Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] wskaźnik paliwa umarł (prawie)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

[B4 1.9 TDI 1Z] wskaźnik paliwa umarł (prawie)

Post autor: Badmisior » 16 maja 2010, 15:07

Witam, po dłuższej przerwie :mrgreen:

I od razu zacznę od głupiego pytania; wskaźnika paliwa mimo pełnego baku nie podnosi się, (raz na jakiś czas, ale rzadko, pokaże stan paliwa).
Czy szukać nowego, czy może są miejsca, które powinienem w 1 kolejności sprawdzić i szukać przyczyny???

pozdrawiam

badmisior

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 maja 2010, 15:09

zimne luty.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 16 maja 2010, 15:19

maj też zimny :mrgreen: zacznij od stabilizatora z tyłu zegarów taki na 3 nogach .. on odpowiada za prawidlowe działanie małych zegarków na desce ...

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 16 maja 2010, 20:45

najlepiej jak byś miał inny licznik od kogoś na chwile przekrecic i sprawdzić czy to wskaźnikiem w liczniku czy w baku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 maja 2010, 21:37

Czasem wystarczy przeczyścić miejsce styku wskaźnika z płytą licznika.
Jakby wysiadł stablilizator to też nie działał by wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
U mnie pomagało na chwilę wciśniecie słupak od regulacji rezerwy.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 maja 2010, 22:31

I ja również witam po ponad rocznej przerwie na forum.

Kolego jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to powiem ci że miałem podobne objawy, wskazówka stała w miejscu dopiero za jakiś czas się podniosła jak się jej zachciało, wyciąg licznik i popraw luty na wskaźniku jak radził lukwoj21 powinno być ok.

Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Badmisior » 04 cze 2010, 10:58

Dzięki za wszelkie rady, po niedzieli będę miał czasu więcej to będę kombinował :-P (może od razu ringi do zegarów założę <ok> )

Dopiero parę dni jeżdżę Audusią i wyczaiłem jak ten wskaźnik się zachowuje, otóż jak jest ropy więcej lub w okolicy połowy to wskazówka pokazuje (chyba ;) )stan prawidłowo, ale lubi sobie w czasie jazdy wędrować do zera i z powrotem. Dopiero jak ropy jest mniej niż połowa, spada wskaźnik do zera i tam już zostaje. Może boli go coś przy pływaku pod tylnym siedzeniem :-?

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 04 cze 2010, 20:30

A ja podepnę się pod temat bo chciałem się zapytać czy jest coś takiego jak kontrolka rezerwy paliwa w naszych B4? Dodam że mam z 93 Roku 1,9TDI. Bo jeździłem wyglądało ze już końcówka a żadna rezerwa się nie zapalała i stąd te pytanie.

Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Badmisior » 04 cze 2010, 21:17

Wygląda kolego, że nie ma :-| , nie miałem ani w B4 2.0, ani w B4 1.9- o czym przekonałem się wczoraj brutalnie, jak przez ten pieprzony wskaźnik paliwa brakło mi ropy w szczerym polu :mrgreen:.

z drugiej str. trochę dziwne, że w aucie tej klasy nie ma choćby diodki, że zbliża się susza w baku <osohozi>

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 04 cze 2010, 21:54

Kontrolkę zawsze mozna sobie dorezać, zakladając modul Autocheck <ok>
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 05 cze 2010, 00:59

No to jednak dobrze mi się wydawało że nie ma czegoś takiego jak kontrolka rezerwy paliwa. Również się dziwie ze w takim samochodzie nie ma takiej kontrolki. No ale pewnie żeby dorezać sobie kontrolkę to trochę zabawy jest.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 07 cze 2010, 19:45

Witam podepnę sie pod temat, wczoraj tez przestał mi działać wskaźnik paliwa, przelutowałm płytkę w liczniku i dalej nie działa, dodam ze wskaźnik temperatury działa. W czym dalej szukać przyczyny? da jakos rade sprawdzić ten pływak zeby go nie wyciągnąc?

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 24 paź 2010, 14:20

aldi pisze:Czasem wystarczy przeczyścić miejsce styku wskaźnika z płytą licznika.
Jakby wysiadł stablilizator to też nie działał by wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
U mnie pomagało na chwilę wciśniecie słupak od regulacji rezerwy.
A mi to rozwiązanie pomogło :-)

Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wogóle nie działał a wskaźnik paliwa przy zbiorniku zatankowanym na full pokazywał 4/5 baku, natomiast jak rzeczywisty stan paliwa w baku osiągał połowę to wskaźnik spadał do zera.

Po wyjęciu licznika okazało się że wszystkie śrubki mocujące obyda małe wskaźniki (po 2 szt na każdy) były dość słabo dokręcone. Tak więc rozkręciłem, przeczyściłem spirytusem, miejsca stuku i montując dokręciłem mocniej.

Po odpaleniu autka okazało się że wskaźnik tempetatury zaczął działać poprawnie! :-D Przy wskazaniu 92 *C włącza się wentylator.

Wskaźnik paliwa nie wiem czy już działa dobrze bo nie mam pełnego baku. W tygodniu to sprawdę, ale mam nadzieję, że już jest dobrze.


Nietety te liczniki w B4 są tak skonstruowane, że chcąc je całkowicie rozebrać należy odkręcić również śrubki łączące małe wskaźniki z płytką. Przy składaniu całości należy zwrócić uwagę na poprawne ich dokręcenie.

[ Dodano: 2010-10-28, 22:10 ]
Wczoraj sprawdziałem sobie temperaturkę cieczy za pomocą VAG'a i aktualnie wskazania z deski rozdzielczej są dobre.

Stety albo niestety po tej całej operacji okazało się że mam padnięty termostat. Na trasie ciecz chłodząca ma około 70-75*C. Tak więc widać, że poprawnie działający wskaźnik temp. jest naprawdę ważny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl