Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] pedał gazu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

[b4 1Z] pedał gazu

Post autor: diablo228 » 31 maja 2010, 10:50

Witam Panowie, nie wiem czy temat był już taki,zapewnie tak ale nie znalazłem bo nie wiem czego i jak to nazwać, ale wczoraj pojawił się mały problem jade na trzecim biegu daje gaz a auto zwalnia wogole nie reagowało dopiero po kilku sekundach zaczoł jechać, jak wybiłem bieg przegazowałem silnik normalnie szedł, a dzis co chwile mi się to pojawia że daje gaz a auto nie reaguje tylko zwalnia mijają sekundy i znowu rusza, jak zredukuje bieg niżej to auto nabiera szybkości normalnie, co to może być gdzie mam szukać przyczyny tej awarii?? jeśli był już podobny temat proszę o link do niego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2010, 11:06

Raczej nikt ci na to jednoznacznie nie odpowie bo równie dobrze może to być problem z nastawnikiem w pompie wtryskowej jak i z pedałem gazu .Bez podpięcia pod vaga raczej się nie dowiesz

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 maja 2010, 11:11

zauważyłem że na postoju jak go mocno przegazuje schodzi z obrotów i przed 1000 obrotów silnik szarpnie dość mocno, kurka musze kogoś z tym Vagiem znaleść tylko że mam przepływke bosch a tam ponoć słabo się łączy z kompem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2010, 12:50

diablo228 pisze:kurka musze kogoś z tym Vagiem znaleść tylko że mam przepływke bosch a tam ponoć słabo się łączy z kompem
No to porażka ,nawet jak się połaczysz to za wiele się nie dowiesz bo dostepna jest tylko grupa 000 ,a tam z ważniejszych rzeczy widać kąt wtrysku ,dawkę ,ciśnienie doładowania .W twoim przypadku trzeba by zobaczyć co dzieje się z napięciem na nastawniku ale u ciebie nie ma takiej możliwości

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 maja 2010, 12:59

[quote="MUNIOR"]No to porażka ,nawet jak się połaczysz to za wiele się nie dowiesz bo dostepna jest tylko grupa 000 ,a tam z ważniejszych rzeczy widać kąt wtrysku ,dawkę ,ciśnienie doładowania .W twoim przypadku trzeba by zobaczyć co dzieje się z napięciem na nastawniku ale u ciebie nie ma takiej możliwości[/quote

dobrze jak bym się podłączył z Vagiem bo kąt wtrysku itd. mnie interesuje bo myśle że jest dawka zaduża, ostanio przepłukali mi silnik karcherem i potym myciu jak zapaliłem silnik migała mi kontrolka swiec żarowych, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i to się już nie powtórzyło może to też jakiś sygnał problemu był?? albo woda sie do kompa dostała bo nie wiem gdzie on jest i to spowodowało miganie, a co do pedała gazu myśle czy to nie potencjometr gazu szwankuje i temu mi sie to robi chyba że przyczyną jest umycie tego silnika przez chłopaków bo po umyciu odczułem spadek mocy :roll: poczytałem o nastawniku pompy i objawy mi nie pasują bo ja mam obroty np. zawsze takie same nie mam falowania i mam nadzieje że to nie to :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2010, 14:31

diablo228 pisze:ostanio przepłukali mi silnik karcherem i potym myciu jak zapaliłem silnik migała mi kontrolka swiec żarowych, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i to się już nie powtórzyło może to też jakiś sygnał problemu był?? albo woda sie do kompa dostała bo nie wiem gdzie on jest i to spowodowało miganie
Komp jest pod nogami pasażera za schowkiem ,więc raczej ci do niego wody nie nalali ;-) .
diablo228 pisze:a co do pedała gazu myśle czy to nie potencjometr gazu szwankuje i temu mi sie to robi
Bardzo możliwe
diablo228 pisze:poczytałem o nastawniku pompy i objawy mi nie pasują bo ja mam obroty np. zawsze takie same nie mam falowania i mam nadzieje że to nie to
Objawy nastawnika mogą być różne i falowanie obrotów to jeden z możliwych ,to że ci nie faluje to nie znaczy że jest sprawny. Tym bardziej że masz nastawnik potencjometryczny a jego zasada działania jest zupełnie inna niż indukcyjnego o którym czytałeś .U ciebie stawiam na potencjometr gazu

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 maja 2010, 14:34

wstępnie kolego Munior jestem już umówiony na badanie Vagiem z kolegą z tego forum i zobaczymy co w trawie piszczy mam nadzieje że to tylko potencjometr gazu :-P ale przy okazji mam nadzieje że pokażą się słabe punkty po podłączeniu pod vaga :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 cze 2010, 22:22

na 100% bedzie blad zwiazany z uszkodzonym nastawnikiem :mrgreen:

bazylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 cze 2010, 00:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bazylu » 03 cze 2010, 00:38

Witam, mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 19:09

bazylu pisze:mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?
Jak masz nastawnik potencjometryczny (auta do lutego 94 r)to zapomnij o "serwisie "nastawnika .Jak masz indukcyjny to jak najbardziej mozna "serwisować " ;-) w sensie rozebrać wyczyścić odpowiednio ustawić i złozyć .Oczywiście bez vaga nie ma co zaczepiać ;-)Robiłem ostatnio swój 3 godzinki bez pospiechu i jak nowy :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 cze 2010, 20:23

bazylu pisze:Witam, mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?
na allegro gość się ogłasza że naprawia ale w to nie bardzo wierzę poszukaj jakiejś pewnej używki raczej ;-)

bazylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 cze 2010, 00:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bazylu » 03 cze 2010, 21:06

Jak masz nastawnik potencjometryczny (auta do lutego 94 r)to zapomnij o "serwisie "nastawnika .Jak masz indukcyjny to jak najbardziej mozna "serwisować " w sensie rozebrać wyczyścić odpowiednio ustawić i złozyć .Oczywiście bez vaga nie ma co zaczepiać ;-)Robiłem ostatnio swój 3 godzinki bez pospiechu i jak nowy
Mam z przed 94r silnik, czyli chyba czeka mnie poszukiwanie nowego.... :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 21:56

bazylu pisze:Mam z przed 94r silnik, czyli chyba czeka mnie poszukiwanie nowego....
No jak bogaty z domu jesteś :mrgreen: Nie którzy zdecydowali się na zmiane potencjometrycznego na indukcyjny .Wiąże się to z wymiana kompa wraz z wiązka do niego ,przepływomierza no i samego nastawnika lub pompy.Przy ilosci części oferowanej na alegro wcale nie wychodzi tak duzo bo w ok. 800zł można sie spokojnie zmieścić .O kosztach robocizny zwiazanej z przekładką nie wspominam bo mogą być bardzo różne ;-) Najlepiej ogarnąć temat samemu

Ogrodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2008, 14:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ogrodnik » 04 cze 2010, 01:02

bazylu pisze:Witam, mam podobny problem w Z1. Czy ktoś zna warsztat/osobę z Wrocławia lub okolic zajmującą się serwisem nastawnika?
Ja powiem tak ,jeśli to nastawnik to masz kilka opcji .

1.wymiana nastawnika na nowy koszt 1.500zł
2.wymiana na używkę ,ale to znowu loteria bo możesz trafić na taki sam jak twój
3.regeneracja ,nie wiadomo na jak długo to zda egzamin
4.wymiana na pompę z nastawnikiem indukcyjnym ,co wiąże się ze zmianą kompa razem z wiązką i przepływomierzem ,ale zmiana wiązki to moim zdaniem rzeźba
5.przeróbka na mTDI

przejrzyj allegro popatrz jakie są ceny i poczytaj forum bo było już trochę na ten temat .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl