Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Przegrzewa się po wymianie silnika

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

[B4 1.9TDI 1Z] Przegrzewa się po wymianie silnika

Post autor: victtorio » 09 cze 2010, 15:45

Witam
Po wymianie silnika zaczęły się problemy z układem chłodzenia. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i osiąga temperaturę 100C. W układzie wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika. Wentylator się nie załącza pomimo wysokiej temperatury. Wcześniej nigdy nie było podobnych problemów. Nawet w największe upały silnik osiągał max 92C nawet przy pracującej klimie. Układ jest odpowiednio odpowietrzony ale pomimo to zdarza się że pomimo temp 100C nie działa ogrzewanie. Dopiero po jakiejś dłuższej chwili zaczyna lecieć gorące powietrze i odbierać temp z silnika. Wszystkie czujniki, węże i króćce pochodzą od starego silnika więc są w 100% sprawne. Cała ta sytuacja sprawiła że pękła chłodnica.

Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuje

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 cze 2010, 19:10

termostat lub pompa wody do wymiany a odpowietrzałeś układ?a wentylator sprawdź na krótko czy chodzi na dole chłodnicy masz czujnik ,odłącz wtyczkę i kabelkiem zmostkuj piny i zobacz czy wiatraki chodzą

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 09 cze 2010, 19:38

Układ prawidłowo odpowietrzony a wentylator na 100% sprawny. Wszystko sprawdzone. Też podejrzewam pompę wody ale szukam porady.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 cze 2010, 20:09

Wyjmij termostat i wtedy zobacz wtedy, czy będzie się przegrzewał. Zobaczysz, czy pompa wody daje sobie radę. Sprawdź termostat w garnku - zagotuj wodę i zobacz, czy się otwiera.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2010, 22:35

victtorio pisze:Po wymianie silnika zaczęły się problemy z układem chłodzenia. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i osiąga temperaturę 100C. W układzie wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika.
Korek w zbiorniczku wyrównawczym nie działa prawidłowo ,po ostygnieciu powinien otwierać sie zaworek podciśnieniowy w korku a po tym co piszesz ewidentnie się nie otwiera
victtorio pisze:Wentylator się nie załącza pomimo wysokiej temperatury.
albo masz czujnik w chłodnicy padnięty albo coś z połaczeniem elektrycznym nie halo .Jest też mozliwe że silnik który załozyłeś moze mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą .

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 10 cze 2010, 23:18

Uszczelkę pod głowicą już wykluczyłem. Osobiście podejrzewam trzy rzeczy: korek, pompę wody lub termostat. Dziwnym zjawiskiem jest to że po wykręceniu korka odpowietrzającego przed nagrzewnicą nie leci z niego płyn pomimo nawet dużych obrotów silnika.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 cze 2010, 15:53

victtorio pisze:Uszczelkę pod głowicą już wykluczyłem. Osobiście podejrzewam trzy rzeczy: korek, pompę wody lub termostat. Dziwnym zjawiskiem jest to że po wykręceniu korka odpowietrzającego przed nagrzewnicą nie leci z niego płyn pomimo nawet dużych obrotów silnika.
no to pompa bo jak by była sprawna to płyn by ci wywalało tędy co mówisz

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 12 cze 2010, 21:37

Też tak sądzę bo na starym silniku w ten sposób odpowietrzałem układ chłodzenia i płyn wtedy leciał tamtędy.

[ Dodano: 2010-06-14, 06:26 ]
Czy z moim silnikiem jest coś nie tak?? Czytałem na forum że do zdjęcia pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu jednak w moim silniku było to niezbędne ponieważ przeszkadzało koło wałka pośredniego. Za chińskiego boga nie mogłem wykręcić tych śrub. Silnik niby 1Z ale czyżby wyjątkowy czy ja po prostu nie mam wyobraźni??

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 cze 2010, 01:01

Ja też wykluczłem w identycznym przypadku uszczelkę głowicy.
Wymieniłem: nagrzewnicę (ciekła),chłodnicę,pompę wody,termostat,trzy korki i zero poprawy.
Dopiero wymiana uszczelki pod głową + koniecznie planowanie + nowe śruby dało pożądany efekt.
Pamiętać jeszcze należy o opuszczeniu gniazd zaworowych po planowaniu lub grubszej uszczelce niestety :->

Przez niedoinformowanie pseudo mechanika który robił naprawę przede mną zawory biły o tłoki skutecznie odbierając temperaturę-były po prostu po wyciągnięciu ładnie kolorowe ;-)

ps.grupa VAG zaleca wymianę głowicy na NOWA w takim przypadku:shock:
Według nich nie regeneruje się tego elementu :cry:

Bo pompę chłodziwa w Zetorku się panie całą wyciąga z obudową i łapą <ok>

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 21 lip 2010, 18:37

Wymienilem w końcu pompe wody i jest jakby lepiej ale nadal tworzy sie bardzo duze ciśnienie w związku z czym nie moge wymienić dziurawej chlodnicy( 10litrów wody na zapas w aucie :) ) Silnik sie juz tak nie przegrzewa jak wcześniej ale temperatura nadal jest wysoka (95-98st) i czasem skacze wyzej. Co jeszcze moge zrobić aby wykluczyc uszczelke pod głowica?? Wolalbym zeby sie nie okazało że 1000zł za uszczelke poszło w bloto. Co to może być??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 lip 2010, 20:46

1000zł za uszczelkę?????????? to ona ze złota jest???? za wymianę tyle zapłaciłeś?chyba że zawory,popychacze,planowanie ,docieranie itd, to może i 1000 wyjdzie ale jakoś mi to drogo :-/ a głowica była sprawdzana na szczelność?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lip 2010, 21:24

Napisaleś za dużo o jedno zero. Uszczelka (dobra) kosztuje właśnie 100zł, plus planowanie 50-80zł, szpilki 30-50zł i robocizna (flaszka-150zł).

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 26 lip 2010, 08:36

Koledzy! Nie chodzi mi o dewiacje na temat ceny wymiany uszczelki tylko fachowe porady. Uszczelki jeszcze nie wymieniłem ale koszt wymiany będzie zbliżony do 1000zl bo wtedy chce już wszystko kompleksowo zrobić.

Na razie szukam porady co to może być innego niż uszczelka aby niepotrzebnie nie ściągać głowicy.

Awatar użytkownika
MEFISTON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: MEFISTON » 31 lip 2010, 23:17

Czy w końcu wymieniłeś chłodnicę?

Pisałeś coś wcześniej, że jest pęknięta.

Może chłodnica jest tak zabita, że nie wytrzymała ciśnienia.

Jeżeli lałeś do niej wodę, to miała prawo się zakamienić.

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 02 sie 2010, 21:13

Nie. Chłodnicy nadal nie wymieniłem z prostego powodu. Nie chce rozsadzić następnej a ta obieg ma dobry oprócz wycieku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl