżeli tak nie będzie to masz coś skopane albo z czujnikiem albo z kabelkiem do niego .Czujnik niskiego ciśnienia działa odwrotnie niż ten który gasi lampkę bo na zestyk czyli po odpaleniu silnika jest zwarty do masy auta ,wystarczy że zdejmiesz z niego kabelek i będzie się zachowywał jakby było zbyt niskie ciśnienie .Czyli np.urwany kabelek od tego czujnika będzie powodował miganie lampki i sygnał alarmowy

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 27 maja 2010, 10:53

Przed chwilą sprawdzałem obydwa czujniki i zachowują się prawidłowo.Niebieski rozwiera masę i lampka kontroli oleju gaśnie z kolei do brązowego podłączyłem kontrolkę a drugą końcówkę kontrolki do + i po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów (nie mam obrotomierza) kontrolka się zaświeca tzn. że czujnik podaje masę.Po odłączeniu przewodu z czujnika niskiego ciśnienia i odpaleniu silnika na wolnych obrotach wszystko zachowuje się prawidłowo, dopiero po zwiększeniu obrotów zaświeca się kontrolka oleju i brzęczyk wydaje dwukrotny sygnał, gdy obroty spadną gaśnie kontrolka i zanika sygnał.Według mnie układ dynamicznej kontroli oleju pracuje prawidłowo.Porównywałem poziomy sygnałów z brzęczyka po odłączeniu przewodu z czujnika z tymi które są emitowane co 15 sek ,są o podobnym natężeniu chociaż te regularne wydaje mi się są trochę cichsze.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 maja 2010, 19:40

w niektórych autach łatwo sprawdzić czy szaleje elektronika czy rzeczywiście brak smarowania bo przez korek wlewu oleju widać krążący olej....u nas tego tak się sprawdzić nie da chyba że zdjąć pokrywę klawiatury zaworów......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl