Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

['91 1.9D 1Y] Sprawdzenie, czyszczenie i montaż wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

['91 1.9D 1Y] Sprawdzenie, czyszczenie i montaż wtryskiwaczy

Post autor: Wodek » 09 cze 2010, 11:32

Witam!
Mam parę pytań związanych z wtryskiwaczami w moim aucie.

1. Ostatnio zauważyłem, że autko pali mi znacznie więcej niż dawniej (na trasie blisko 7l/100 w mieście 8.5 l/100. Dawniej było trasa 5.4l/100, miasto 7l/100).
Postanowiłem więc rzucić okiem na stan wtryskiwaczy.
Po wykręceniu i rozebraniu okazało się, że trzy z nich są totalnie usyfione, iglica w dwóch początkowo nie chciała się w ogóle ruszyć, a otworki wylotowe były dobrze osmolone.
Trochę przeczyściłem wszystko w benzynie, ale czarny osad nadal pozostał. Dlatego moje pytanie brzmi - czym i jak wyczyścić stare i brudne wtryskiwacze? Czy może wtryskiwaczy się nie czyści tylko po prostu kupuje nowe końcówki? Na wszelki wypadek zamówiłem trzy nowe (Hans Pries - bo były po 35 zł) - mogę oddać jeśli okażą się nieprzydatne. Czwarta była wymieniana jakieś 2 lata temu, ale przydałoby się zbadać jej obecny stan..

2. Więc drugie pytanie - jak sprawdzić stan tych starych wtryskiwaczy? Ktoś coś opowiadał o zakręceniu wszystkich wtryskiwaczy do szyny wysokiego ciśnienia w taki sposób aby dmuchały w powietrze, a następnie kręcenie rozrusznikiem i obserwowanie chmurki... Czy taki zabieg w ogóle ma sens? Skąd wiadomo jaka chmurka jest "dobra" a jaka "zła"? Słyszałem też, że zdarza się iż zupełnie nowe wtryskiwacze leją, więc jakoś przydałoby się sprawdzić je przed zamontowaniem...

3. Kolejne pytanie - na co zwrócić uwagę przy składaniu wtryskiwacza? są jakieś specjalne środki ostrożności, które należy podjąć?

4. I ostatnie pytanie - po pierwszym rozebraniu, złożyłem wszystko do kupy skręcając naprawdę dosyć mocno - tak sam wtryskiwacz jak i wtryskiwacz w głowicę (gdzieś czytałem o momencie 60 Nm). Jakkolwiek na chwilę obecną tylko jeden wtryskiwacz się nie poci. Pozostałe pocą są albo w miejscu skręcenia wtryskiwacza albo w miejscu łączenia z głowicą... Czy jest jakiś sposób uszczelnienia tego łączenia? Nie chcę przesadzić z dociąganiem na siłę, bo to może skończyć się fatalnie w skutkach... Może jest jakaś specjalna termiczna taśma uszczelniająca, którą owija się wokół gwint?

Za pomoc i odpowiedzi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
Grzegorz.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 09 cze 2010, 12:25

Hans Pries to lipa jak chcesz wymieniać końcówki co pół roku to montuj, ja szczerze polecam boscha.

Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

Post autor: Wodek » 09 cze 2010, 12:41

Hans Pries to lipa jak chcesz wymieniać końcówki co pół roku to montuj, ja szczerze polecam boscha.
Owszem, słyszałem że Bosch jest najlepszy i z chęcią wymieniłbym na takie o ile będę miał pewność, że dana końcówka jest do wymiany. Bosch jest ponad 2 razy droższy - komplet końcówek kosztuje blisko 350 zł.
Póki co nie widzę sensu wymieniać końcówek o ile nie będę pewny, że jest to konieczne. A żeby to stwierdzić muszę przynajmniej znać odpowiedź na drugie pytanie. Jeśli w końcu zdecyduję się na wymianę fajnie byłoby znać odpowiedzi na pytania 3 i 4, a może wystarczy odpowiednio wyczyścić stare końcówki (pytanie 1)...

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 cze 2010, 20:46

Jedno co mi sie nasuwa to po co ty rozbierałeś te wtryskiwacze ?? ich sie nie czyści , jeżeli leją to nowe końcówki dokładna rególacje przez wykwalifikowanego człowieka na odpowiednim sprzecie i jazda , samemu sie tam nie grzebie bo po rozmontowaniu należy każdy sprawdzić ciśnieniowo i wyrególowac ponownie w przeciwnym wypadku będzie źle, To są urządzenia wysoko cisnieniowe (ok 300bar) i muszą otwierać sie w odpowiednim momencie żeby silnik poprawnie pracował.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2010, 22:18

maniek887 pisze:Jedno co mi sie nasuwa to po co ty rozbierałeś te wtryskiwacze ?? ich sie nie czyści , jeżeli leją to nowe końcówki dokładna rególacje przez wykwalifikowanego człowieka na odpowiednim sprzecie i jazda , samemu sie tam nie grzebie bo po rozmontowaniu należy każdy sprawdzić ciśnieniowo i wyrególowac ponownie w przeciwnym wypadku będzie źle, To są urządzenia wysoko cisnieniowe (ok 300bar) i muszą otwierać sie w odpowiednim momencie żeby silnik poprawnie pracował.
Potwierdzam ,wszystko prawda z wyjatkiem tego
maniek887 pisze:To są urządzenia wysoko cisnieniowe (ok 300bar)
w 1Y ciśnienie otwarcia to ok 130 bar ,w tdeku 150 bar w tdi 190 bar .Obawiam sie że teraz po złożeniu bedzie gorzej niż było ,o ile wogóle odpalisz :-/ Nie ma mozliwości po rozebraniu wtryskiwaczy prawidłowego ustawienia na oko ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl