[b4 1Z] pedał gazu
[b4 1Z] pedał gazu
Witam Panowie, nie wiem czy temat był już taki,zapewnie tak ale nie znalazłem bo nie wiem czego i jak to nazwać, ale wczoraj pojawił się mały problem jade na trzecim biegu daje gaz a auto zwalnia wogole nie reagowało dopiero po kilku sekundach zaczoł jechać, jak wybiłem bieg przegazowałem silnik normalnie szedł, a dzis co chwile mi się to pojawia że daje gaz a auto nie reaguje tylko zwalnia mijają sekundy i znowu rusza, jak zredukuje bieg niżej to auto nabiera szybkości normalnie, co to może być gdzie mam szukać przyczyny tej awarii?? jeśli był już podobny temat proszę o link do niego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to porażka ,nawet jak się połaczysz to za wiele się nie dowiesz bo dostepna jest tylko grupa 000 ,a tam z ważniejszych rzeczy widać kąt wtrysku ,dawkę ,ciśnienie doładowania .W twoim przypadku trzeba by zobaczyć co dzieje się z napięciem na nastawniku ale u ciebie nie ma takiej możliwościdiablo228 pisze:kurka musze kogoś z tym Vagiem znaleść tylko że mam przepływke bosch a tam ponoć słabo się łączy z kompem
[quote="MUNIOR"]No to porażka ,nawet jak się połaczysz to za wiele się nie dowiesz bo dostepna jest tylko grupa 000 ,a tam z ważniejszych rzeczy widać kąt wtrysku ,dawkę ,ciśnienie doładowania .W twoim przypadku trzeba by zobaczyć co dzieje się z napięciem na nastawniku ale u ciebie nie ma takiej możliwości[/quote
dobrze jak bym się podłączył z Vagiem bo kąt wtrysku itd. mnie interesuje bo myśle że jest dawka zaduża, ostanio przepłukali mi silnik karcherem i potym myciu jak zapaliłem silnik migała mi kontrolka swiec żarowych, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i to się już nie powtórzyło może to też jakiś sygnał problemu był?? albo woda sie do kompa dostała bo nie wiem gdzie on jest i to spowodowało miganie, a co do pedała gazu myśle czy to nie potencjometr gazu szwankuje i temu mi sie to robi chyba że przyczyną jest umycie tego silnika przez chłopaków bo po umyciu odczułem spadek mocy :roll: poczytałem o nastawniku pompy i objawy mi nie pasują bo ja mam obroty np. zawsze takie same nie mam falowania i mam nadzieje że to nie to
dobrze jak bym się podłączył z Vagiem bo kąt wtrysku itd. mnie interesuje bo myśle że jest dawka zaduża, ostanio przepłukali mi silnik karcherem i potym myciu jak zapaliłem silnik migała mi kontrolka swiec żarowych, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i to się już nie powtórzyło może to też jakiś sygnał problemu był?? albo woda sie do kompa dostała bo nie wiem gdzie on jest i to spowodowało miganie, a co do pedała gazu myśle czy to nie potencjometr gazu szwankuje i temu mi sie to robi chyba że przyczyną jest umycie tego silnika przez chłopaków bo po umyciu odczułem spadek mocy :roll: poczytałem o nastawniku pompy i objawy mi nie pasują bo ja mam obroty np. zawsze takie same nie mam falowania i mam nadzieje że to nie to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Komp jest pod nogami pasażera za schowkiem ,więc raczej ci do niego wody nie nalali .diablo228 pisze:ostanio przepłukali mi silnik karcherem i potym myciu jak zapaliłem silnik migała mi kontrolka swiec żarowych, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i to się już nie powtórzyło może to też jakiś sygnał problemu był?? albo woda sie do kompa dostała bo nie wiem gdzie on jest i to spowodowało miganie
Bardzo możliwediablo228 pisze:a co do pedała gazu myśle czy to nie potencjometr gazu szwankuje i temu mi sie to robi
Objawy nastawnika mogą być różne i falowanie obrotów to jeden z możliwych ,to że ci nie faluje to nie znaczy że jest sprawny. Tym bardziej że masz nastawnik potencjometryczny a jego zasada działania jest zupełnie inna niż indukcyjnego o którym czytałeś .U ciebie stawiam na potencjometr gazudiablo228 pisze:poczytałem o nastawniku pompy i objawy mi nie pasują bo ja mam obroty np. zawsze takie same nie mam falowania i mam nadzieje że to nie to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz nastawnik potencjometryczny (auta do lutego 94 r)to zapomnij o "serwisie "nastawnika .Jak masz indukcyjny to jak najbardziej mozna "serwisować " w sensie rozebrać wyczyścić odpowiednio ustawić i złozyć .Oczywiście bez vaga nie ma co zaczepiać ;-)Robiłem ostatnio swój 3 godzinki bez pospiechu i jak nowy :mrgreen:bazylu pisze:mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?
Mam z przed 94r silnik, czyli chyba czeka mnie poszukiwanie nowego....Jak masz nastawnik potencjometryczny (auta do lutego 94 r)to zapomnij o "serwisie "nastawnika .Jak masz indukcyjny to jak najbardziej mozna "serwisować " w sensie rozebrać wyczyścić odpowiednio ustawić i złozyć .Oczywiście bez vaga nie ma co zaczepiać ;-)Robiłem ostatnio swój 3 godzinki bez pospiechu i jak nowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No jak bogaty z domu jesteś :mrgreen: Nie którzy zdecydowali się na zmiane potencjometrycznego na indukcyjny .Wiąże się to z wymiana kompa wraz z wiązka do niego ,przepływomierza no i samego nastawnika lub pompy.Przy ilosci części oferowanej na alegro wcale nie wychodzi tak duzo bo w ok. 800zł można sie spokojnie zmieścić .O kosztach robocizny zwiazanej z przekładką nie wspominam bo mogą być bardzo różne Najlepiej ogarnąć temat samemubazylu pisze:Mam z przed 94r silnik, czyli chyba czeka mnie poszukiwanie nowego....
Ja powiem tak ,jeśli to nastawnik to masz kilka opcji .bazylu pisze:Witam, mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?
1.wymiana nastawnika na nowy koszt 1.500zł
2.wymiana na używkę ,ale to znowu loteria bo możesz trafić na taki sam jak twój
3.regeneracja ,nie wiadomo na jak długo to zda egzamin
4.wymiana na pompę z nastawnikiem indukcyjnym ,co wiąże się ze zmianą kompa razem z wiązką i przepływomierzem ,ale zmiana wiązki to moim zdaniem rzeźba
5.przeróbka na mTDI
przejrzyj allegro popatrz jakie są ceny i poczytaj forum bo było już trochę na ten temat .