Witam
Jak odrożnić silnik KV od NG bo juz ostatnio zgłupialem. Mam audi 80 Coupe z 1989r silnik 2,3. w jaki sposób rozpoznać jaki tam jest układ zapłonowy/wtryskowy KE-jetronic czy KE-III-Jetronic
[B3 2.2/2.3] Jak odróznić silnik KV od NG???
[B3 2.2/2.3] Jak odróznić silnik KV od NG???
Ostatnio zmieniony 26 cze 2007, 13:30 przez tomek1122, łącznie zmieniany 1 raz.
no dobra to już wiem ze NG bo mam kanciaty kolektor teraz KE-jetronic czy KE-III-Jetronic??? Może wiecie jak jest z diagnostyka tego silnika tylko kody błyskowe czy mozna sie podpiać z lapem i gdzie w nim są czujniki stukowe czytałem że pod alternatorem ale chodziło chyba o 4-cylindry bo w 5-cio cylindrowym silniku w miejscu alternatora jest pompa wspomagania i za nia nie ma takiego czujnika...
Dzieki koledzy o to własnie chodziło. Po przestudiowaniu kilkudziesięciu zdjęć i tabel z silnikami doszłem do wniosku że to będzie KE-III i z tym nastawnikiem ciśnienia to chyba się zgadza. Pozostaje tylko problem czujnika stukowego wyczytałem gdzieś że w audi w silnikach cztero i piecio cylindrowych jest on zawsze montowany po lewej stronie bloku na wysokości 2 i 3 cylindra a u mnie za cholere go tam nie ma ale mam wolną kostkę mniej więcej w miejscu gdzie wchodzą przewody do nagrzewnicy. kostka ma dwa piny i jest koloru niebieskiego... Może ktoś podpowie jakiego koloru ma kostkę do czujnika spalania stukowego w swoim NG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
- Lokalizacja: Wrocław
ja kolego w moim ng mam niebieska kostke. nowy czujnik kosztuje okolo 160 zl Bosh a podruba kosztuje okolo 80 zl. czujnik jest przykrecony pod 2 cylindrem na wysokosci oslon chlodnicy, ledwo go widac. kostka jest z niebieska wtyczka po prawej stronie akumulatora przykrecona. ale mam pytanie do naszych fachowcow
w silniku czterocylindrowym 2.0 3a czyli w 113 konich mechanicznych czujnik byl przykrecony dokladnie za alternatorem pod pierwszym cylindrem a w ng jest krecony przy 2 cylindrze, czemu?? jest miejsce pod pierwszym zeby go przykrecic a jest pod 2 cylindrem. czemu tak jest??
co do zmiany w zdrowym silniku czujnika spalania stukowego to powiem jest szal mnie 2,6 na automacie nie moglo dogonic
w silniku czterocylindrowym 2.0 3a czyli w 113 konich mechanicznych czujnik byl przykrecony dokladnie za alternatorem pod pierwszym cylindrem a w ng jest krecony przy 2 cylindrze, czemu?? jest miejsce pod pierwszym zeby go przykrecic a jest pod 2 cylindrem. czemu tak jest??
co do zmiany w zdrowym silniku czujnika spalania stukowego to powiem jest szal mnie 2,6 na automacie nie moglo dogonic