Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/NG/LPG] Spadające obroty silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

[80/NG/LPG] Spadające obroty silnika.

Post autor: sylas » 24 maja 2010, 01:12

witam koledzy i proszę was o pomoc, w moim autku gdy jadę i wezmę go na luz obroty silnika spadają mi prawie do zera następnie podnoszą się do 900 coraz częściej jest tak ze spadają tak nisko ze gaśnie mi autko, na paliwku mam tak samo tylko tyle ze autko nie gaśnie, żaden mechanik nie umie zdiagnozować usterki i ręce już mi opadają ,pomóżcie koledzy <piwo>
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 22:47 przez sylas, łącznie zmieniany 1 raz.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 24 maja 2010, 13:35

Nieszczelny dolot? Gdzieś łapie fałszywe powietrze, ewentualnie niesprawny krokowiec (można wymontowac i przeczyścic)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 maja 2010, 14:11

Tutaj masz dokładny opis walki z falowaniem obrotów przy mechanicznym wtrysku: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc

PS. w tagu zastosowałeś złe nawiasy powinny być kwadratowe [].

sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

Post autor: sylas » 24 maja 2010, 22:22

oki będe ogarniał tylko niewiem czy poradze sobie z tym, dzisiaj wyczyściłem krokowca i dalej bez zmian, dzieki za porady

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 24 maja 2010, 22:48

Umyj gardelko przepustnicy ,sciagnij gume od przepływki i spr czy nie jest uszkodzona przy okazji umyj talerz w przepływce i cała jej podstawe chodzi o ten lej, wymieniałeś moze filtr powietrza? jak nie no to przy okazji wymień <ok>

sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

Post autor: sylas » 25 maja 2010, 11:56

oki zrobie tak, dzieki słuchaj a jak ściągne to to gardełko nic sie nie poprzestawia?
:roll:

Mody_misiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2007, 23:31
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Mody_misiek » 25 maja 2010, 13:38

No jesli delikatnie sciagniesz ODME (ta guma) i delikatnie bedziesz czyscil i zabardzo na talez nie naciskal nic niepowinienes przestawic

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 28 maja 2010, 20:47

ten sam problem z tym ze musiałem wykręcić śrubę od linki tak żeby więcej obrotów miała 900 około ale w ten sposób po zdjęciu nogi z gazu nie wciska się ten potencjometr od regulacji obrotów czy coś tam takiego. Zauważyłem ze po odpaleniu i odpięciu kostki kolo rozdzielacza ładnie się wkręca i trzyma obroty tej kostki po lewej stronie

sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

Post autor: sylas » 04 cze 2010, 00:17

witam , ja nadal nie mogę sobie z tym poradzic, zna ktoś dobrego mechanika z okolic gdańska co zna te silniki?????????????????????? pomózcie

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 04 cze 2010, 12:41

Dregan pisze:ten sam problem z tym ze musiałem wykręcić śrubę od linki tak żeby więcej obrotów miała 900 około ale w ten sposób po zdjęciu nogi z gazu nie wciska się ten potencjometr od regulacji obrotów czy coś tam takiego. Zauważyłem ze po odpaleniu i odpięciu kostki kolo rozdzielacza ładnie się wkręca i trzyma obroty tej kostki po lewej stronie
To potencjometr przepływki o ile się nie mylę, można go regenerować bo z czasem się wyciera. W dziale download jest trochę o tym w pliku o regulacji wolnych obrotów.

sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

Post autor: sylas » 05 cze 2010, 00:55

dzieki śliczne juz mam takiego nerwa na to ze masakra

grzejnik500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
Lokalizacja: kielce\warszawa

Post autor: grzejnik500 » 05 cze 2010, 12:15

Zgadzam się z tym co pisze Karto. To na 99,9% potencjometr przepływki. Najprościej to sprawdzić miernikiem. Zdejmij tą kostke o której pisałeś, podłącz miernik i delikatnie powoli podnoś talerz a potem opuszczaj. Napięcie jakie pokazuje miernik powinno zmieniać się liniowo.
U mnie w czasie podnoszenia zmieniało się jakoś tak : 2, 7, 4, 15, 9, 6, 14 itd. I podobnie przy opuszczaniu. W cały świat pokazywało( czyli bardzo źle). Udało mi się kupić przepływomierz razem z rozdzielaczem paliwka z rozbitego cabrio( super stan, 98 000 przebiegu). Koleś niewiedział co sprzedaje- dałem 230 zl :-D . Odbierałem osobiście ponieważ chciałem wszystko sprawdzić. Założyłem. Autko zaczęło suuuuper chodzić. Zero falowania, żadnych nieprawidłowości w pracy silnika. Od tego czasu minął rok i do dzisiaj zadniutkich problemów nie mam.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 05 cze 2010, 13:51

Dzięki za info grzejnik:) ja spróbuje się za jakiś czas poprawić tym potencjometrem, tzn. przesunąć delikatnie żeby chodził po niewytartej ścieżce. Swoją drogą taka nowa przepływka w intercars - 3 000zł :)))))

Ps. sprawdzałeś chyba opór a nie napięcie?

Felipewp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Felipewp » 06 cze 2010, 15:40

mam taki sam problem przy mojej :( zna ktoś moze kogoś z okolic nowego sącza co może zerknąc na to :) bo troche nie zrozumiała jest dla mnie ta regulacja tego potencjometra

grzejnik500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
Lokalizacja: kielce\warszawa

Post autor: grzejnik500 » 07 cze 2010, 13:19

Na miernikach to sie za bardzo nie znam :mrgreen: , ale to chyba napięcie było.

A co do tego ''przesuwania'' potencjometra to nie slyszałem żeby ktoś wpprowadzał takie kombinacje. Według mnie nawet jeśli byś go przesunął ( choć to chyba niewykonalne), to potencjometr nie będzie pracował tak jak powinien i będzie podawał błędne wartości w stosunku co do położenia- wychylenia się ramienia przepływki.
No ale mogę się mylić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl