Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

Post autor: shooterek » 03 cze 2010, 15:50

Witam!
Mam pewien problem ze swoim audi 80 avant 1.9 TDI z 93 roku.Problem wygląda następująco:
kiedy go kupiłem już był troszke problem z mocą gdyż identyczna audi mojego znajomego jest o wiele silniejsza, byłem u mechanika i twierdzi ze turbo jest sprawne, pali elegancko, oleju nie bierze nawet grama,nie kopci, ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...żaden mechanik nie potrafi określić co to jest...czekam na propozycje i ja przedstawie swoją:) :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 17:20

shooterek pisze:ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...
Najprawdopodobniej Notlauf -stan awaryjny ,przeładowujące turbo a co za tym idzie cięta dawka paliwa .Zaworek n75 do sprawdzenia ,najlepiej robiąc tzw.bajpas .
shooterek pisze:żaden mechanik nie potrafi określić co to jest..
:roll: nawet ich tak nie nazywaj bo nie zasługują na to, ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzili że "turbo sprawne "?gazując na postoju ?bo słyszałem o takich :roll: Sprawne turbo to wcale nie znaczy że ładuje tak jak powinno .Jedynym sposobem sprawdzenia czy turbina jest sprawna to podpiecie manometru lub Vaga i krótka przejażdżka autem.Jak ci sprawdzali inaczej to popaprańcy nie mechanicy .Zapraszam do mnie 3minuty jazdy i wszystko bedzie wiadomo .Szkoda tylko że masz auto na boschu bo przy pomocy vaga nie wiele da się stwierdzić ,a już na pewno nie sprawdzisz prawidłowego działania przepływomierza ,który również może być przyczyną niemocy twego auta

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 cze 2010, 20:14

MUNIOR pisze:
shooterek pisze:ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...
Najprawdopodobniej Notlauf -stan awaryjny ,przeładowujące turbo a co za tym idzie cięta dawka paliwa .Zaworek n75 do sprawdzenia ,najlepiej robiąc tzw.bajpas .
shooterek pisze:żaden mechanik nie potrafi określić co to jest..
:roll: nawet ich tak nie nazywaj bo nie zasługują na to, ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzili że "turbo sprawne "?gazując na postoju ?bo słyszałem o takich :roll: Sprawne turbo to wcale nie znaczy że ładuje tak jak powinno .Jedynym sposobem sprawdzenia czy turbina jest sprawna to podpiecie manometru lub Vaga i krótka przejażdżka autem.Jak ci sprawdzali inaczej to popaprańcy nie mechanicy .Zapraszam do mnie 3minuty jazdy i wszystko bedzie wiadomo .Szkoda tylko że masz auto na boschu bo przy pomocy vaga nie wiele da się stwierdzić ,a już na pewno nie sprawdzisz prawidłowego działania przepływomierza ,który również może być przyczyną niemocy twego auta
nic dodać nic ująć n75 albo nastawnik <ok>

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 03 cze 2010, 22:40

generalnie ja się zbyt dobrze na tym nie znam ale stawiałem na zaworek EGR :D wczesniej miałem Audi B3 i się zraziłem bo poszły mi pierścienie...kupiłem citroena xantie i jestem zadowolony ale stwierdziłem że dam audi raz jeszcze szanse no i widzicie co się dzieje:) mieszkacie troche daleko ode nie...bo oddałbym to w ręce speców...powiedzcie mi ile to będzie mnie kosztować? no i czy jeśli jeżdze tym na codzien auto dostaje bardziej d "dupe"?

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 03 cze 2010, 23:50

Tak jak kolega pisze pożądna diagnoza załatwi sprawę poszukaj kogoś kto ma troszkę pojęcia ;-)

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 03 cze 2010, 23:59

Sam wiesz jak ciężko znaleźć kogoś kumatego :) podstawy to zrobię sobie sam..na tym się kompletnie nie znam dlatego pytam Kolegów:) zaworek kosztuje 100zł jeśli ktoś mi podpowie jak to zrobić to zrobię:) no bo niestety... w Lubelskie to troche daleko :D

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 04 cze 2010, 08:30

Sam wiesz jak ciężko znaleźć kogoś kumatego :) podstawy to zrobię sobie sam..na tym się kompletnie nie znam dlatego pytam Kolegów:) zaworek kosztuje 100zł jeśli ktoś mi podpowie jak to zrobić to zrobię:) no bo niestety... w Lubelskie to troche daleko :D
kolego przyczyn awarii możesz mieć sporo, dlatego nie baw się w zakup części na ślepo bo tutaj koledzy Ci dobrze napisali iż podłączenie pod VAGA wyjaśni ci wszystko a napewno uchroni od nie potrzebnych kosztów jakie możesz sobie zrobić wymieniając kolejno części.Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś kolegi z Vagiem i zrobi ci logi,zobaczy jakie błędy masz zapisane i będziesz wiedział co jest nie tak, ja miałem tak niską dawke ustawioną że z TDI miałem SDI dopiero jak mi kolega podpioł wczoraj Vaga to ustawił dawke i okazało się że n75 do wymiany, więc nie baw się w szukanie i wróżenie tylko podłącz sobie auto do vaga

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 cze 2010, 14:04

Omiń zaworek N-75 i połacz bezposrednio, odepnij przepływke i sie przejedz ale wyglada na uszkodzenie przepływki.

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 04 cze 2010, 15:14

problem jest taki że byłem i podłączali..komputer nic nie wykazał albo tacy mechanicy,skasował sto złotych i nic..Kolega Wojtek powinien wiedzieć coś na temat mechaników gdyż byłem w jeleniej na flisaków a widze że tam mieszkasz:)chyba że masz może w jeleniej kogoś lepszego?już zastanawiałem się czy samemu nie kupić sobie interfejsu..
spróbuje jeszcze zrobić tak jak mówi Wojtek:)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 cze 2010, 15:27

Samo podpiecie i sprawdzenie błedów to mozna sobie wsadzic tak jak i mechaników tak działajacych, jedynie logi dynamiczne moga cos powiedziec co sie dzieje i co nie domaga. Ja mieszkam koło JG ale znam niektórych magików, az włos sie jezy co potarfia wymyslec niektórzy.

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 04 cze 2010, 15:38

jesteś w stanie podać jakieś namiary na kogoś dobrego? no i doradź mi ile mniej więcej będzie mnie kosztowAĆ ewentualnego N75? bo zastanawiam się czy tego nie sprzedać z tym że audi jest laleczka...baa nawet ramki ma z forum :P

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 cze 2010, 16:32


shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 04 cze 2010, 22:11

W takim razie ślicznie dziękuję za pomoc:) jak wszystko będzie grało to oczywiście napisze co konkretnie było :)

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 07 cze 2010, 14:24

miałem podobny problem po wymianie turbawki ledwo rozpedzal sie do 130km/ha pozatym obroty miał max 3000obr/min na pierszy szczał porzedł przeplywomież wedłuk mechanika co mi robił turbo i to było pudło u inego okazało sie że turbo niby okej ale daje za mało ciśnienia wiec zareklamowałem je i wymienili na ine i autko chula

Awatar użytkownika
pzet83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:57
Lokalizacja: Cieszyn/Coventry UK

Post autor: pzet83 » 08 cze 2010, 11:53

Sprawdz sobie przewód cisnieniowy idący z IC do ECU. Mi spadł na łączeniu i co ja sie na kombinowalem nim doszedlem do tego:) ale za to teraz mam wszystkie nowe przewody cisnieniowe ( te od sterowania ). No i oczywiscie N75 tak jak koledzy mowili a na forum jest masa materiałow na jego temat - N75 jest sławny i znany przez wszystkich wtajemniczonych 1zetowców :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl