Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK B4] Automat po 3 biegu przełącza na tryb awaryjny ?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
nokia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 maja 2010, 01:13
Lokalizacja: Wałbrzych

[2.0 ABK B4] Automat po 3 biegu przełącza na tryb awaryjny ?

Post autor: nokia » 28 maja 2010, 00:55

Witam
od niedawna jestem posiadaczem audi coupe automat 2.0 ABK , kiedy kupiłem auto było wszystko ok ale od jakiś dwóch dni skrzynia zaczeła dziwnie przełączać biegi 1,2,3 ii tryb awaryjny i muszę gdzieś się zatrzymać zgasić i odpalić ponownie a czasem jak spokojnie naciskam pedał gazu to wszystkie biegi wskakują tylko ze szarpią . Myślę o wymianie filtru i oleju może to coś pomoże ?
Może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 12:41 przez nokia, łącznie zmieniany 2 razy.

terrmitt

Post autor: terrmitt » 28 maja 2010, 07:20

Sprawdz potencjometr przepustnicy ( położenia pedału gazu ).
W automatach potencjometr jest podwójny - jedno wskazanie idzie do kompa silnika tj ECU a drugie wskazanie idzie do komputera skrzyni ( bosh digimat prawdopodobnie ) .
Potencjometr zużywa się ponieważ ścieżka się wyciera przez lata użytkowania.
Do odczytu parametrów bardzo przydatny byłby kabel VAG bo dzięki niemu widać czy wszystko działa jak należy ( płynnie, bez przeskoków ).
Posiadasz taki kabel? jeżeli nie to idzie jeszcze miernikiem sprawdzić opór, ale to mało precyzyjna metoda.

poza tym wszystko w samochodzie działa? nie są zalane jakieś złączki kabli? ( ja po zalaniu płynem chłodniczym po uszkodzeniu węża miałem to samo co ty, dopiero suszenie wtyczek przy silniku rozwiązało problem.)

nokia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 maja 2010, 01:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: nokia » 28 maja 2010, 12:33

Niestety nie posiadam takiego kabla VAG ale chyba podjadę do znajomego mechanika może będzie miał .
Jak możesz to wstaw fotkę potencjometria przepustnicy gdzie on się dokładnie znajduje i jak wygląda .
Co do zalania to widzę duża czarną okrągłą kostkę zalana olejem może to być to .

I jeszcze jedno pytanko ile oleju wchodzi do skrzyni jak czytałem na forum to jedni piszą od 5l do 3.5l i jestem w kropce .

kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkam_kk » 28 maja 2010, 23:29

Przerabialem to samo. Kolega ma rację. Na 99% to czujnik polozenia przepustnicy. Znajduje się centralnie pod przepustnicą. Demontaz trwa ok 15 min i tyle samo montaż. U mnie po wymianie tego czujnika skrzynia przelacza biegi normalnie ale znikła funkcja redukcji biegu przy gwałtownym przyspieszaniu. Zanim do tego dotarłem kupiłem 2 uzywki (obydwie sprawne) i po montarzu jeden został mi w zapasie. Nowy kosztuje ok 500 PLN. Jeśli jesteś z okolic Wrocka to zapraszam. Pomogę. Poza samym czujnikiem moze to byc rowniez problem z samym okablowaniem. Skrzynie bez problemu komunikuje sie z VAG-iem 4.9 przez OBD I i jesli to ten problem pojawi się błąd czujnika położenia przepustnicy G49 (jesli dobrze pamietam)

nokia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 maja 2010, 01:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: nokia » 31 maja 2010, 22:10

Dziś wymieniłem filtr i olej w skrzyni oraz usunąłem liczne błędy VAG-iem 4.9 przez OBD I czyli wykazało:
-potencjometr przepustnicy
-połączenie skrzyni z komputerem ( czyli ze były rozłączane , sam je czyściłem i pewnie dlatego)
-układ podgrzewania zasysanego powietrza

Po usunięciu błędów wykrywa ciągle tylko jeden ( układ podgrzewania zasysanego powietrza) który jest na czerwono wyświetlany i nie da się go usunąć, będę musiał poszukać u znajomego w garażu może będzie miał . Autko śmiga pięknie tryb awaryjny już się nie włącza lecz ma cały czas szarpnięcia czyli 1 szarpnięcie 2 szarpniecie i tak do 4 biegu . Poziom oleju jest dobry miedzy mini a max .
Co może być przyczyna ??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 cze 2010, 09:42

Jestes pewnien ze to chodzi o układ podgrzewania zasysanego powietrza :?: Jest to układ czysto mechaniczny i ECU nie ma mozliwosci jego kontroli, podaj kod błedu.

emsi25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2011, 17:25

Post autor: emsi25 » 02 gru 2011, 23:39

Wiam koledzy !!!
Mój problem polega na tym ze posiadam audi 80 b4 ABT z automatyczna skrzynia biegów która mi szarpała wiec ja wymieniłem na druga, uzywaną z innej audi ale od tego modelu.
Nowa skrzynia po wymianie tez szarpała lecz od jakiegos czsu przełaczyla sie w tryb awaryjny i nie przerzuca biegow.Posiada tylko bieg trzeci z ktorego rusza i na nim jedzie max 130 km/h. Mechanik powiedział ze sterownik skrzyni uległ uszkodzeniu. Problem tkwi w tym ze znaleźienie identycznego sterownika z tymi samymi oznaczeniami graniczy z cudem, czy podszedłby pOdobny sterownik o innej numeracji?
Dodam jeszcze, ze skrzynia była wymieniona bez komputera a program vag nie moze polaczyc sie ze sterownikiem skrzyni lecz po diagnostyce silnika wywala błąd 518 -Czujnik pozycji przepustnicy – sygnał poza zasiegiem i bląd 523 -Czujnik IAT – temperatura wysoka – obwód niski – G42
(G69). Zobacz tez straty zasilania ECM. Oryginalny sterownik jest firmy hella 5DG 006 962-50
Z gory dziekuje za pomoc w diagnozie i pozdrawiam

kicu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 sty 2011, 18:30

Post autor: kicu » 12 paź 2012, 12:09

Witam. Audi przerzuca biegi do 4 i wskakuje na 3 na ktorej zostaje. Vag pokazuje blad 518 i 529. Wymienilem TPS ale nie pomoglo, te same bledy. Nie dziala obrotomierz a Vag pokazuje RPM 90/min. Czy to moze czujnik halla? Na jakie piny do ECU I DIGIMATu ida przewody TPS i halla?

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 15 sty 2013, 19:49

u mnie swojego czasu strasznie przeciagał biegi komp pokazywał czujnik temperatury po wymianie wtyczki wszystko wróciło do normy

szy-szcz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2013, 11:29

Post autor: szy-szcz81 » 24 mar 2013, 12:52

witam mam silnik diesla 1z skrzynia jest AEG szarpie i wyskakują biegi miedzy 3 a 4 sterownik po rozebraniu miał tzw zimne luty sterownik ma nr 5DG 006 962 64 CZY ktoś się orientuje o jakich numerach mógłbym ewentualnie założyć inny sterownik ?

janko_72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2013, 10:59

Post autor: janko_72 » 16 maja 2013, 11:28

Witam. Mam podobny problem ze skrzynią AEG. Pojawił ie parę miesięcy temu. Sporadycznie wyrzucał mi z 4 na 3, po ponownym uruchomieniu silnika problem znikał. Od pewnego czasu cały czas bieg wyrzuca na 3 i zaraz na 2. Błąd Vag 00652. Wymiana oleju i filtra oraz czyszczenie płyty sterującej niewiele zmieniło- lepiej zapina 1,2,3. Jeżdżę na dźwigni w położeniu 3 i mam 3 biegi. Zgodnie z serwisówką sprawdziłem ohm elektrozaworów-OK. Problem ze złym wskazaniem voltów na Multi-switchu (pozycjoner zamontowany z tyłu skrzyni). Vag nie wykazuje problemów z pozycjonerem, ale błąd 00652 może wskazywać na jego nieprawidłowe działanie. Zabieram sie za czyszczenie bądź wymianę pozycjonera. Może tu tkwi przyczyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl