[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy
[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy
Witam!
Mam pewien problem ze swoim audi 80 avant 1.9 TDI z 93 roku.Problem wygląda następująco:
kiedy go kupiłem już był troszke problem z mocą gdyż identyczna audi mojego znajomego jest o wiele silniejsza, byłem u mechanika i twierdzi ze turbo jest sprawne, pali elegancko, oleju nie bierze nawet grama,nie kopci, ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...żaden mechanik nie potrafi określić co to jest...czekam na propozycje i ja przedstawie swoją:) :mrgreen:
Mam pewien problem ze swoim audi 80 avant 1.9 TDI z 93 roku.Problem wygląda następująco:
kiedy go kupiłem już był troszke problem z mocą gdyż identyczna audi mojego znajomego jest o wiele silniejsza, byłem u mechanika i twierdzi ze turbo jest sprawne, pali elegancko, oleju nie bierze nawet grama,nie kopci, ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...żaden mechanik nie potrafi określić co to jest...czekam na propozycje i ja przedstawie swoją:) :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najprawdopodobniej Notlauf -stan awaryjny ,przeładowujące turbo a co za tym idzie cięta dawka paliwa .Zaworek n75 do sprawdzenia ,najlepiej robiąc tzw.bajpas .shooterek pisze:ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...
:roll: nawet ich tak nie nazywaj bo nie zasługują na to, ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzili że "turbo sprawne "?gazując na postoju ?bo słyszałem o takich :roll: Sprawne turbo to wcale nie znaczy że ładuje tak jak powinno .Jedynym sposobem sprawdzenia czy turbina jest sprawna to podpiecie manometru lub Vaga i krótka przejażdżka autem.Jak ci sprawdzali inaczej to popaprańcy nie mechanicy .Zapraszam do mnie 3minuty jazdy i wszystko bedzie wiadomo .Szkoda tylko że masz auto na boschu bo przy pomocy vaga nie wiele da się stwierdzić ,a już na pewno nie sprawdzisz prawidłowego działania przepływomierza ,który również może być przyczyną niemocy twego autashooterek pisze:żaden mechanik nie potrafi określić co to jest..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
nic dodać nic ująć n75 albo nastawnik <ok>MUNIOR pisze:Najprawdopodobniej Notlauf -stan awaryjny ,przeładowujące turbo a co za tym idzie cięta dawka paliwa .Zaworek n75 do sprawdzenia ,najlepiej robiąc tzw.bajpas .shooterek pisze:ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...:roll: nawet ich tak nie nazywaj bo nie zasługują na to, ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzili że "turbo sprawne "?gazując na postoju ?bo słyszałem o takich :roll: Sprawne turbo to wcale nie znaczy że ładuje tak jak powinno .Jedynym sposobem sprawdzenia czy turbina jest sprawna to podpiecie manometru lub Vaga i krótka przejażdżka autem.Jak ci sprawdzali inaczej to popaprańcy nie mechanicy .Zapraszam do mnie 3minuty jazdy i wszystko bedzie wiadomo .Szkoda tylko że masz auto na boschu bo przy pomocy vaga nie wiele da się stwierdzić ,a już na pewno nie sprawdzisz prawidłowego działania przepływomierza ,który również może być przyczyną niemocy twego autashooterek pisze:żaden mechanik nie potrafi określić co to jest..
generalnie ja się zbyt dobrze na tym nie znam ale stawiałem na zaworek EGR wczesniej miałem Audi B3 i się zraziłem bo poszły mi pierścienie...kupiłem citroena xantie i jestem zadowolony ale stwierdziłem że dam audi raz jeszcze szanse no i widzicie co się dzieje:) mieszkacie troche daleko ode nie...bo oddałbym to w ręce speców...powiedzcie mi ile to będzie mnie kosztować? no i czy jeśli jeżdze tym na codzien auto dostaje bardziej d "dupe"?
kolego przyczyn awarii możesz mieć sporo, dlatego nie baw się w zakup części na ślepo bo tutaj koledzy Ci dobrze napisali iż podłączenie pod VAGA wyjaśni ci wszystko a napewno uchroni od nie potrzebnych kosztów jakie możesz sobie zrobić wymieniając kolejno części.Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś kolegi z Vagiem i zrobi ci logi,zobaczy jakie błędy masz zapisane i będziesz wiedział co jest nie tak, ja miałem tak niską dawke ustawioną że z TDI miałem SDI dopiero jak mi kolega podpioł wczoraj Vaga to ustawił dawke i okazało się że n75 do wymiany, więc nie baw się w szukanie i wróżenie tylko podłącz sobie auto do vagaSam wiesz jak ciężko znaleźć kogoś kumatego podstawy to zrobię sobie sam..na tym się kompletnie nie znam dlatego pytam Kolegów:) zaworek kosztuje 100zł jeśli ktoś mi podpowie jak to zrobić to zrobię:) no bo niestety... w Lubelskie to troche daleko
problem jest taki że byłem i podłączali..komputer nic nie wykazał albo tacy mechanicy,skasował sto złotych i nic..Kolega Wojtek powinien wiedzieć coś na temat mechaników gdyż byłem w jeleniej na flisaków a widze że tam mieszkasz:)chyba że masz może w jeleniej kogoś lepszego?już zastanawiałem się czy samemu nie kupić sobie interfejsu..
spróbuje jeszcze zrobić tak jak mówi Wojtek:)
spróbuje jeszcze zrobić tak jak mówi Wojtek:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
zawór masz tu http://moto.allegro.pl/item1065733710_z ... rburg.html
miałem podobny problem po wymianie turbawki ledwo rozpedzal sie do 130km/ha pozatym obroty miał max 3000obr/min na pierszy szczał porzedł przeplywomież wedłuk mechanika co mi robił turbo i to było pudło u inego okazało sie że turbo niby okej ale daje za mało ciśnienia wiec zareklamowałem je i wymienili na ine i autko chula
Sprawdz sobie przewód cisnieniowy idący z IC do ECU. Mi spadł na łączeniu i co ja sie na kombinowalem nim doszedlem do tego:) ale za to teraz mam wszystkie nowe przewody cisnieniowe ( te od sterowania ). No i oczywiscie N75 tak jak koledzy mowili a na forum jest masa materiałow na jego temat - N75 jest sławny i znany przez wszystkich wtajemniczonych 1zetowców