Wzmacniacz - podlaczenie + inne
- BeeAndHunny
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 09 maja 2010, 15:56
- Lokalizacja: Jarosław
Na fotce nie widać, ani też nie napisałeś czy ten piecyk może pracować w mostku? Jeśli nie pisze na nim przy wyjściu głośnikowym "bridge" to podepnij to pod jeden kanał np. pod l+ i l-...
Kolejna sprawa to czy klocki były kupowane w zestawie, czy wszystko osobno? Bo może być tak, że masz wzmaka na 4 ohm'y a chcesz napędzić nim tubę która może ma głośnik 2 ohm'y? W takiej sytuacji też będzie się paliła czerwona lampka sygnalizująca zazwyczaj zwarcie, przegrzanie sprzętu, lub przeciążenie (nie taki opór)...
Posprawdzaj to wszystko zanim wydasz kasiure na elektryka...
Po głowie chodziło mi jeszcze radio <hmm> bo spotkałem się z takim, że po podłączeniu do wzmaka nic się nie działo, dopiero po przytrzymaniu magicznego guziczka "sub" pojawiało się napięcie na kablu remote, oraz sygnalizowane to było ikonką na wyświetlaczu... Ale tutaj raczej nie będzie takiej sytuacji skoro piszesz, że świeci Ci się czerwona lampka...
Kolejna sprawa to czy klocki były kupowane w zestawie, czy wszystko osobno? Bo może być tak, że masz wzmaka na 4 ohm'y a chcesz napędzić nim tubę która może ma głośnik 2 ohm'y? W takiej sytuacji też będzie się paliła czerwona lampka sygnalizująca zazwyczaj zwarcie, przegrzanie sprzętu, lub przeciążenie (nie taki opór)...
Posprawdzaj to wszystko zanim wydasz kasiure na elektryka...
Po głowie chodziło mi jeszcze radio <hmm> bo spotkałem się z takim, że po podłączeniu do wzmaka nic się nie działo, dopiero po przytrzymaniu magicznego guziczka "sub" pojawiało się napięcie na kablu remote, oraz sygnalizowane to było ikonką na wyświetlaczu... Ale tutaj raczej nie będzie takiej sytuacji skoro piszesz, że świeci Ci się czerwona lampka...
- BiałyBlaupunkt
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:13
- Lokalizacja: Hłudno
A jednak ominąłeś coś :mrgreen:BeeAndHunny pisze: dlatego mostkujac + wzmaka i jego złacze rem podajesz zasilanie wzmacniaczowi bezposrednio z + i powinien sie włączyc, ale mozesz tylko spróbować, bo jeżeli zostawiłbyś na stałe to wzmak rozładowałby ci baterię w samochodzie...
Jeśli masz radyjko podpięte (tak jak np ja) pod stacyjkę, po wyciągnięciu kluczyka nic ci aku nie rozładuje. Pisze to dlatego że REM mam spalony w radiu i mam cały czas 12+ ze stacyjki właśnie.
A co do podłączania sprzętu to nie tłumaczcie innym w sposób że tak nazwę książkowy, tłumaczy się jak najbardziej łopatologicznie.
Podam przykład podłączenia radia/wzmaka/i jakiegoś głośniczka: (prościej się chyba nie da)
1.Podłączenie wzmacniacza co by zaczął działać
- Plus od wzmaka do plusa na aku
-Minus od wzmaka do masy samochodu (czym krótsza odległość tym lepiej)
-REM (Remote) od wzmaka do radia (jeśli ktoś nie wie gdzie ma REM na radiu to zawsze na kabelku przy dowolnym radiu jest oznaczenie REM. Jeśli przykładowo rem macie spalony tak jak ja (przy radiu) to podłączanie do wzmaka Plus (kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza). Jeszcze do tego plusa na REM, gdy już tak musicie podłączyć to albo robicie przełącznik jakiś na tym plusie albo podłączacie plus ze stacyjki w stanie 1 (czyli wtedy włączacie zapłon).
-Głośnik/i to już chyba każdy wie jak podłączyć :mrgreen:
-Jak podłączacie czincze to wiedzcie że jeśli podłączycie inaczej na wzmaku a inaczej na radiu może wam nie grać w ogóle lub będzie wam grało słabiej (dlatego też sprawdamy podłączenie przekładając końcówki).
2. Radio (gdyby ktoś nie wiedział jak to napiszę)
-Plus z radia na Plus gdzie wam się tylko zechce (może być na aku a może być z dowolnego miejsca gdzie znajdziecie 12+). Jeszcze jedno otóż, na kostce od radia jest czerwony i żółty bo: jeśli podłączacie aby radio grało bez kluczyka to łączycie czerwony i żółty i dajecie normalnie na plus. A jeśli chcecie do stacyjki aby wam radio się załączało po przekręceniu kluczykiem to żółty podpinacie pod stałego plusa a czerwony pod plusa ze stacyjki w stanie jak świeci zapłon.
-Minus to minus (masa)
-Podłączenie głośników wygląda następująco:
Na kostce patrząc na nią tak jak by była podpięta do radia i radio widzimy przodem do nas:
Kable od środka (z lewej dwa są do lewego przedniego, z prawej 2 są do prawego przedniego). Kable od boków tak samo jak te ze środka (lewe 2 na lewy a prawe na prawy, tylko pamiętajcie że tył :mrgreen:
To chyba tyle. gdyby coś było nie jasne lub chcecie więcej info to pytać. Np jak do tego kondensator podłączyć czy coś nie ma problemu, wszystko jest z własnego doświadczenia a nie ściągnięte z google.
Co do czinczy z cienkim kabelikiem (on nie jest do REM koledzy, on jest do zlikwidowania zakłóceń w czinczy). Nie pamiętam dokładnie musiał bym się zapytać chyba się podłączało go z jednej do masy radia a drugi do masy samochodu przy wzmaku gdzieś.
A i już jak tak się rozpisałem to powiem że nie trzeba żadnych piecyków do głośniczków Basowych aby z niego dobry bas wyciągnąć czy sam bas. Wystarczy wzmak z funkcją wyciszania wysokich i średnich tonów.
Następnie Mostkowanie, przypuśćmy macie 4 końcówki na wzmaku (typowo na 2 głośniki czyli 2 kanałowy). Napiszę jak to wygląda w cudzysłowiu " - + - +". Jeśli chcesz zmostkować wzmaka (np ma na dwa 100 to na 1 kanał będzie miał 200) podłączacie minus od lewej a plus od prawej. Jeśli nie mostkujemy to podłączamy kolejno minus od lewej i plus od lewej (na jeden głośnik). Dodam że niektóre wzmaki kilku kanałowe nie da się zmostkować, trzeba uważnie czytać przy zakupie wzmaków.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 15:21 przez BiałyBlaupunkt, łącznie zmieniany 1 raz.
1.Podłączenie wzmacniacza co by zaczął działać
- Plus od wzmaka do plusa na aku
-Minus od wzmaka do masy samochodu (czym krótsza odległość tym lepiej)
-REM (Remout) od wzmaka do radia (jeśli ktoś nie wie gdzie ma REM na radiu to zawsze na kabelku przy dowolnym radiu jest oznaczenie REM. Jeśli przykładowo rem macie spalony tak jak ja (przy radiu) to podłączanie do wzmaka Plus (kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza). Jeszcze do tego plusa na REM, gdy już tak musicie podłączyć to albo robicie przełącznik jakiś na tym plusie albo podłączacie plus ze stacyjki w stanie 1 (czyli wtedy włączacie zapłon).
-Głośnik/i to już chyba każdy wie jak podłączyć :mrgreen:
-Jak podłączacie czincze to wiedzcie że jeśli podłączycie inaczej na wzmaku a inaczej na radiu może wam nie grać w ogóle lub będzie wam grało słabiej (dlatego też sprawdamy podłączenie przekładając końcówki).
REM (Remout) od wzmaka do radia (jeśli ktoś nie wie gdzie ma REM na radiu to zawsze na kabelku przy dowolnym radiu jest oznaczenie REM. Jeśli przykładowo rem macie spalony tak jak ja (przy radiu) to podłączanie do wzmaka Plus (kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza). Jeszcze do tego plusa na REM, gdy już tak musicie podłączyć to albo robicie przełącznik jakiś na tym plusie albo podłączacie plus ze stacyjki w stanie 1 (czyli wtedy włączacie zapłon).
I też tak robiłem, i nic ;((( wzmak się nie świeci ani jedna ani druga lampka...;((( lepiej pojade do elektryka, wkurze sie jak mi koleś upchnął spalony wzmak ;((((
- Plus od wzmaka do plusa na aku
-Minus od wzmaka do masy samochodu (czym krótsza odległość tym lepiej)
-REM (Remout) od wzmaka do radia (jeśli ktoś nie wie gdzie ma REM na radiu to zawsze na kabelku przy dowolnym radiu jest oznaczenie REM. Jeśli przykładowo rem macie spalony tak jak ja (przy radiu) to podłączanie do wzmaka Plus (kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza). Jeszcze do tego plusa na REM, gdy już tak musicie podłączyć to albo robicie przełącznik jakiś na tym plusie albo podłączacie plus ze stacyjki w stanie 1 (czyli wtedy włączacie zapłon).
-Głośnik/i to już chyba każdy wie jak podłączyć :mrgreen:
-Jak podłączacie czincze to wiedzcie że jeśli podłączycie inaczej na wzmaku a inaczej na radiu może wam nie grać w ogóle lub będzie wam grało słabiej (dlatego też sprawdamy podłączenie przekładając końcówki).
REM (Remout) od wzmaka do radia (jeśli ktoś nie wie gdzie ma REM na radiu to zawsze na kabelku przy dowolnym radiu jest oznaczenie REM. Jeśli przykładowo rem macie spalony tak jak ja (przy radiu) to podłączanie do wzmaka Plus (kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza). Jeszcze do tego plusa na REM, gdy już tak musicie podłączyć to albo robicie przełącznik jakiś na tym plusie albo podłączacie plus ze stacyjki w stanie 1 (czyli wtedy włączacie zapłon).
I też tak robiłem, i nic ;((( wzmak się nie świeci ani jedna ani druga lampka...;((( lepiej pojade do elektryka, wkurze sie jak mi koleś upchnął spalony wzmak ;((((
- BeeAndHunny
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 09 maja 2010, 15:56
- Lokalizacja: Jarosław
Ominąłem, ponieważ założyłem że kolega nie używa takiego rozwiazania, poza tym jak dla mnie bezsensem jest wpinanie jednostki pod ACC lub punkt gdzie pojawia sie +12 po przekrezeniu kluczyka, żeby tym grajka odpalać...ale moje zdanie oczywiście...A jednak ominąłeś coś :mrgreen:
nie mamJeśli masz radyjko podpięte (tak jak np ja) pod stacyjkę,
To chyba wynika samo z siebie...po wyciągnięciu kluczyka nic ci aku nie rozładuje. Pisze to dlatego że REM mam spalony w radiu i mam cały czas 12+ ze stacyjki właśnie.
Chyba nikt nie tłumaczył tutaj niczego "książkowo", tylko jak najbardziej zrozumiale, a co do łopatologii to ludzie mogą róznie interpretowac i zrobić krzywdę przy sprzecie który próbuja okiełznać...A co do podłączania sprzętu to nie tłumaczcie innym w sposób że tak nazwę książkowy, tłumaczy się jak najbardziej łopatologicznie.
Zmierz sobie napiecie na REM'ie najpierw...(kabel może być grubości jak od ładowarki komórkowej, tam płyną minimalne prądy, tylko do wzbudzenia wzmacniacza).
Chyba się mylisz...Chinche są ekranowane i to spełnia funkcję ochrony przed zakłóceniami, chyba że wprowadzili jakieś nowe technologie likwidacji zakłóceń...niektórzy producenci w swoich ofertach nie maja przewodów RCA ze sterowaniem, bo wrecz własnie te mogą wprowadzać zakłócenia do instalacji sygnałowej, wiec nawet gdyby byłyby jakimś świetnym filtrem przeciw zakłóceniom to raczej stosowaliby je wszyscy, a jeżeli nie to większość...Co do czinczy z cienkim kabelikiem (on nie jest do REM koledzy, on jest do zlikwidowania zakłóceń w czinczy). Nie pamiętam dokładnie musiał bym się zapytać chyba się podłączało go z jednej do masy radia a drugi do masy samochodu przy wzmaku gdzieś.
No teraz to ja nie rozmumiem...nie spotkałem sie jeszcze z takimi "bajerami" w wzmaku...może chodzi o filtry raczej (HPF, LPF)...aby z niego dobry bas wyciągnąć czy sam bas. Wystarczy wzmak z funkcją wyciszania wysokich i średnich tonów.
[ Dodano: 2010-06-08, 10:25 ]
Kolego Royalpl, jeżeli instalkę masz prawidłowo poprowadzoną to raczej spodziewaj się uwalonego wzmaka, spróbuj jeszcze oprzeć sie na wskazówkach klegikaczaza5, głosniki odpiąć bo może wzmak nie ma mozliwości mostkowania lub masz głośnik o innej impedencji niz dopuszczalna na wzmaku, chociaż wątpię...
więc tak na nowo podłączyłem sobie wszystko tylko mi powiedzcie jedno jak dam plus do wzmaka i minus na masę,podłącze cincze i kabel ten cienki rem i jak włącze radio to powinien wzmacniacz się załączyć i powinna świecić zielona i czerwona lampka ?? Bo tak robię i nic jak by prądu w ogóle nie było.
A i powiedzcie mi jeszcze w audi w tej klawiaturce pod maską gdzie są bezpieczniki to który odpowiada za radio ten 7,5 bo w wzmaku mam 20 może je powymieniam na nowe i sobie podłącze na nowo wszystko tylko jest mały problem z elektrykiem umówiłem się na 9 rano w piątek. Więc nie wiem czy grzebać czy poczekać...A próby mogą być różne ;/
A jeżeli kupiłem zepsuty wzmacniacz to jakoś go sam naprawie ((( bo paragon zgubiłem a kupiłem używkę (((
A i powiedzcie mi jeszcze w audi w tej klawiaturce pod maską gdzie są bezpieczniki to który odpowiada za radio ten 7,5 bo w wzmaku mam 20 może je powymieniam na nowe i sobie podłącze na nowo wszystko tylko jest mały problem z elektrykiem umówiłem się na 9 rano w piątek. Więc nie wiem czy grzebać czy poczekać...A próby mogą być różne ;/
A jeżeli kupiłem zepsuty wzmacniacz to jakoś go sam naprawie ((( bo paragon zgubiłem a kupiłem używkę (((
Ostatnio zmieniony 08 cze 2010, 11:29 przez Royalpl, łącznie zmieniany 1 raz.
- BiałyBlaupunkt
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:13
- Lokalizacja: Hłudno
Nie ma co się przezbywać kto ma rację, napisałem wszystko z własnego doświadczenia (nic nigdy jeszcze tym nie zepsułem :mrgreen: )
A "Royalpl" gdzie ty mieszkasz?
Weź sobie wzmaka blisko aku, podłącz plus do plus, minus do minus i plus do rem i zobacz czy ci zaświeci zielona dioda. Jeśli tak oznacza że działa, jeśli nie to coś masz w nim spalonego.
Czerwona dioda przeważnie informuje o chwilowej przerwie w działaniu wzmaka (jak np źle podłączysz, jakieś małe zwarcie, zbyt duże obciążenie).
Ja na razie spadam, idę kończyć matować Audika pod polerowanie.
A "Royalpl" gdzie ty mieszkasz?
Weź sobie wzmaka blisko aku, podłącz plus do plus, minus do minus i plus do rem i zobacz czy ci zaświeci zielona dioda. Jeśli tak oznacza że działa, jeśli nie to coś masz w nim spalonego.
Czerwona dioda przeważnie informuje o chwilowej przerwie w działaniu wzmaka (jak np źle podłączysz, jakieś małe zwarcie, zbyt duże obciążenie).
Ja na razie spadam, idę kończyć matować Audika pod polerowanie.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2010, 11:42 przez BiałyBlaupunkt, łącznie zmieniany 3 razy.
albo powiedzcie mi jak mogę sprawdzić na sucho czy wzmak jest dobry czy prąd dostaje czy nie
Jestem z okolic poznania
To za 10-20min jestem ide na krótko sprawdzić tak jak mi piszesz czy wzmak zapali się
Jestem z okolic poznania
To za 10-20min jestem ide na krótko sprawdzić tak jak mi piszesz czy wzmak zapali się
Ostatnio zmieniony 08 cze 2010, 11:39 przez Royalpl, łącznie zmieniany 1 raz.
- BiałyBlaupunkt
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:13
- Lokalizacja: Hłudno
Ale co się na początku świeciło? Bo jeśli czerwona lampka to raczej doopa i po wzmaku po podłączeniu prawidłowym powinna się świecić zielona lampka informująca nas o tym, że do wzmacniacza podłączone jest napięcie, czerwona lampka w większości przypadków tak jak pisałem wyżej...
Noi dobra wiem już wszystko google nie gryzą :mrgreen:
Kolego zamiast zaj*** tego ku*** to lepiej na przyszłość poczytaj, albo pooglądaj dokładnie sprzęt. Po przeanalizowaniu zdjęcia Twojego autorstwa umieszczonego na pierwszej stronie i zdjęcia znalezionego w necie mogę stwierdzić, że popaliłeś sobie końcówki...
Wzmacniacz podłączony w ten sposób jak na pierwszym zdjęciu nie mógł zadziałać prawidłowo...
Mostek powinien być podpięty pod R- i L+, a Ty podpiąłeś się pod R+ i L-, tym samym pewnie zabiłeś wzmaka
Link do obrazka jak powinno być podłączone i dlaczego http://www.annapol.pl/SK%202060%20STRONA-3.jpg
Noi dobra wiem już wszystko google nie gryzą :mrgreen:
Kolego zamiast zaj*** tego ku*** to lepiej na przyszłość poczytaj, albo pooglądaj dokładnie sprzęt. Po przeanalizowaniu zdjęcia Twojego autorstwa umieszczonego na pierwszej stronie i zdjęcia znalezionego w necie mogę stwierdzić, że popaliłeś sobie końcówki...
Wzmacniacz podłączony w ten sposób jak na pierwszym zdjęciu nie mógł zadziałać prawidłowo...
Mostek powinien być podpięty pod R- i L+, a Ty podpiąłeś się pod R+ i L-, tym samym pewnie zabiłeś wzmaka
Link do obrazka jak powinno być podłączone i dlaczego http://www.annapol.pl/SK%202060%20STRONA-3.jpg
więc tak dałem na krótko na samym aku i wzmak zadziałał zaświeciła się czerwona lampka. To chyba znak że wzmak nie jest popsuty że koncówki nie są popalone
Czyli co musiałbym zrobić żeby wzmak zadziałał gdzie jaki kabel mam podpiąć jak na tym zdjęciu co podajesz bo mam tak samutko z tyłu wzmaka. Napisz mi gdzie dać plus gdzie masę i gdzie kable to tuby no i ten mały kabelek rem pod radio to już wiem o ile ten kabel podaje napięcie
Czyli co musiałbym zrobić żeby wzmak zadziałał gdzie jaki kabel mam podpiąć jak na tym zdjęciu co podajesz bo mam tak samutko z tyłu wzmaka. Napisz mi gdzie dać plus gdzie masę i gdzie kable to tuby no i ten mały kabelek rem pod radio to już wiem o ile ten kabel podaje napięcie
+ z aku do +12V
masa wzięta z budy pojazdu do GND
remote z radia do REM
oraz tubę - plusowy kabel pod SPEAKER L+, a kabel masowy od tuby pod SPEAKER R-
kable sygnałowe RCA to chyba wiadomo o co chodzi
Prościej się już chyba nie da wytłumaczyć, jeżeli popodłączasz to wszystko tak jak napisałem, włączysz radio i wtedy jak nie działa a wszystkie bezpieczniki masz dobre to masz coś uwalone w sprzęcie...
Popatrz, spróbuj i zdaj relacje <ok>
masa wzięta z budy pojazdu do GND
remote z radia do REM
oraz tubę - plusowy kabel pod SPEAKER L+, a kabel masowy od tuby pod SPEAKER R-
kable sygnałowe RCA to chyba wiadomo o co chodzi
Prościej się już chyba nie da wytłumaczyć, jeżeli popodłączasz to wszystko tak jak napisałem, włączysz radio i wtedy jak nie działa a wszystkie bezpieczniki masz dobre to masz coś uwalone w sprzęcie...
Popatrz, spróbuj i zdaj relacje <ok>