Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2/2.3] Jak odróznić silnik KV od NG???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
tomek1122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:53
Lokalizacja: Ostrołęka

[B3 2.2/2.3] Jak odróznić silnik KV od NG???

Post autor: tomek1122 » 26 cze 2007, 13:00

Witam

Jak odrożnić silnik KV od NG bo juz ostatnio zgłupialem. Mam audi 80 Coupe z 1989r silnik 2,3. w jaki sposób rozpoznać jaki tam jest układ zapłonowy/wtryskowy KE-jetronic czy KE-III-Jetronic
Ostatnio zmieniony 26 cze 2007, 13:30 przez tomek1122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 26 cze 2007, 13:29

Roznia się na pierwszy rzut oka - kolektory dolotowe sa inne, w NG jest taki kanciaty z napisem "Audi" a w KV jest taki okrągławy, jak w B2.
Jak bedę miał czas wrzuce fotę.
No i KV to 2.2 a NG 2.3, KV nie miał kata i powinien jezdzic na 98 a NG było zawsze z katem i jezdzilo na 95 :)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 26 cze 2007, 13:46

poza tym w silnikach NG były montowane 2 różne wersje układu BOSCH KE-III-Jetronic. jedna była taka gdzie układ sterujący zapłonem i układ sterujący mieszanką to jedno pudełko, a druga (ja taką mam właśnie) miała osobno sterownik zapłonu i osobno sterownik mieszanki.

tomek1122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:53
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: tomek1122 » 26 cze 2007, 14:03

no dobra to już wiem ze NG bo mam kanciaty kolektor teraz KE-jetronic czy KE-III-Jetronic??? Może wiecie jak jest z diagnostyka tego silnika tylko kody błyskowe czy mozna sie podpiać z lapem i gdzie w nim są czujniki stukowe czytałem że pod alternatorem ale chodziło chyba o 4-cylindry bo w 5-cio cylindrowym silniku w miejscu alternatora jest pompa wspomagania i za nia nie ma takiego czujnika...

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 26 cze 2007, 19:56

do KE-Jetronic oraz KE - III - Jetronic tylko tester kodów błyskowych. W moim akurat jest tak że pierw tester wyświetla kody sterownika mieszanki a potem sterownika zapłonu

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 cze 2007, 20:20

Wydaję mi sie ale nie jestem na 100% pewnien KE-III-Jetronic będzie miał na rozdzielaczu paliwa elektroniczny nastawinik ciśnienia. Takie ciemne pudełko z przodu z dwoma kabelkami z boku Przykręcone na dwie śrubki. KE-Jetronic Czegoś takiego nie posiada.

tomek1122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:53
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: tomek1122 » 26 cze 2007, 22:03

Dzieki koledzy o to własnie chodziło. Po przestudiowaniu kilkudziesięciu zdjęć i tabel z silnikami doszłem do wniosku że to będzie KE-III i z tym nastawnikiem ciśnienia to chyba się zgadza. Pozostaje tylko problem czujnika stukowego wyczytałem gdzieś że w audi w silnikach cztero i piecio cylindrowych jest on zawsze montowany po lewej stronie bloku na wysokości 2 i 3 cylindra a u mnie za cholere go tam nie ma ale mam wolną kostkę mniej więcej w miejscu gdzie wchodzą przewody do nagrzewnicy. kostka ma dwa piny i jest koloru niebieskiego... Może ktoś podpowie jakiego koloru ma kostkę do czujnika spalania stukowego w swoim NG

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 26 gru 2013, 16:06

ja kolego w moim ng mam niebieska kostke. nowy czujnik kosztuje okolo 160 zl Bosh a podruba kosztuje okolo 80 zl. czujnik jest przykrecony pod 2 cylindrem na wysokosci oslon chlodnicy, ledwo go widac. :) kostka jest z niebieska wtyczka po prawej stronie akumulatora przykrecona. ale mam pytanie do naszych fachowcow :)
w silniku czterocylindrowym 2.0 3a czyli w 113 konich mechanicznych czujnik byl przykrecony dokladnie za alternatorem pod pierwszym cylindrem a w ng jest krecony przy 2 cylindrze, czemu?? jest miejsce pod pierwszym zeby go przykrecic a jest pod 2 cylindrem. czemu tak jest??
co do zmiany w zdrowym silniku czujnika spalania stukowego to powiem jest szal :) mnie 2,6 na automacie nie moglo dogonic :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl