Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 all] Włącznik wentylatorów

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Krzysztof_Suliko [usunięt

[B3/B4 all] Włącznik wentylatorów

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 24 cze 2007, 13:25

Witam.

Czy ktoś z Kolegów mógłby wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa to "coś" ?
Na jednej z aukcji na alledrogo znalazłem to pod hasłem włącznik wentylatorów.

Obrazek

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 cze 2007, 15:16 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 cze 2007, 21:08

Cześć. To jest zespół oporowy (dwa oporniki połączone szeregowo) do silników wentylatorów w Audi i VW. Dzięki tym opornikom wentylatory chłodzące płyn chłodniczy mogę się kręcić z trzema różnymi prędkościami obrotowymi - trzy różne wydajności chłodzenia.
Te elementy nic nie włączają, nie są elementami komutacyjnymi. To po prostu oporniki, które zmniejszają wartośc prądu płynacego przez silniki wentylatorów.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 24 cze 2007, 23:39

Dziekuje za odpowiedz ma moje pytanie. Zastanawiam się nad jeszcze jedną sprawą... jeśli to są oporniki to czy niewskazane było by przeczyszczenie styków (kabel-oczek) podłączonych przewodów ?? U mnie styki niewyglądają za ciekawie, są zaśniedziałe i lekko pokryte rdzą... Może dlatego nie zawsze włancza mi sie wentylator z przodu ??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 cze 2007, 08:52

Taki zabieg powinien pomóc. Jest tylko jeden warunek. Te nakrętki, które trzymają przewody - na gwint M6 potrafią tak mocno zardzewieć, że ciężko jest je odkręcić. Istnieje ryzyko, że urwiesz śrubkę i potem będzie problem, gdyz jest ona zgrzana z blaszką kontaktową. Widziałem już kilka takich aut z urwanymi śrubkami, gdzie przewody były podłączone do pozostałości tak "na okrętkę" a to jest niedopuszczalne w tym miejscu. Przez te kontakty płynie duży prąd a zabezpiecza je bezpiecznik aż 60 Amper.
Jeżeli Ci sie uda rozkręcić to polecam przeczyszczenie styków - nie zaszkodzi. Natomiast jeżeli puczujesz opór ze strony śrub, to weź pod uwagę, że może to się skończyc wizytą w warsztacie ślusarskim.
W przypadku nie działających wentylatorów zacznij naprawę od czujnika w chłodnicy i przekaźników dwóch najwyższych biegów wentylatorów.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 25 cze 2007, 10:10

czarekj pisze:W przypadku nie działających wentylatorów zacznij naprawę od czujnika w chłodnicy i przekaźników dwóch najwyższych biegów wentylatorów.
Czujnik w chłodnicy wydaje mi się że działa. W bardzo upalne dni załanczaja sie wentylatory. Bardzo często na działającej klimatyzacji jak auto sie zagrzeje w korkach, dochodzi z pod deski rozdzielczej takie pstrykanie, z tego co wiem to tam jest przekaźnik od wentylatorów. Wydaje mi się ze on cos warjuje. Myślałem że przeczyszczenie styków na oporach poprawi tą sytuacje. Zobacze w wolnej chwili czy da się wogule odrkęcić te nakrętki :-/

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 15 cze 2012, 13:41

A ja mam pytanie gdzie sie znajduja te oporniki co sa na zdjeciu pierwszego postu? Jakos ich nie kojarze a tez mam od dawna problem z zalaczaniem wentylatorów. Wymiana czujnika chlodnicy i przekaznikow na inne nic nie daly.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 15 cze 2012, 14:39

opornice znajdziesz koło nadkola przy światłach przynajmniej u mnie tak jest ^^ <ok>

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 15 cze 2012, 15:39

znaczy sie pod maska mam rozumiec? a faktycznie kojarze ze cos tam takiego chyba jest :) Wieczorkiem zbadam. Dzieki

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 15 cze 2012, 16:49

mariusz8282 pisze:znaczy sie pod maska mam rozumiec? a faktycznie kojarze ze cos tam takiego chyba jest :) Wieczorkiem zbadam. Dzieki
No pod maską a gdzie :-o

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 cze 2012, 22:02

mariusz8282 pisze:znaczy sie pod maska mam rozumiec?
przy nadkolu pod zbiorniczkiem spryskiwaczy ;-)

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 15 cze 2012, 23:00

Dzieki dzieki, znalazlem hehe :)

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 17 cze 2012, 22:04

panowie a czy mógłby ktoś wysłać fotkę jak to ma wyglądać z prawidłowo podpiętymi kablami? bo u mnie ten najwyższy bolec nie ma żadnego kabla i nie wiem czy to normalne, wentylatory też się nie włączają.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 cze 2012, 23:37

u mnie chyba jest tak patrząc od góry 2-2-1 ale kolorów kabli i gdzie prowadzą za cholerę nie pamiętam

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 18 cze 2012, 23:02

shellah, ale to w AAH? bo zapomniałem dodać że to do 1Z potrzebuję wiedzieć ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 cze 2012, 08:49

może to coś pomoże
https://audi80.pl/b4-all-jak-poprawn ... t50116.htm

I jeszcze opis:
Na opornicy są zaciski oznaczone: E3+A, E2, E1
Dla 3 biegowego:
E1 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E2 - 2 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 3 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory

Dla 2 biegowego:
E1 - pusty
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl