[1.9 tdi 1z] kopci na siwo/błekitno !
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja stawiam na rzygającą turbinę
Zrób tak: odepnij wąż od turbiny który idzie od turbo do IC. Odpal silnik, przygazuj i zobacz ile oleju będzie leciało z turbiny. Tylko uważaj żeby nic nie zassało przez odpięty wąż żeby nie uszkodzić silnika.
Tego nie testowałem, ale można byłoby zrobić to samo z gorącą stroną, czyli odpiąć wydech od turbiny. Tyle że będą tam też leciały spaliny, więc ciężko może być ci to spadać. Ale może po odpięciu zauważysz chociaż ślady oleju w wydechu.
Zrób tak: odepnij wąż od turbiny który idzie od turbo do IC. Odpal silnik, przygazuj i zobacz ile oleju będzie leciało z turbiny. Tylko uważaj żeby nic nie zassało przez odpięty wąż żeby nie uszkodzić silnika.
Tego nie testowałem, ale można byłoby zrobić to samo z gorącą stroną, czyli odpiąć wydech od turbiny. Tyle że będą tam też leciały spaliny, więc ciężko może być ci to spadać. Ale może po odpięciu zauważysz chociaż ślady oleju w wydechu.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to zakłady będziemy robić.gibaj pisze:ja stawiam na uszczelkę pod głowicą
Możesz wyjąć jeszcze ICka i sprawdzić czy jest w nim olej. Ja bardziej stawiam na wycieki po gorącej stronie, bo masz takie same efekty jak miał mój wujaszek o czym pisałem wcześniej.
Jest jeszcze jedna możliwość o której zapomniałem. To znaczy uszczelniacze zaworowe. Ale tutaj zazwyczaj największym kłopotem jest branie oleju, dymienie to już raczej sprawa uboczna bo nie ma tego dymu aż tak dużo.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z regeneracją różnie bywa. To musi być konkret zakład który zna się na tym a nie taki gdzie mają zestawy naprawcze i myślą że jak wymienią to będzie ok. Na tym trzeba się naprawdę konkretnie znać bo turbina to naprawdę bardzo precyzyjne urządzenie. W porównaniu z nią silnik to młot i kowadło.coz a jak dojdzie do wymniany to zakupic czy zregenerowac?
okej, jakies propozycje co do zakupu? mam pewien zakład w niedalekiej okolicy, ktory podobno porzadnie sie zajmuje regeneracja http://www.turbosat.pl ma ktos jakies info nt tego zakładu ?
ps
wolałbym zakupic nowa niz regenerowac badz zakupic regenerowana -chciałbym sie zmiescic w grnicach 900pln za regeneracje i 1300 za nowke a tu bedzie ciezko
ps
wolałbym zakupic nowa niz regenerowac badz zakupic regenerowana -chciałbym sie zmiescic w grnicach 900pln za regeneracje i 1300 za nowke a tu bedzie ciezko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W sumie mozna poszukać używki ,wiadomo że nie będzie jak nówka ale jak sie postarasz mozna trafić używkę która jeszcze nie kończy żywota A o wysr...ych regenerowanych naczytałem sie tyle że ja na pewno bym nie zaryzykował. Ja za 1400zeta zakupiłem cały silnik AHU z osprzętem ,po 280tys .Wszystkie rzeczy które do tej pory sprawdzałem działają bez zarzutu ,turbinka też ma mniejszy luz na osi niż moja w aucie co mnie cieszy bo choć moja nie daje sygnałów że się kończy ,to nigdy nic nie wiadomoMongolski pisze:okej, jakies propozycje co do zakupu?
zrobiłem nowy filmik, który troche lepjej pokazuje co sie dzieje, im dłuzej postoji właczony tym gestszy dym i jest go wiecej dlatego przy pierwszym depniecy jest obficiej.
http://img130.imageshack.us/img130/2440/dscf0046.mp4
[ Dodano: 2010-06-04, 23:04 ]
http://img130.imageshack.us/img130/2440/dscf0046.mp4
[ Dodano: 2010-06-04, 23:04 ]
jak łatałem dziure w wezu turbo-IC odczepiłem zaslepke na ICeku taki mały "dyndzel" i popluło troche olejem. -jakies 2-3 miesiace temu.Labiel pisze: ....Możesz wyjąć jeszcze ICka i sprawdzić czy jest w nim olej....
w IC zawsze zbierze się troche oliwy w starym aucie...Mongolski pisze:popluło troche olejem
Generalnie to taki dym nie bierze się z "powietrza"...
więc są 3 opcje:
-paliwo
-olej
-woda
Niespalone paliwo daje "czarny" dym (przy założeniu że odpowiedni kąt itd) więc to raczej nie to...
Biały dym robi się od: wody lub oleju...
Ostatnio urwała mi się ośka przy stronie ciepłej w turbinie i w 5km "spalił" mi 1l oleju a tak na prawde to robiłem takie pasy białej zawiśniętej chmury jak samolot na niebie
olej wlewał się do wydechu i pod wpływem temperatury ładnie zadymiał
można było kroić nożem
Taki biały dym z oleju nie "rozpływa się" od razu...
Wcześnie po regeneracji głowicy okazało się, że była źle spalnowana i spalało mi wodę...
Dymek biały ale szybko "znikał" w powietrzu...
Efektem tego było DUŻE ciśnienie w zbiorniczku wyrównanwczym. Po przetyraniu auta było takie ciśnienie w układzie, że po odkręceniu korka wybijało mi jakieś 1-1,5 litra płynu... lub poprostu przepuszczał korek...
Tak czy inaczej obstawiałbym na "wode w okładzie" i niestety jest to prawdopodobnie coś z uszczelką pod głowicą...
Ale ja sie tam nie znam <ok> <ok>
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A w jakim stanie masz prowadnice zaworowe? U mnie w samochodzie praktycznie tylko one nie domagają. Jak stoję długo na swiatłach i ruszę dynamicznie to zostawiam piękny niebieskawy obłok :mrgreen: Luz na prowadnicach delikatnie mówiąc... jest duży. Tak z 1.5mm. Głowica trzyma ciśnienie ale wiecie, zawsze coś się zbierze w tych prowadnicach.