Od kilku dni po włączeniu zapłonu słyszę krótkie pikanie co 15 sek .Kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie świeci ciągłym światłem.Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia gaśnie lecz pikanie nie znika niezależnie od prędkości obrotowej silnika.Poczytałem na temat dynamicznej sygnalizacji kontroli oleju lecz według mnie mój przypadek do tego się nie kwalifikuje.Może ten sygnalizator ma jeszcze inne zadania?Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
[1.9TDI 1Z] Dynamiczna sygnalizacja ciśnienia oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż czy przewód z czujnika zbyt niskiego ciśnienia nie spadł z czujnika lub nie ma przerwyStan. pisze:Od kilku dni po włączeniu zapłonu słyszę krótkie pikanie co 15 sek .Kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie świeci ciągłym światłem.Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia gaśnie lecz pikanie nie znika niezależnie od prędkości obrotowej silnika.Poczytałem na temat dynamicznej sygnalizacji kontroli oleju lecz według mnie mój przypadek do tego się nie kwalifikuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A spróbuj odpiąć przewód od czujnika wysokiego ciśnienia ,powinna ci wtedy zacząć miogać lampka od ciśnienia oleju ale dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotów .Jeżeli tak nie będzie to masz coś skopane albo z czujnikiem albo z kabelkiem do niego .Czujnik niskiego ciśnienia działa odwrotnie niż ten który gasi lampkę bo na zestyk czyli po odpaleniu silnika jest zwarty do masy auta ,wystarczy że zdejmiesz z niego kabelek i będzie się zachowywał jakby było zbyt niskie ciśnienie .Czyli np.urwany kabelek od tego czujnika będzie powodował miganie lampki i sygnał alarmowyStan. pisze:Nietypowo jest dlatego ponieważ nie świeci lampka a na dodatek brzęczyk odzywa się co 15 sekund a typowo powinien to być trzykrotny sygnał.Nie znam tego z praktyki tylko tak wyczytałem.
Przed chwilą sprawdzałem obydwa czujniki i zachowują się prawidłowo.Niebieski rozwiera masę i lampka kontroli oleju gaśnie z kolei do brązowego podłączyłem kontrolkę a drugą końcówkę kontrolki do + i po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów (nie mam obrotomierza) kontrolka się zaświeca tzn. że czujnik podaje masę.Po odłączeniu przewodu z czujnika niskiego ciśnienia i odpaleniu silnika na wolnych obrotach wszystko zachowuje się prawidłowo, dopiero po zwiększeniu obrotów zaświeca się kontrolka oleju i brzęczyk wydaje dwukrotny sygnał, gdy obroty spadną gaśnie kontrolka i zanika sygnał.Według mnie układ dynamicznej kontroli oleju pracuje prawidłowo.Porównywałem poziomy sygnałów z brzęczyka po odłączeniu przewodu z czujnika z tymi które są emitowane co 15 sek ,są o podobnym natężeniu chociaż te regularne wydaje mi się są trochę cichsze.