Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 05 cze 2010, 07:23

Właśnie problem w tym że ona dymi cały czas, a nie tylko po odpaleniu. A jeszcze słyszałem że jak wysokie ciśnienie jest to właśnie pierścienie są zużyte, chociaż tego bym wolał uniknąć bo koszt wielki. A to możliwe żeby przez uszczelniacze dymiła cały czas czy nie?

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 05 cze 2010, 09:07

u ciebie jesli kopci caly czas i jest to spalanie oleju to remont murowany jaki jest to kolor bo mozesz miec uszczelke walnieta pod glowica i tez niby kopci ale jest to jasny dym bardziej para leci niz niebieska chmura dymu spalonego oleju

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 05 cze 2010, 15:01

Płynu chłodniczego mi nie ubywa w ogóle za to oleju cała masa. Dym jest taki właśnie troche niebieski. No cóż chyba czeka mnie remont droższy niż cały samochód.. Dzięki za pomoc, pozdrawiam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 cze 2010, 22:17

Kolego , bardzo wątpie żeby olej był wstanie uszczelnić na tyle zużyte pierścienie , żeby uzyskać ciśnienie 14 bar . Wygląda mi to na maksymalnie zużyte uszczelniacze i tylko je bym wymienił . U mnie co prawda brała niunia tylko 0,8litra/1000km a ciśnienie miałem około też 14 bar , mechanik chciał mnie namotać na wymianę pierścieni żeby poprawić ciśnienie :mrgreen: , byłem przy zdjęciu głowicy i próg na cylindrach był minimalny a na gładzi były dobrze widoczne ślady po honowaniu - to po co wymieniać pierścienie skoro ciśnienie jest dobre a cylinder prawie fabryczny - chyba tylko po to żeby sobie popsuć silnik. Czy założysz pierścienie z lepszego materiału niż dała fabryka :?:
Wybór należy do Ciebie .

erce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: erce » 06 cze 2010, 18:48

Ja w swoim żelazie wymieniłem te gumki i jestem w pozytywnym szoku. Od momentu naprawy przejechałem blisko 8500 km, a na bagnecie nie ubył ani 1 mm. Przed robotą silnik brał 1l oleju na 1000 km. Nie od razu przestał dymić, bo przecież musi wypalić się olej zgromadzony w wydechu. Jeszcze teraz zauważam mgiełkę niebieskiego dymu po przekroczeniu 120 km/h, ale najważniejsze, że końcówka wydechu sucha. Wcześniej olej aż kapał...

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 07 cze 2010, 15:28

W czwartek jade do mechanika żeby mi wymienił narazie tylko te uszczelniacze na zaworach i wtedy zobacze jaki bedzie efekt.

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 26 cze 2010, 22:37

Witam :) jestem, po wymianie uszczelniaczy w marcu auto spaliło mi nadwyżkę oleju i poziom oleju zatrzymał się na 3/4 skali od kwietnia się nic nie zmieniło a robię sporo kilometrów , wcześniej brała mi tak jak poprzednikom około 1L/1000km

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 30 cze 2010, 18:53

Ja w swojej Audi też wymieniłem te uszczelniacze, nie wielkim kosztem i bez ściągania głowicy i mam spokój.

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 30 cze 2010, 19:14

ja własnie tez wymieniłem te uszczelniacze i czekam jaki z tego efekt

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 30 cze 2010, 23:06

ja zrobiłem kapitalny remont glowicy a ze mam v to odrazu 2 czyli wszystko x 2 wiec beknełem 2200 zł ;((( ale kucyków przybylo wyraznie ,i problem z olejem sie skonczył ;)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 lip 2010, 11:21

gibgibon pisze:Ja w swojej Audi też wymieniłem te uszczelniacze, nie wielkim kosztem i bez ściągania głowicy i mam spokój.
U mnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy ubytków oleju nie zauważyłem. Stan oleju utrzymuje się od wymiany, do wymiany. Wcześniej spalał ok. 0,5L oleju na 1000 km. Mechanicy straszyli mnię zużytymi pierścieniami i nie wiadomo czym :lol:
Przy okazji wymiany uszczelniaczy wymieniony został też simering wałka rozrządu i uszczelka dekla zaworów. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze Elring.

Poza tym podobnych wątków na forum było wiele. Jeśli ktoś potrzebuje informacji na temat wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, to proszę szukać, bo kwestia została opisana na forum.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 18 maja 2013, 22:09

Ja też mam po 14 bar na każdym cylindrze i wcina mi litr oleju na 1000km i rura jest mokra :( no i kopci na niebiesko przy 160km/h, chyba wymienię uszczelniacze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl