Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TDI] Chłodzenie

ODPOWIEDZ
dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

[B3 1,6 TDI] Chłodzenie

Post autor: dadid_ » 27 maja 2010, 15:33

Forumowicze pragne zasiegnac waszej rady gdyz na forum znalazlem wiele tematow na temat chlodzenia, chlodnicy, termostatu itp. ale nie pomoglo mi to przy moim problemie.

Audiczka z dnia na dzien zaczela sie grzac do 100*C, w zbiorniczku brakowalo plynu (sprawdzajac na postoju) ale po chwili jakas jego czesc wplynela do zbiornika i za chwile uciekla (oczywiscie plyn byl zagotowany).

To co juz sprawdzilem i moge przestawic:
1. Weze puchna
a. gorny waz jest naprawde goracy ze nie da sie go dotknac
na zimnym silniku przy sciskaniu weza slychac drobne szumy w chlodnicy
b. waz dolny ktory idzie juz od termostatu tez jest goracy ale mozna go dotknac na
chwile,
na zimnym silniku gdy sciskam dolnego weza slychac bulgotanie w zbiorniczku
wyrownawczym przy odkreconym korku
2. Chlodnica jest w kazdym miejscu ciepla
3. W zbiorniczku wyrownawszym brak wiekszych sladow oleju, nie czuc zapachu spalin,
jedyne co sie tam znajduje to znikoma ilosc czarnych drobinkow ktore po wyjeciu
mozna rozcisnac w palcach (prawdopodobnie to jest slad ale starego oleju gdyz mialem
wczesniej wymieniona uszczelke pod glowica itd a olej dostal sie do chlodnicy)
4. Pompa wodna nie wydaje zadnych niepokojacych odglosow, pasek naciagniety
5. Nagrzewnica - weze ktore ida do niej sa tego samego ciepla co weze zza termostatu.
6. Brak grzania w kabinie - zachowanie cieplej dmuchawy bylo nastepujace - jeszcze jak wszystko dzialalo to wystarczyla chwila i w samochodzie zima bylo cieplutko, teraz przejechalem 14 km i dmuchawa wlaczona na cieplym dmucha zimnym powietrzem i nastepuje moment w ktorym dmuchnelo bardzo cieple powietrze (wydaje mi sie ze wtedy temp miala 100*C) po chwili coraz chlodniejsze az dalej dmuchal letnim powietrzem.

WNIOSKI JAKIE WYCIAGNALEM
1. Termostat sprawny bo przepuszcza ciecz chlodzaca w przedziale temperatury ok 90*C
2. Ciecz ucieka z weza dolnego ktory idzie od termostatu do chlodnicy (waz peknal)
3. Jeszcze dzien wczesniej grzanie w kabinie dzialalo
4. Wyglada to tak jakby ciecz sie grzala ale nie miala ciaglego obiegu
5. Wszystko wskazuje na pompe.

Prosze przejrzyjcie co napisalem i doradzcie co i jak moglbym jeszcze sprawdzic



Na koniec moze glupie pytanie: Czy amortyzatory przod da sie wymienic bez sciagania sprezyn??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2010, 17:09

dadid_ pisze:3. W zbiorniczku wyrownawszym brak wiekszych sladow oleju, nie czuc zapachu spalin,
jedyne co sie tam znajduje to znikoma ilosc czarnych drobinkow ktore po wyjeciu
mozna rozcisnac w palcach (prawdopodobnie to jest slad ale starego oleju gdyz mialem
wczesniej wymieniona uszczelke pod glowica itd a olej dostal sie do chlodnicy)
Albo ktoś kiedyś wsypał środek do uszczelniania chłodnic.
dadid_ pisze:6. Brak grzania w kabinie - zachowanie cieplej dmuchawy bylo nastepujace - jeszcze jak wszystko dzialalo to wystarczyla chwila i w samochodzie zima bylo cieplutko, teraz przejechalem 14 km i dmuchawa wlaczona na cieplym dmucha zimnym powietrzem i nastepuje moment w ktorym dmuchnelo bardzo cieple powietrze (wydaje mi sie ze wtedy temp miala 100*C) po chwili coraz chlodniejsze az dalej dmuchal letnim powietrzem.
Płyn się gotuje i w pierwszej kolejności zapowietrza ci nagrzewnice uniemożliwiając odpowiedni przepływ płynu = brak ogrzewania.
dadid_ pisze:5. Wszystko wskazuje na pompe.
To by generalnie pasowało, ale jedyne co może się popsuć w pompie to urwany wirnik. Zrób tak. Spuść płyn i wyjmij termostat (przy okazji możesz go sprawdzić jak zachowuje się w gorącej wodzie, czy otwiera się całkowicie). Jak wyjmiesz termostat to będziesz mógł obejrzeć (przynajmniej częściowo) wirnik pompy wodnej. Będzie można zobaczyć w jakim jest stanie. Ewentualnie będąc w kanale możesz poprosić kogoś aby drasnął rozrusznikiem - sprawdzisz czy wirnik pompy obraca się normalnie. Tylko zachowaj ostrożność.

Wspominałeś jeszcze coś o cieknącym wężu. Stało się to przed tymi cyrkami czy po? Bo jeśli przed to ewentualnie przez tą nieszczelność może zapowietrzać się układ chłodzenia i wtedy też będziesz miał różne cyrki w postaci na przykład gotującej się wody.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2010, 17:20

Jak masz za mało płynu to też nie będzie grzało - wiem z autopsji.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2010, 17:45

trepek pisze:Jak masz za mało płynu to też nie będzie grzało - wiem z autopsji.
No tak, bo "kolanko" doprowadzające płyn do nagrzewnicy jest mniej więcej na tej wysokości co minimum w zbiorniku wyrównawczym.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 27 maja 2010, 19:04

Labiel pisze:Wspominałeś jeszcze coś o cieknącym wężu. Stało się to przed tymi cyrkami czy po? Bo jeśli przed to ewentualnie przez tą nieszczelność może zapowietrzać się układ chłodzenia i wtedy też będziesz miał różne cyrki w postaci na przykład gotującej się wody.
Niestety waz rozerwalo dopiero kiedy weze zaczely puchnac.
Labiel pisze:To by generalnie pasowało, ale jedyne co może się popsuć w pompie to urwany wirnik. Zrób tak. Spuść płyn i wyjmij termostat (przy okazji możesz go sprawdzić jak zachowuje się w gorącej wodzie, czy otwiera się całkowicie). Jak wyjmiesz termostat to będziesz mógł obejrzeć (przynajmniej częściowo) wirnik pompy wodnej. Będzie można zobaczyć w jakim jest stanie.
W ktorym miejscu zabrac sie za spuszczanie plynu?
Zeby wszystko pozniej po poskrecaniu sprawdzic wystarczy zwykla woda w ukladzie?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2010, 19:13

Przy wymianie uszczelki pod głowicą sprawdziłeś głowicę, czy jest prosta i ewentualnie ją splanowałeś? Szpilki nowe kupiłeś? Wszystkie Twoje objawy pasują mi do tego, jak w moim samochodzie była dźwignięta głowica i kompresja szła w płyn (zaznaczam, że jedynie sama kompresja, oleju do płynu się nie dostawał ani płyn do oleju).

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 27 maja 2010, 19:32

trepek pisze:Przy wymianie uszczelki pod głowicą sprawdziłeś głowicę, czy jest prosta i ewentualnie ją splanowałeś? Szpilki nowe kupiłeś?
Kolego glowicy nie robilem sam tylko robil to fachowiec mam na to jakas gwarancje a bylo to cos zima.
trepek pisze:Wszystkie Twoje objawy pasują mi do tego, jak w moim samochodzie była dźwignięta głowica i kompresja szła w płyn (zaznaczam, że jedynie sama kompresja, oleju do płynu się nie dostawał ani płyn do oleju).
Co doradzacie, moze lepiej oddac autko do mechanika moze to wlasnie to co kolega pisze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2010, 19:50

Co doradzacie, moze lepiej oddac autko do mechanika moze to wlasnie to co kolega pisze
Sprawdź najpierw to o czym pisałem, czyli tą pompę i termostat. Nie jest to takie trudne a szkoda oddawać auto do mechasa nie sprawdziwszy tego co można sprawdzić samemu, a mechanik zawsze za coś cię skasuje.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 28 maja 2010, 21:09

Nie mialem okazji zajrzec dzis do audiczki ale musialem nia wyjechac w trase.
Pojawil sie dosc nieciekawy objaw. Mianowicie podczas odpalania jak juz zalapie strasznie trzesie autkiem i ma bardzo niskie obroty, trzeba go chwile przegazowac.

Cos to komus mowi panowie ?? Czy to nie objaw problemu z glowica, kiedys zanim mi siadla glowica to podczas odpalania wlasnie trzeslo autkiem...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2010, 00:19

Może pali na 3 cylindry?
Ja też to miałem przy dźwigniętej głowicy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 maja 2010, 00:20

Czyżby płyn przedostawał się do cylindrów :roll:

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 11 cze 2010, 11:53

Koledzy dzieki wielkie za odpowiedzi ...
Kolega trepek byl najblizej, mianowicie kompresja szla z silnika, roztopilo polowe uszczelek.
Silnik sie musial przegrzac "stwierdzil mechanik" ... pytanie tylko jak nie dopuscic do przegrzania sie silnika, skoro wentylator wlaczal sie przy 100*C to jak sie mogl przegrzac ?? moze mu taka temperatura wystarczyla... nie wiem co tam jeszcze jest czy woda dostala sie do cylindrow bo gadalem z nim tylko telefonicznie ale juz spiewa o zaliczke w kwocie 1000zl ....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 cze 2010, 12:20

dadid_ pisze:pytanie tylko jak nie dopuscic do przegrzania sie silnika,
Nie dawać w palnik przez dłuższy czas
dadid_ pisze:skoro wentylator wlaczal sie przy 100*C
Coś za pużno ,powinien przy ok.95 st .Zawsze można założyć czujnik o niższej temperaturze załaczania

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 cze 2010, 15:39

1000zł? To co on chce Ci zrobić? Uszczelka metalowa Erlinga z 1.9TD AAZ (powiedz koniecznie mechanikowi aby taką Ci założył, idź i stój nad nim, bądź jak rzep na psim ogonie ale ma Ci to założyć, to nie rada, to rozkaz :-P ) ok 90zł, planowanie 50-70zł, szpilki 30zł + robocizna itp.
Przy okazji wymień sobie uszczelniacze zaworowe oraz uszczelki w głowicy, przeczyść zawory i kanały dolotowe.
Nie musiałeś wcale przegrzać silnika - wystarczyło, że szpilki stare, jedna puściła i w tym miejscu odkształciła się głowica od temperatury.
3. W zbiorniczku wyrownawszym brak wiekszych sladow oleju, nie czuc zapachu spalin,
jedyne co sie tam znajduje to znikoma ilosc czarnych drobinkow ktore po wyjeciu
mozna rozcisnac w palcach (prawdopodobnie to jest slad ale starego oleju gdyz mialem
wczesniej wymieniona uszczelke pod glowica itd a olej dostal sie do chlodnicy)
"Ptaszkową" (inaczej ch**wą) uszczelkę Ci założyli a szpilki stare. Stój nad mechaniorem i ma Ci metalową uszczelkę Erlinga założyć z AAZ'eta.
Masz ponoć gwarancję na tą robotę - weź starą uszczelkę i nastukaj mechanikowi nią po głowie.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 cze 2010, 01:22

Za darmo w ramach gwarancji ma zrobić-jak się nie zna to niech zawód zmieni.
Koniecznie zmień mechanika :!:
Zdupał sprawę i jeszcze zaliczkę chce :?: Obudż się kolego <buu>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl