Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] kopci na siwo/błekitno !

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 cze 2010, 16:12

to jest zawór n75 sterujący turbiną wpisz w szukajkę i miłej lektury <ok> a co do kopcenia to on nie ma nic do tego raczej go wymień całkiem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2010, 16:54

Ja stawiam na rzygającą turbinę :-P

Zrób tak: odepnij wąż od turbiny który idzie od turbo do IC. Odpal silnik, przygazuj i zobacz ile oleju będzie leciało z turbiny. Tylko uważaj żeby nic nie zassało przez odpięty wąż żeby nie uszkodzić silnika.

Tego nie testowałem, ale można byłoby zrobić to samo z gorącą stroną, czyli odpiąć wydech od turbiny. Tyle że będą tam też leciały spaliny, więc ciężko może być ci to spadać. Ale może po odpięciu zauważysz chociaż ślady oleju w wydechu.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 18:00

odczepiałem dzis rure z przedniej czesci turbiny, tzn od zimnej strony i tam jest olej ale dosc suchy, łopatki turbiny ciezko było mi obrocic palcem, luzów brak.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 cze 2010, 18:09

a stan oleju jak?nie ubywa?ja stawiam na uszczelkę pod głowicą

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2010, 18:38

gibaj pisze:ja stawiam na uszczelkę pod głowicą
No to zakłady będziemy robić.

Możesz wyjąć jeszcze ICka i sprawdzić czy jest w nim olej. Ja bardziej stawiam na wycieki po gorącej stronie, bo masz takie same efekty jak miał mój wujaszek o czym pisałem wcześniej.

Jest jeszcze jedna możliwość o której zapomniałem. To znaczy uszczelniacze zaworowe. Ale tutaj zazwyczaj największym kłopotem jest branie oleju, dymienie to już raczej sprawa uboczna bo nie ma tego dymu aż tak dużo.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 20:02

wiec wychodzi, ze turbinka sie konczy choc Cisnie dalej... jutro mam nadzieje podłacze sie na VAG

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2010, 20:09

Nie wiem czy VAG coś w tym temacie ci wykryje.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 20:18

coz a jak dojdzie do wymniany to zakupic czy zregenerowac?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2010, 20:20

coz a jak dojdzie do wymniany to zakupic czy zregenerowac?
Z regeneracją różnie bywa. To musi być konkret zakład który zna się na tym a nie taki gdzie mają zestawy naprawcze i myślą że jak wymienią to będzie ok. Na tym trzeba się naprawdę konkretnie znać bo turbina to naprawdę bardzo precyzyjne urządzenie. W porównaniu z nią silnik to młot i kowadło.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 20:32

okej, jakies propozycje co do zakupu? mam pewien zakład w niedalekiej okolicy, ktory podobno porzadnie sie zajmuje regeneracja http://www.turbosat.pl ma ktos jakies info nt tego zakładu ?

ps
wolałbym zakupic nowa niz regenerowac badz zakupic regenerowana -chciałbym sie zmiescic w grnicach 900pln za regeneracje i 1300 za nowke a tu bedzie ciezko

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 cze 2010, 22:05

Mongolski pisze:okej, jakies propozycje co do zakupu?
W sumie mozna poszukać używki ,wiadomo że nie będzie jak nówka ale jak sie postarasz mozna trafić używkę która jeszcze nie kończy żywota ;-) A o wysr...ych regenerowanych naczytałem sie tyle że ja na pewno bym nie zaryzykował. Ja za 1400zeta zakupiłem cały silnik AHU z osprzętem ,po 280tys .Wszystkie rzeczy które do tej pory sprawdzałem działają bez zarzutu ,turbinka też ma mniejszy luz na osi niż moja w aucie ;-) co mnie cieszy bo choć moja nie daje sygnałów że się kończy ,to nigdy nic nie wiadomo ;-)

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 04 cze 2010, 22:54

zrobiłem nowy filmik, który troche lepjej pokazuje co sie dzieje, im dłuzej postoji właczony tym gestszy dym i jest go wiecej dlatego przy pierwszym depniecy jest obficiej.

http://img130.imageshack.us/img130/2440/dscf0046.mp4

[ Dodano: 2010-06-04, 23:04 ]
Labiel pisze: ....Możesz wyjąć jeszcze ICka i sprawdzić czy jest w nim olej....
jak łatałem dziure w wezu turbo-IC odczepiłem zaslepke na ICeku taki mały "dyndzel" i popluło troche olejem. -jakies 2-3 miesiace temu.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 05 cze 2010, 12:36

Mongolski pisze:popluło troche olejem
w IC zawsze zbierze się troche oliwy w starym aucie...

Generalnie to taki dym nie bierze się z "powietrza"...
więc są 3 opcje:
-paliwo
-olej
-woda

Niespalone paliwo daje "czarny" dym (przy założeniu że odpowiedni kąt itd) więc to raczej nie to...

Biały dym robi się od: wody lub oleju...

Ostatnio urwała mi się ośka przy stronie ciepłej w turbinie i w 5km "spalił" mi 1l oleju a tak na prawde to robiłem takie pasy białej zawiśniętej chmury jak samolot na niebie :D
olej wlewał się do wydechu i pod wpływem temperatury ładnie zadymiał :D
można było kroić nożem :D
Taki biały dym z oleju nie "rozpływa się" od razu...


Wcześnie po regeneracji głowicy okazało się, że była źle spalnowana i spalało mi wodę...
Dymek biały ale szybko "znikał" w powietrzu...

Efektem tego było DUŻE ciśnienie w zbiorniczku wyrównanwczym. Po przetyraniu auta było takie ciśnienie w układzie, że po odkręceniu korka wybijało mi jakieś 1-1,5 litra płynu... lub poprostu przepuszczał korek...


Tak czy inaczej obstawiałbym na "wode w okładzie" i niestety jest to prawdopodobnie coś z uszczelką pod głowicą...
Ale ja sie tam nie znam <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 05 cze 2010, 14:25

hmm dzieki za odpowiedz, aczkolwiek to chyba bedzie turbinka, zostawia geste chmury jjak wydac na folmiku, a korek mam cały czas luzy od układu chłodniczego, rury nie popuchniete, alni nie ubywa płynu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 cze 2010, 15:09

A w jakim stanie masz prowadnice zaworowe? U mnie w samochodzie praktycznie tylko one nie domagają. Jak stoję długo na swiatłach i ruszę dynamicznie to zostawiam piękny niebieskawy obłok :mrgreen: Luz na prowadnicach delikatnie mówiąc... jest duży. Tak z 1.5mm. Głowica trzyma ciśnienie ale wiecie, zawsze coś się zbierze w tych prowadnicach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl