[B3/B4 all] Włącznik wentylatorów
[B3/B4 all] Włącznik wentylatorów
Witam.
Czy ktoś z Kolegów mógłby wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa to "coś" ?
Na jednej z aukcji na alledrogo znalazłem to pod hasłem włącznik wentylatorów.
Pozdrawiam
Czy ktoś z Kolegów mógłby wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa to "coś" ?
Na jednej z aukcji na alledrogo znalazłem to pod hasłem włącznik wentylatorów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 cze 2007, 15:16 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć. To jest zespół oporowy (dwa oporniki połączone szeregowo) do silników wentylatorów w Audi i VW. Dzięki tym opornikom wentylatory chłodzące płyn chłodniczy mogę się kręcić z trzema różnymi prędkościami obrotowymi - trzy różne wydajności chłodzenia.
Te elementy nic nie włączają, nie są elementami komutacyjnymi. To po prostu oporniki, które zmniejszają wartośc prądu płynacego przez silniki wentylatorów.
Te elementy nic nie włączają, nie są elementami komutacyjnymi. To po prostu oporniki, które zmniejszają wartośc prądu płynacego przez silniki wentylatorów.
Dziekuje za odpowiedz ma moje pytanie. Zastanawiam się nad jeszcze jedną sprawą... jeśli to są oporniki to czy niewskazane było by przeczyszczenie styków (kabel-oczek) podłączonych przewodów ?? U mnie styki niewyglądają za ciekawie, są zaśniedziałe i lekko pokryte rdzą... Może dlatego nie zawsze włancza mi sie wentylator z przodu ??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Taki zabieg powinien pomóc. Jest tylko jeden warunek. Te nakrętki, które trzymają przewody - na gwint M6 potrafią tak mocno zardzewieć, że ciężko jest je odkręcić. Istnieje ryzyko, że urwiesz śrubkę i potem będzie problem, gdyz jest ona zgrzana z blaszką kontaktową. Widziałem już kilka takich aut z urwanymi śrubkami, gdzie przewody były podłączone do pozostałości tak "na okrętkę" a to jest niedopuszczalne w tym miejscu. Przez te kontakty płynie duży prąd a zabezpiecza je bezpiecznik aż 60 Amper.
Jeżeli Ci sie uda rozkręcić to polecam przeczyszczenie styków - nie zaszkodzi. Natomiast jeżeli puczujesz opór ze strony śrub, to weź pod uwagę, że może to się skończyc wizytą w warsztacie ślusarskim.
W przypadku nie działających wentylatorów zacznij naprawę od czujnika w chłodnicy i przekaźników dwóch najwyższych biegów wentylatorów.
Jeżeli Ci sie uda rozkręcić to polecam przeczyszczenie styków - nie zaszkodzi. Natomiast jeżeli puczujesz opór ze strony śrub, to weź pod uwagę, że może to się skończyc wizytą w warsztacie ślusarskim.
W przypadku nie działających wentylatorów zacznij naprawę od czujnika w chłodnicy i przekaźników dwóch najwyższych biegów wentylatorów.
Czujnik w chłodnicy wydaje mi się że działa. W bardzo upalne dni załanczaja sie wentylatory. Bardzo często na działającej klimatyzacji jak auto sie zagrzeje w korkach, dochodzi z pod deski rozdzielczej takie pstrykanie, z tego co wiem to tam jest przekaźnik od wentylatorów. Wydaje mi się ze on cos warjuje. Myślałem że przeczyszczenie styków na oporach poprawi tą sytuacje. Zobacze w wolnej chwili czy da się wogule odrkęcić te nakrętkiczarekj pisze:W przypadku nie działających wentylatorów zacznij naprawę od czujnika w chłodnicy i przekaźników dwóch najwyższych biegów wentylatorów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
może to coś pomoże
https://audi80.pl/b4-all-jak-poprawn ... t50116.htm
I jeszcze opis:
Na opornicy są zaciski oznaczone: E3+A, E2, E1
Dla 3 biegowego:
E1 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E2 - 2 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 3 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory
Dla 2 biegowego:
E1 - pusty
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory
https://audi80.pl/b4-all-jak-poprawn ... t50116.htm
I jeszcze opis:
Na opornicy są zaciski oznaczone: E3+A, E2, E1
Dla 3 biegowego:
E1 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E2 - 2 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 3 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory
Dla 2 biegowego:
E1 - pusty
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory