[B4 1.9TDI 1Z] Przegrzewa się po wymianie silnika
[B4 1.9TDI 1Z] Przegrzewa się po wymianie silnika
Witam
Po wymianie silnika zaczęły się problemy z układem chłodzenia. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i osiąga temperaturę 100C. W układzie wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika. Wentylator się nie załącza pomimo wysokiej temperatury. Wcześniej nigdy nie było podobnych problemów. Nawet w największe upały silnik osiągał max 92C nawet przy pracującej klimie. Układ jest odpowiednio odpowietrzony ale pomimo to zdarza się że pomimo temp 100C nie działa ogrzewanie. Dopiero po jakiejś dłuższej chwili zaczyna lecieć gorące powietrze i odbierać temp z silnika. Wszystkie czujniki, węże i króćce pochodzą od starego silnika więc są w 100% sprawne. Cała ta sytuacja sprawiła że pękła chłodnica.
Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuje
Po wymianie silnika zaczęły się problemy z układem chłodzenia. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i osiąga temperaturę 100C. W układzie wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika. Wentylator się nie załącza pomimo wysokiej temperatury. Wcześniej nigdy nie było podobnych problemów. Nawet w największe upały silnik osiągał max 92C nawet przy pracującej klimie. Układ jest odpowiednio odpowietrzony ale pomimo to zdarza się że pomimo temp 100C nie działa ogrzewanie. Dopiero po jakiejś dłuższej chwili zaczyna lecieć gorące powietrze i odbierać temp z silnika. Wszystkie czujniki, węże i króćce pochodzą od starego silnika więc są w 100% sprawne. Cała ta sytuacja sprawiła że pękła chłodnica.
Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Korek w zbiorniczku wyrównawczym nie działa prawidłowo ,po ostygnieciu powinien otwierać sie zaworek podciśnieniowy w korku a po tym co piszesz ewidentnie się nie otwieravicttorio pisze:Po wymianie silnika zaczęły się problemy z układem chłodzenia. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i osiąga temperaturę 100C. W układzie wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika.
albo masz czujnik w chłodnicy padnięty albo coś z połaczeniem elektrycznym nie halo .Jest też mozliwe że silnik który załozyłeś moze mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą .victtorio pisze:Wentylator się nie załącza pomimo wysokiej temperatury.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
no to pompa bo jak by była sprawna to płyn by ci wywalało tędy co mówiszvicttorio pisze:Uszczelkę pod głowicą już wykluczyłem. Osobiście podejrzewam trzy rzeczy: korek, pompę wody lub termostat. Dziwnym zjawiskiem jest to że po wykręceniu korka odpowietrzającego przed nagrzewnicą nie leci z niego płyn pomimo nawet dużych obrotów silnika.
Też tak sądzę bo na starym silniku w ten sposób odpowietrzałem układ chłodzenia i płyn wtedy leciał tamtędy.
[ Dodano: 2010-06-14, 06:26 ]
Czy z moim silnikiem jest coś nie tak?? Czytałem na forum że do zdjęcia pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu jednak w moim silniku było to niezbędne ponieważ przeszkadzało koło wałka pośredniego. Za chińskiego boga nie mogłem wykręcić tych śrub. Silnik niby 1Z ale czyżby wyjątkowy czy ja po prostu nie mam wyobraźni??
[ Dodano: 2010-06-14, 06:26 ]
Czy z moim silnikiem jest coś nie tak?? Czytałem na forum że do zdjęcia pompy wody nie trzeba rozpinać rozrządu jednak w moim silniku było to niezbędne ponieważ przeszkadzało koło wałka pośredniego. Za chińskiego boga nie mogłem wykręcić tych śrub. Silnik niby 1Z ale czyżby wyjątkowy czy ja po prostu nie mam wyobraźni??
Ja też wykluczłem w identycznym przypadku uszczelkę głowicy.
Wymieniłem: nagrzewnicę (ciekła),chłodnicę,pompę wody,termostat,trzy korki i zero poprawy.
Dopiero wymiana uszczelki pod głową + koniecznie planowanie + nowe śruby dało pożądany efekt.
Pamiętać jeszcze należy o opuszczeniu gniazd zaworowych po planowaniu lub grubszej uszczelce niestety :->
Przez niedoinformowanie pseudo mechanika który robił naprawę przede mną zawory biły o tłoki skutecznie odbierając temperaturę-były po prostu po wyciągnięciu ładnie kolorowe
ps.grupa VAG zaleca wymianę głowicy na NOWA w takim przypadku:shock:
Według nich nie regeneruje się tego elementu :cry:
Bo pompę chłodziwa w Zetorku się panie całą wyciąga z obudową i łapą <ok>
Wymieniłem: nagrzewnicę (ciekła),chłodnicę,pompę wody,termostat,trzy korki i zero poprawy.
Dopiero wymiana uszczelki pod głową + koniecznie planowanie + nowe śruby dało pożądany efekt.
Pamiętać jeszcze należy o opuszczeniu gniazd zaworowych po planowaniu lub grubszej uszczelce niestety :->
Przez niedoinformowanie pseudo mechanika który robił naprawę przede mną zawory biły o tłoki skutecznie odbierając temperaturę-były po prostu po wyciągnięciu ładnie kolorowe
ps.grupa VAG zaleca wymianę głowicy na NOWA w takim przypadku:shock:
Według nich nie regeneruje się tego elementu :cry:
Bo pompę chłodziwa w Zetorku się panie całą wyciąga z obudową i łapą <ok>
Wymienilem w końcu pompe wody i jest jakby lepiej ale nadal tworzy sie bardzo duze ciśnienie w związku z czym nie moge wymienić dziurawej chlodnicy( 10litrów wody na zapas w aucie ) Silnik sie juz tak nie przegrzewa jak wcześniej ale temperatura nadal jest wysoka (95-98st) i czasem skacze wyzej. Co jeszcze moge zrobić aby wykluczyc uszczelke pod głowica?? Wolalbym zeby sie nie okazało że 1000zł za uszczelke poszło w bloto. Co to może być??
Koledzy! Nie chodzi mi o dewiacje na temat ceny wymiany uszczelki tylko fachowe porady. Uszczelki jeszcze nie wymieniłem ale koszt wymiany będzie zbliżony do 1000zl bo wtedy chce już wszystko kompleksowo zrobić.
Na razie szukam porady co to może być innego niż uszczelka aby niepotrzebnie nie ściągać głowicy.
Na razie szukam porady co to może być innego niż uszczelka aby niepotrzebnie nie ściągać głowicy.