Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG] Czy przegrzałem silnik?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bielec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2007, 12:45
Lokalizacja: Kwidzyn

[B3/B4 2.3 NG] Czy przegrzałem silnik?

Post autor: bielec » 22 cze 2007, 20:48

Witam.Jakis czas temu siadł mi termostat i zagrzało mi się auto do 110st C - tak pokazał wskaznik temperatury,ktory działa dopiero jak temperatura wlasnie podskoczy do ok. 100st (muszę wymienic czujnik chyba,bo jak na razie czyszczenie stykow nic nie dało).Chciałbym zapytac,czy taka temperatura 110st przez doslownie kilka minut (bo za chwile sie zatrzymalem) mogla bardzo zaszkodzic silnikowi? Na razie nic sie nie dzieje,auto chodzi jak wczesniej (na razie wymontowany jest zepsuty termostat) ale jakie sa objawy przegrzania silnika i czy od razu widoczne sa skutki tego? Mozna jakimis urzadzeniami sprawdzic,czy nic sie nie stalo? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2007, 23:38 przez bielec, łącznie zmieniany 1 raz.
w domu: Audi 80 B4 2.3
w pracy: SCANIA R420 + SCHMITZ

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 22 cze 2007, 21:18

110 stopni to jeszcze nie taka tragedia. najprawdopodobniej nic się niestało... Gdyby płyn chłodzący osiągnął zbyt doże ciśnienie (od wzrastającej temperatury) to wtedu zadziałał by zawór bezpieczeństwa w korku wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym i część płynu uciekłaby na zewnątrz...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
bielec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2007, 12:45
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: bielec » 22 cze 2007, 21:30

ufff... no jesli chodzi o ten zbiorniczek wyrownawczy to od tego cisnienia lekko popękał w newralgicznych punktach (na zgięciach,w rowku od spodu-tamtedy kapał plyn,a jak bylo cisnienie to normalnie "sikał" takim cieniusienkim strumieniem).Korkiem plyn nie chcial chyba uciekac,dopiero jak odkrecilem korek od zbiorniczka to nagle duza ilosc plynu wracala do zbiorniczka i wylewala sie przez otwor,potem znowu silnik "wessał" ten płyn,musialem dolewac i tak wkoło macieju.Okazało sie,ze termostat wysiadl i teraz po wymontowaniu jeżdżę bez niego.Zbiorniczek wyrownawczy wymienilem na nowy ze sklepu elegancki bielutki i przynajmniej z nim mam spokoj.Ale zauwazylem,ze teraz bez termostatu,jak jezdze po miescie to czasem załącza sie wentylator.Nie wiem,czy jest to normalne?W koncu nie ma termostatu,caly czas jest "duzy obieg" i nie wystarczy mu to,ze jest na duzym obiegu i nie wystudzi sie plyn bez pomocy wentylatora? ufff...ale napisalem :)
w domu: Audi 80 B4 2.3
w pracy: SCANIA R420 + SCHMITZ

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 24 cze 2007, 20:39

ja mam wzmocniony układ chłodzenia z dodatkową chłodnicą, a i tak po mieście jak się stoi w korkach teraz latem to często temp. jest w granicach 97-99st.C i załącza się wentylator. W trasie nigdy nie przekracza 90st.C a jak jadę powoli i spokojnie (tak do 110km/h) to temp. jest 87-88st.C
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga