[2.0 ABK B4] Automat po 3 biegu przełącza na tryb awaryjny ?
[2.0 ABK B4] Automat po 3 biegu przełącza na tryb awaryjny ?
Witam
od niedawna jestem posiadaczem audi coupe automat 2.0 ABK , kiedy kupiłem auto było wszystko ok ale od jakiś dwóch dni skrzynia zaczeła dziwnie przełączać biegi 1,2,3 ii tryb awaryjny i muszę gdzieś się zatrzymać zgasić i odpalić ponownie a czasem jak spokojnie naciskam pedał gazu to wszystkie biegi wskakują tylko ze szarpią . Myślę o wymianie filtru i oleju może to coś pomoże ?
Może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
od niedawna jestem posiadaczem audi coupe automat 2.0 ABK , kiedy kupiłem auto było wszystko ok ale od jakiś dwóch dni skrzynia zaczeła dziwnie przełączać biegi 1,2,3 ii tryb awaryjny i muszę gdzieś się zatrzymać zgasić i odpalić ponownie a czasem jak spokojnie naciskam pedał gazu to wszystkie biegi wskakują tylko ze szarpią . Myślę o wymianie filtru i oleju może to coś pomoże ?
Może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 12:41 przez nokia, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprawdz potencjometr przepustnicy ( położenia pedału gazu ).
W automatach potencjometr jest podwójny - jedno wskazanie idzie do kompa silnika tj ECU a drugie wskazanie idzie do komputera skrzyni ( bosh digimat prawdopodobnie ) .
Potencjometr zużywa się ponieważ ścieżka się wyciera przez lata użytkowania.
Do odczytu parametrów bardzo przydatny byłby kabel VAG bo dzięki niemu widać czy wszystko działa jak należy ( płynnie, bez przeskoków ).
Posiadasz taki kabel? jeżeli nie to idzie jeszcze miernikiem sprawdzić opór, ale to mało precyzyjna metoda.
poza tym wszystko w samochodzie działa? nie są zalane jakieś złączki kabli? ( ja po zalaniu płynem chłodniczym po uszkodzeniu węża miałem to samo co ty, dopiero suszenie wtyczek przy silniku rozwiązało problem.)
W automatach potencjometr jest podwójny - jedno wskazanie idzie do kompa silnika tj ECU a drugie wskazanie idzie do komputera skrzyni ( bosh digimat prawdopodobnie ) .
Potencjometr zużywa się ponieważ ścieżka się wyciera przez lata użytkowania.
Do odczytu parametrów bardzo przydatny byłby kabel VAG bo dzięki niemu widać czy wszystko działa jak należy ( płynnie, bez przeskoków ).
Posiadasz taki kabel? jeżeli nie to idzie jeszcze miernikiem sprawdzić opór, ale to mało precyzyjna metoda.
poza tym wszystko w samochodzie działa? nie są zalane jakieś złączki kabli? ( ja po zalaniu płynem chłodniczym po uszkodzeniu węża miałem to samo co ty, dopiero suszenie wtyczek przy silniku rozwiązało problem.)
Niestety nie posiadam takiego kabla VAG ale chyba podjadę do znajomego mechanika może będzie miał .
Jak możesz to wstaw fotkę potencjometria przepustnicy gdzie on się dokładnie znajduje i jak wygląda .
Co do zalania to widzę duża czarną okrągłą kostkę zalana olejem może to być to .
I jeszcze jedno pytanko ile oleju wchodzi do skrzyni jak czytałem na forum to jedni piszą od 5l do 3.5l i jestem w kropce .
Jak możesz to wstaw fotkę potencjometria przepustnicy gdzie on się dokładnie znajduje i jak wygląda .
Co do zalania to widzę duża czarną okrągłą kostkę zalana olejem może to być to .
I jeszcze jedno pytanko ile oleju wchodzi do skrzyni jak czytałem na forum to jedni piszą od 5l do 3.5l i jestem w kropce .
Przerabialem to samo. Kolega ma rację. Na 99% to czujnik polozenia przepustnicy. Znajduje się centralnie pod przepustnicą. Demontaz trwa ok 15 min i tyle samo montaż. U mnie po wymianie tego czujnika skrzynia przelacza biegi normalnie ale znikła funkcja redukcji biegu przy gwałtownym przyspieszaniu. Zanim do tego dotarłem kupiłem 2 uzywki (obydwie sprawne) i po montarzu jeden został mi w zapasie. Nowy kosztuje ok 500 PLN. Jeśli jesteś z okolic Wrocka to zapraszam. Pomogę. Poza samym czujnikiem moze to byc rowniez problem z samym okablowaniem. Skrzynie bez problemu komunikuje sie z VAG-iem 4.9 przez OBD I i jesli to ten problem pojawi się błąd czujnika położenia przepustnicy G49 (jesli dobrze pamietam)
Dziś wymieniłem filtr i olej w skrzyni oraz usunąłem liczne błędy VAG-iem 4.9 przez OBD I czyli wykazało:
-potencjometr przepustnicy
-połączenie skrzyni z komputerem ( czyli ze były rozłączane , sam je czyściłem i pewnie dlatego)
-układ podgrzewania zasysanego powietrza
Po usunięciu błędów wykrywa ciągle tylko jeden ( układ podgrzewania zasysanego powietrza) który jest na czerwono wyświetlany i nie da się go usunąć, będę musiał poszukać u znajomego w garażu może będzie miał . Autko śmiga pięknie tryb awaryjny już się nie włącza lecz ma cały czas szarpnięcia czyli 1 szarpnięcie 2 szarpniecie i tak do 4 biegu . Poziom oleju jest dobry miedzy mini a max .
Co może być przyczyna ??
-potencjometr przepustnicy
-połączenie skrzyni z komputerem ( czyli ze były rozłączane , sam je czyściłem i pewnie dlatego)
-układ podgrzewania zasysanego powietrza
Po usunięciu błędów wykrywa ciągle tylko jeden ( układ podgrzewania zasysanego powietrza) który jest na czerwono wyświetlany i nie da się go usunąć, będę musiał poszukać u znajomego w garażu może będzie miał . Autko śmiga pięknie tryb awaryjny już się nie włącza lecz ma cały czas szarpnięcia czyli 1 szarpnięcie 2 szarpniecie i tak do 4 biegu . Poziom oleju jest dobry miedzy mini a max .
Co może być przyczyna ??
Wiam koledzy !!!
Mój problem polega na tym ze posiadam audi 80 b4 ABT z automatyczna skrzynia biegów która mi szarpała wiec ja wymieniłem na druga, uzywaną z innej audi ale od tego modelu.
Nowa skrzynia po wymianie tez szarpała lecz od jakiegos czsu przełaczyla sie w tryb awaryjny i nie przerzuca biegow.Posiada tylko bieg trzeci z ktorego rusza i na nim jedzie max 130 km/h. Mechanik powiedział ze sterownik skrzyni uległ uszkodzeniu. Problem tkwi w tym ze znaleźienie identycznego sterownika z tymi samymi oznaczeniami graniczy z cudem, czy podszedłby pOdobny sterownik o innej numeracji?
Dodam jeszcze, ze skrzynia była wymieniona bez komputera a program vag nie moze polaczyc sie ze sterownikiem skrzyni lecz po diagnostyce silnika wywala błąd 518 -Czujnik pozycji przepustnicy – sygnał poza zasiegiem i bląd 523 -Czujnik IAT – temperatura wysoka – obwód niski – G42
(G69). Zobacz tez straty zasilania ECM. Oryginalny sterownik jest firmy hella 5DG 006 962-50
Z gory dziekuje za pomoc w diagnozie i pozdrawiam
Mój problem polega na tym ze posiadam audi 80 b4 ABT z automatyczna skrzynia biegów która mi szarpała wiec ja wymieniłem na druga, uzywaną z innej audi ale od tego modelu.
Nowa skrzynia po wymianie tez szarpała lecz od jakiegos czsu przełaczyla sie w tryb awaryjny i nie przerzuca biegow.Posiada tylko bieg trzeci z ktorego rusza i na nim jedzie max 130 km/h. Mechanik powiedział ze sterownik skrzyni uległ uszkodzeniu. Problem tkwi w tym ze znaleźienie identycznego sterownika z tymi samymi oznaczeniami graniczy z cudem, czy podszedłby pOdobny sterownik o innej numeracji?
Dodam jeszcze, ze skrzynia była wymieniona bez komputera a program vag nie moze polaczyc sie ze sterownikiem skrzyni lecz po diagnostyce silnika wywala błąd 518 -Czujnik pozycji przepustnicy – sygnał poza zasiegiem i bląd 523 -Czujnik IAT – temperatura wysoka – obwód niski – G42
(G69). Zobacz tez straty zasilania ECM. Oryginalny sterownik jest firmy hella 5DG 006 962-50
Z gory dziekuje za pomoc w diagnozie i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 mar 2013, 11:29
Witam. Mam podobny problem ze skrzynią AEG. Pojawił ie parę miesięcy temu. Sporadycznie wyrzucał mi z 4 na 3, po ponownym uruchomieniu silnika problem znikał. Od pewnego czasu cały czas bieg wyrzuca na 3 i zaraz na 2. Błąd Vag 00652. Wymiana oleju i filtra oraz czyszczenie płyty sterującej niewiele zmieniło- lepiej zapina 1,2,3. Jeżdżę na dźwigni w położeniu 3 i mam 3 biegi. Zgodnie z serwisówką sprawdziłem ohm elektrozaworów-OK. Problem ze złym wskazaniem voltów na Multi-switchu (pozycjoner zamontowany z tyłu skrzyni). Vag nie wykazuje problemów z pozycjonerem, ale błąd 00652 może wskazywać na jego nieprawidłowe działanie. Zabieram sie za czyszczenie bądź wymianę pozycjonera. Może tu tkwi przyczyna.