[B4 1.9TDI 1Z] interpretacja pomiarow VAG'a
[B4 1.9TDI 1Z]vag i wartości
witam !!!! koledzy mam takie pytanie jakie wartości powinny być w grupie 013 i czy można zmieniać te wartości???
Ostatnio zmieniony 18 mar 2007, 21:12 przez maluch, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
[B4 1.9TDI 1Z] interpretacja pomiarow VAG'a
witam,
czy spotkal sie moze ktos w necie i zechce sie podzielic, z instrukcja do VAG'a ver 311, ktora opisywalaby poszczegolne bloki pomiarowe, oraz interpretacje wskazan mierzonych parametrow w poszczegolnych blokach pomiarowych. Szczegolnie zalezy mi na pomiarach dotyczacych silnika.
pozdrawiam,
jas
czy spotkal sie moze ktos w necie i zechce sie podzielic, z instrukcja do VAG'a ver 311, ktora opisywalaby poszczegolne bloki pomiarowe, oraz interpretacje wskazan mierzonych parametrow w poszczegolnych blokach pomiarowych. Szczegolnie zalezy mi na pomiarach dotyczacych silnika.
pozdrawiam,
jas
Ostatnio zmieniony 24 cze 2007, 10:40 przez jas73, łącznie zmieniany 1 raz.
Podstawowe bloki to: 003,004,011 i mozna jeszcze 010
003- dotyczy lmm czyli ile pokazuje przepływka
004- pokazuje kąt wtrysku w stopniach i w %
008- pokazuje ograniczenie dawki paliwa zależnie od pręd obrt silnika, położenia pedału gazu i ogarniczenie z lmm
011- porównanie ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego
010- pokazuje ciśnienie atmostefryczne i całkowite doładowania
Jest jeszcze blok 007 i w nim mozna sprawdzić temp w dolocie
003- dotyczy lmm czyli ile pokazuje przepływka
004- pokazuje kąt wtrysku w stopniach i w %
008- pokazuje ograniczenie dawki paliwa zależnie od pręd obrt silnika, położenia pedału gazu i ogarniczenie z lmm
011- porównanie ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego
010- pokazuje ciśnienie atmostefryczne i całkowite doładowania
Jest jeszcze blok 007 i w nim mozna sprawdzić temp w dolocie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
dzieki za szybka odpowiedz.
z tego co dotyczatelm na audiklub.org chyba jeszcze 013 jest istotne ... zalezy mi na tym zeby uporzadkowac wiedze zawarta w wielu postach na roznych forach.
jakie pomiary wykonywac w jakich warunkach, ktore przy wylaczonym silniku, kotre na biegu jalowym, w czasie jazdy itp itd ...
pytam bo mam problem z odcinaniem paliwa, brakiem mocy, w pewnych konkretnych sytuacjach. z tego co wyczytalem na forum to jest to czesta przypadlosc tego silnika ale zanim kupie nowy N75 chcialbym sie przekonac czy napewno on jest przyczyna moich problemow, a nie Imm czy jeszcze cos innego.
pozdrawiam,
jas
z tego co dotyczatelm na audiklub.org chyba jeszcze 013 jest istotne ... zalezy mi na tym zeby uporzadkowac wiedze zawarta w wielu postach na roznych forach.
jakie pomiary wykonywac w jakich warunkach, ktore przy wylaczonym silniku, kotre na biegu jalowym, w czasie jazdy itp itd ...
pytam bo mam problem z odcinaniem paliwa, brakiem mocy, w pewnych konkretnych sytuacjach. z tego co wyczytalem na forum to jest to czesta przypadlosc tego silnika ale zanim kupie nowy N75 chcialbym sie przekonac czy napewno on jest przyczyna moich problemow, a nie Imm czy jeszcze cos innego.
pozdrawiam,
jas
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
napisz prosze w takim razie jakie bloki i jak dlugo testowac ... rozumiem ze testy wykonac na biegu jalowym, bez przygazowek, na rozgrzanym silniku.
P.S.
w przyszlym tygodniu mam zamiar zrobic rowniez testy turbiny i przeplywki w/g recepty Baskeciora z http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =vag+bloki
pzdr
jas
[ Dodano: 2007-06-25, 08:54 ]
ponizej przedstawiam logi, silnik rozgrzany ok 80C
pzdr
jas
P.S.
w przyszlym tygodniu mam zamiar zrobic rowniez testy turbiny i przeplywki w/g recepty Baskeciora z http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =vag+bloki
pzdr
jas
[ Dodano: 2007-06-25, 08:54 ]
ponizej przedstawiam logi, silnik rozgrzany ok 80C
pzdr
jas
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
dzieki za dotychczasowa pomoc.
znalazlem to czego szukalem w tym miejscu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
postaram sie dzis zrobic testy dynamiczne.
zastanawiam sie tylko czy zamykajac maske nie przetne kabla ... czy jest jakas dziura przy bezpiecznikach ktora mozna przeprowadzic kabel do wnetrza samochodu? jak sobie z tym poradziliscie?
pzdr
jas
znalazlem to czego szukalem w tym miejscu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
postaram sie dzis zrobic testy dynamiczne.
zastanawiam sie tylko czy zamykajac maske nie przetne kabla ... czy jest jakas dziura przy bezpiecznikach ktora mozna przeprowadzic kabel do wnetrza samochodu? jak sobie z tym poradziliscie?
pzdr
jas
Grupa 013 to korekty paliwa dolewane przez silnik w celu uzyskania stabilnej pracy silnika do 1500 rpm.
Im niższe - tym lepiej. Wartościami ujemnymi nie powinnismy sie zbyt mocno przejmować, wysokie korekty w plusie są niepokojące i mogą świadczyć i słabej pompie wtryskowej.
Idealny silnik ma do 0,3 w plusie, słaby silnik ma ok 2,0 , agonia to już ok 3 ...
Im niższe - tym lepiej. Wartościami ujemnymi nie powinnismy sie zbyt mocno przejmować, wysokie korekty w plusie są niepokojące i mogą świadczyć i słabej pompie wtryskowej.
Idealny silnik ma do 0,3 w plusie, słaby silnik ma ok 2,0 , agonia to już ok 3 ...