Witam,
jestem z wawy i chciałbym sprawdzić stan silnika i dowiedzieć sie czy jest możliwość zwiekszenia chociaż troszke KM - czy jest ktos na forum kto sie tym zajmuje?
Z góry dziekuje za pomoc
[1.6tdi b3 89r] Jak sprawdzić stan silnika
[1.6tdi b3 89r] Jak sprawdzić stan silnika
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 17:55 przez dobry1207, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby jako tako określić stan silnika należy przeprowadzić kilka banalnych testów.dobry1207 pisze:chciałbym sprawdzić stan silnika
1. Sprawdzić mu kompresje - to podstawowe badanie
2. W toku użytkowania sam stwierdzisz czy bierze olej, a właściwie ile bierze bo każdy bierze
3. Wizualnie sprawdzić czy a właściwie ile i jakie są wycieki oleju :mrgreen:
4. Czy dymi
5. Można sprawdzić ciśnienie turbodoładowania - raczej trzeba samemu bo mechanicy zazwyczaj tego nie robią (z jakiego powodu to ci nie powiem)
6. No i możesz przejechać się do pompiarza żeby sprawdził ci ustawienie kąta wtrysku, sprawdził dawkę, wtryski itp.
7. I bym zapomniał. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju - też bardzo prosty test.
Po tych testach masz jasny obraz stanu twojego motorka.
A co do modów to zachęcam do <szukaj> bo jest o tym ładna lektura na forum <ok>
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A tutaj takie małe odpowiedzi/wskazówki prostego użytkownika turbo klekota.
1) Szkoda, że nie ma zimy... jak zapala w zimę dobrze to i kompresja dobra
2) Pamiętaj, do 1l / 1000km. Słownie jeden litra na tysiąc kilometrów to jeszcze akceptowalny poziom dla tego silnika.
3) Z tym to racja, ale można to opanować :mrgreen:
4) Bardziej jak dymi, bo to stary klekot
5) Jak na 4 i 5 biegu powyżej 2000 obr będzie nieźle cisnął to turbawka dobrze dmucha.
6) Jak silnik nie chce wyskoczyć z łap po odpaleniu a na biegu jałowym nie wypadają Ci plomby z zębów to nie jest najgorzej. Jak ciepły pali na dotyk również to można w dużym uproszczeniu przyjąc, że kąt odpowiedni.
7) Hmm... Hmm... jo mam wskaźniki to nie wiem jak Ci pomóc
1) Szkoda, że nie ma zimy... jak zapala w zimę dobrze to i kompresja dobra
2) Pamiętaj, do 1l / 1000km. Słownie jeden litra na tysiąc kilometrów to jeszcze akceptowalny poziom dla tego silnika.
3) Z tym to racja, ale można to opanować :mrgreen:
4) Bardziej jak dymi, bo to stary klekot
5) Jak na 4 i 5 biegu powyżej 2000 obr będzie nieźle cisnął to turbawka dobrze dmucha.
6) Jak silnik nie chce wyskoczyć z łap po odpaleniu a na biegu jałowym nie wypadają Ci plomby z zębów to nie jest najgorzej. Jak ciepły pali na dotyk również to można w dużym uproszczeniu przyjąc, że kąt odpowiedni.
7) Hmm... Hmm... jo mam wskaźniki to nie wiem jak Ci pomóc
no wiec tak :Labiel pisze:Żeby jako tako określić stan silnika należy przeprowadzić kilka banalnych testów.dobry1207 pisze:chciałbym sprawdzić stan silnika
1. Sprawdzić mu kompresje - to podstawowe badanie
2. W toku użytkowania sam stwierdzisz czy bierze olej, a właściwie ile bierze bo każdy bierze
3. Wizualnie sprawdzić czy a właściwie ile i jakie są wycieki oleju :mrgreen:
4. Czy dymi
5. Można sprawdzić ciśnienie turbodoładowania - raczej trzeba samemu bo mechanicy zazwyczaj tego nie robią (z jakiego powodu to ci nie powiem)
6. No i możesz przejechać się do pompiarza żeby sprawdził ci ustawienie kąta wtrysku, sprawdził dawkę, wtryski itp.
7. I bym zapomniał. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie oleju - też bardzo prosty test.
Po tych testach masz jasny obraz stanu twojego motorka.
A co do modów to zachęcam do <szukaj> bo jest o tym ładna lektura na forum <ok>
1)gdzie i jak sie sprawdza kompresje , bo w ta zime mial problemy z odpalaniem mianowicie krecilem go i efekt byl taki ze musialem krecic go z kilkadziesiat "na sucho" tak jakby paliwka nie zasysał (mial wlaczone ssanie) i po jakims czasie pomalutku zasysał az sie udawało
2)bierze olej bo to stary diesel ;p ale dzis dolalem literek oleju po jaks 18 tys km ( wiem wiem juz powinienem wymienic ale malo czasu )
3)olej wyciekal ale juz wszystko naprawione
4)dymi bardzo duzo ( jadac w nocy prawie ciagle przy przyspieszaniu dymi )
5)jak samemu to zrobic
6)tego nie robilem ale przez to slabe odpalanie w zime czuje ze cos bedzie do wymiany
7)i jak sprawdzic cisnienie oleju nie majac wskaznikow
Ostatnio zmieniony 27 maja 2010, 20:19 przez dobry1207, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kompresje powinien sprawdzić ci pierwszy lepszy mechanik. Ale przedtem sprawdziłbym jeszcze świece żarowe + sprawdził co zebrało się w odstojniku filtra paliwa. A przy kręceniu leciał dym z rury?1)gdzie i jak sie sprawdza kompresje , bo w ta zime mial problemy z odpalaniem mianowicie krecilem go i efekt byl taki ze musialem krecic go z kilkadziesiat "na sucho" tak jakby paliwka nie zasysał (mial wlaczone ssanie) i po jakims czasie pomalutku zasysał az sie udawało
Czyli oleju ci nie bierze :mrgreen: A z tym przebiegiem to lekko przegiąłeś. Szkoda turbawki.dobry1207 pisze:bierze olej bo to stary diesel ;p ale dzis dolalem literek oleju po jaks 18 tys km
No nie bardzo się da.dobry1207 pisze:7)i jak sprawdzic cisnienie oleju nie majac wskaznikow
Co do sprawdzanie turbodoładowania:
Gdzieś były moje opisy jak ja to robiłem, ale nie mam już siły szukać. Później może opisze ci to dokładnie.januszbin pisze:w sklepach z hydrauliką można kupić zwykły manometr już za 7 PLN,oszlifować końcówkę i samemu sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny,albo kupić za kilkadziesiąt złotych prawdziwy czujnik ciśnienia i robić to na bieżąco i nie dać się nabijać w butelkę pseudomechanikom.....