[1Z 1.9 TDI B4] jaki olej ELF czy Vavoline??? komentarze
Będę zmieniać olej poprzedni właściciel wlał taki :
http://allegro.pl/item901979253_olej_si ... 15w40.html
co sądzicie o tym oleju.Wszyscy piszą o półsyntetyku do tdi. Jak wyczyścić silnik po mineralnym żeby przejść na półsyntetyk.Trochę się obawiam zmiany po zmianie oleju w vw zaczło cieknąć pod uszczelką głowicy :-( Co zrobić proszę o odpowiedzi :?:
http://allegro.pl/item901979253_olej_si ... 15w40.html
co sądzicie o tym oleju.Wszyscy piszą o półsyntetyku do tdi. Jak wyczyścić silnik po mineralnym żeby przejść na półsyntetyk.Trochę się obawiam zmiany po zmianie oleju w vw zaczło cieknąć pod uszczelką głowicy :-( Co zrobić proszę o odpowiedzi :?:
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Przebieg 200.000tyś remontu nie robiłem, nie cieknie nigdzie,nie bierze oleju.
Obawiam się zmienić na inny, gdyż jak wynika z literatury i opinii fachowców - może dojść do oderwania się szlamu z poprzednich olei, a tym samym do zatkania kanałów olejowych i w końcu do zatarcia silnika. Jeśli macie Państwo w takim temacie własne doświadczenia - proszę o opinię.
Obawiam się zmienić na inny, gdyż jak wynika z literatury i opinii fachowców - może dojść do oderwania się szlamu z poprzednich olei, a tym samym do zatkania kanałów olejowych i w końcu do zatarcia silnika. Jeśli macie Państwo w takim temacie własne doświadczenia - proszę o opinię.
Bzdury powtarzane z pokolenia na pokolenie. Dla przykładu- mój Kadett śmiga od początku na mineralu, po 200 000 zalałem go półsyntetykiem- uspokoiły się popychacze (krócej klepią na mrozie), krócej pali się kontrolka oleju po odpaleniu i łatwiej kręci na mrozie. Dalej nic nie bierze i dalej z nikąd nie cieknie. Praca silnika jakby spokojniejsza i bardziej gładka ale to może być jedynie moje subiektywne uczucie po zalaniu oleju lepszej jakościjoandaw pisze:Obawiam się zmienić na inny, gdyż jak wynika z literatury i opinii fachowców - może dojść do oderwania się szlamu z poprzednich olei, a tym samym do zatkania kanałów olejowych i w końcu do zatarcia silnika.
Jeżeli chcesz zrobić płukankę to mogę polecić środek Engine Flush od Valvoline chyba, polecany na różnych forach. Liqui Moly też jest podobno w porządku, ale ja przechodziłem bez płukanki. Pozdrówka <ok>
przy przechodzeniu z oleju gorszej jakości lub niewiadomego pochodzenia użył bym płukacza silnika ja osobiście polecam Engine Flush Liqui Moly jest ok już za 19zł da się kupić sposób użycia bardzo prosty, można także bardzo dokładnie spuścić lub wyssać olej, co do oleju do tdi to tak dużo już było pisane powiem tak min. wg. mnie to 10w40 natomiast 15w40 nie polecam z własnego długoletniego doświadczenia wiem co piszę nie będę się rozpisywał dlaczego, co do wspomnianych olejów czy elf czy vavoline to jednoznacznie vavoline.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Każdy 10w40 np.Valvoline max life ,LIQUI MOLY,Mobil .Tylko nie słuchaj jak ci bedą mówić że" przy takim przebiegu to tylko mineralny" bo to bzdura.Ja leję już trzecią zmianę valvoline max life diesel i jest gitMati910807 pisze:Mam audi 80 B4 1.9 TDI 90 KM i nie wiem jakim olejem zalac silnik Ma przejechane ponad 300tys km
Jaki bylby najlepszy
Jak narazie to oleju nie bierze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
MUNIOR, nie każdy 10W-40 się będzie nadawał :mrgreen: a jedynie te lepsze markowe oleje bo jak wleje taki made in supemarket to długo nie pojeździ <ok>
także śmiało lej 10W-40 takich producentów jak Motul, Castrol, Vavoline, itp. a nawet nie zaszkodzi jak będzie to Syntetyk czy też HC 5W-40
dodam że mój zetor śmiga na Castrol Edge 5W-40 zalany dopiero przy przebiegu ponad 320tys. km, wcześniej Castrol GXL 10W-40 (trudno dostępny)
także śmiało lej 10W-40 takich producentów jak Motul, Castrol, Vavoline, itp. a nawet nie zaszkodzi jak będzie to Syntetyk czy też HC 5W-40
dodam że mój zetor śmiga na Castrol Edge 5W-40 zalany dopiero przy przebiegu ponad 320tys. km, wcześniej Castrol GXL 10W-40 (trudno dostępny)
Nie powiedziałeś/napisałeś na jakim teraz jeździ. Jeżeli nie bierze to nie zmieniać na gorszy. Jeżeli 10w40 to zostawić albo nawet przejść na 5w40 bez problemu, a jak syntetyk to zostawić syntetyk <ok>Mati910807 pisze:Witam
Mam audi 80 B4 1.9 TDI 90 KM i nie wiem jakim olejem zalac silnik Ma przejechane ponad 300tys km
Jaki bylby najlepszy
Jak narazie to oleju nie bierze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin