Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6tdi b3 89r] Jak sprawdzić stan silnika

ODPOWIEDZ
dobry1207
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2009, 09:32

[1.6tdi b3 89r] Jak sprawdzić stan silnika

Post autor: dobry1207 » 27 maja 2010, 14:50

Witam,
jestem z wawy i chciałbym sprawdzić stan silnika i dowiedzieć sie czy jest możliwość zwiekszenia chociaż troszke KM - czy jest ktos na forum kto sie tym zajmuje?
Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 17:55 przez dobry1207, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 27 maja 2010, 15:40

dobry1207 pisze:dowiedzieć sie czy jest możliwość zwiekszenia chociaż troszke KM - czy jest ktos na forum kto sie tym zajmuje?
zawsze można kM dodać bez nakładu na części podciągnąć dawkę i T , gov i standard to pin LDA obrócić jak co to PW ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2010, 17:59

dobry1207 pisze:chciałbym sprawdzić stan silnika
Żeby jako tako określić stan silnika należy przeprowadzić kilka banalnych testów.

1. Sprawdzić mu kompresje - to podstawowe badanie
2. W toku użytkowania sam stwierdzisz czy bierze olej, a właściwie ile bierze bo każdy bierze :-P
3. Wizualnie sprawdzić czy a właściwie ile i jakie są wycieki oleju :mrgreen:
4. Czy dymi
5. Można sprawdzić ciśnienie turbodoładowania - raczej trzeba samemu bo mechanicy zazwyczaj tego nie robią (z jakiego powodu to ci nie powiem)
6. No i możesz przejechać się do pompiarza żeby sprawdził ci ustawienie kąta wtrysku, sprawdził dawkę, wtryski itp.
7. I bym zapomniał. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju - też bardzo prosty test.

Po tych testach masz jasny obraz stanu twojego motorka.

A co do modów to zachęcam do <szukaj> bo jest o tym ładna lektura na forum <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2010, 18:14

A tutaj takie małe odpowiedzi/wskazówki prostego użytkownika turbo klekota.

1) Szkoda, że nie ma zimy... jak zapala w zimę dobrze to i kompresja dobra ;-)
2) Pamiętaj, do 1l / 1000km. Słownie jeden litra na tysiąc kilometrów to jeszcze akceptowalny poziom dla tego silnika.
3) Z tym to racja, ale można to opanować :mrgreen:
4) Bardziej jak dymi, bo to stary klekot ;-)
5) Jak na 4 i 5 biegu powyżej 2000 obr będzie nieźle cisnął to turbawka dobrze dmucha.
6) Jak silnik nie chce wyskoczyć z łap po odpaleniu a na biegu jałowym nie wypadają Ci plomby z zębów to nie jest najgorzej. Jak ciepły pali na dotyk również to można w dużym uproszczeniu przyjąc, że kąt odpowiedni.
7) Hmm... Hmm... jo mam wskaźniki to nie wiem jak Ci pomóc :-(

dobry1207
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2009, 09:32

Post autor: dobry1207 » 27 maja 2010, 20:07

Labiel pisze:
dobry1207 pisze:chciałbym sprawdzić stan silnika
Żeby jako tako określić stan silnika należy przeprowadzić kilka banalnych testów.

1. Sprawdzić mu kompresje - to podstawowe badanie
2. W toku użytkowania sam stwierdzisz czy bierze olej, a właściwie ile bierze bo każdy bierze :-P
3. Wizualnie sprawdzić czy a właściwie ile i jakie są wycieki oleju :mrgreen:
4. Czy dymi
5. Można sprawdzić ciśnienie turbodoładowania - raczej trzeba samemu bo mechanicy zazwyczaj tego nie robią (z jakiego powodu to ci nie powiem)
6. No i możesz przejechać się do pompiarza żeby sprawdził ci ustawienie kąta wtrysku, sprawdził dawkę, wtryski itp.
7. I bym zapomniał. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju - też bardzo prosty test.

Po tych testach masz jasny obraz stanu twojego motorka.

A co do modów to zachęcam do <szukaj> bo jest o tym ładna lektura na forum <ok>
no wiec tak :
1)gdzie i jak sie sprawdza kompresje , bo w ta zime mial problemy z odpalaniem mianowicie krecilem go i efekt byl taki ze musialem krecic go z kilkadziesiat "na sucho" tak jakby paliwka nie zasysał (mial wlaczone ssanie) i po jakims czasie pomalutku zasysał az sie udawało :)
2)bierze olej bo to stary diesel ;p ale dzis dolalem literek oleju po jaks 18 tys km ( wiem wiem juz powinienem wymienic ale malo czasu )
3)olej wyciekal ale juz wszystko naprawione ;)
4)dymi bardzo duzo ( jadac w nocy prawie ciagle przy przyspieszaniu dymi )
5)jak samemu to zrobic
6)tego nie robilem ale przez to slabe odpalanie w zime czuje ze cos bedzie do wymiany :(
7)i jak sprawdzic cisnienie oleju nie majac wskaznikow :)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 20:19 przez dobry1207, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2010, 20:19

1)gdzie i jak sie sprawdza kompresje , bo w ta zime mial problemy z odpalaniem mianowicie krecilem go i efekt byl taki ze musialem krecic go z kilkadziesiat "na sucho" tak jakby paliwka nie zasysał (mial wlaczone ssanie) i po jakims czasie pomalutku zasysał az sie udawało :)
Kompresje powinien sprawdzić ci pierwszy lepszy mechanik. Ale przedtem sprawdziłbym jeszcze świece żarowe + sprawdził co zebrało się w odstojniku filtra paliwa. A przy kręceniu leciał dym z rury?
dobry1207 pisze:bierze olej bo to stary diesel ;p ale dzis dolalem literek oleju po jaks 18 tys km
Czyli oleju ci nie bierze :mrgreen: A z tym przebiegiem to lekko przegiąłeś. Szkoda turbawki.
dobry1207 pisze:7)i jak sprawdzic cisnienie oleju nie majac wskaznikow :)
No nie bardzo się da.

Co do sprawdzanie turbodoładowania:
januszbin pisze:w sklepach z hydrauliką można kupić zwykły manometr już za 7 PLN,oszlifować końcówkę i samemu sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny,albo kupić za kilkadziesiąt złotych prawdziwy czujnik ciśnienia i robić to na bieżąco i nie dać się nabijać w butelkę pseudomechanikom.....
Gdzieś były moje opisy jak ja to robiłem, ale nie mam już siły szukać. Później może opisze ci to dokładnie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 maja 2010, 10:58

dobry1207 pisze: 2)bierze olej bo to stary diesel ;p ale dzis dolalem literek oleju po jaks 18 tys km ( wiem wiem juz powinienem wymienic ale malo czasu )

jak chcesz krecic silnik to najpierw zacznij o niego dbac. Kiedy filtr powietrza wynieniales?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl