Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 TD] SB przegrzewa się / czujnik 034 919 501 C str.2

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

[b3 1.6 TD] SB przegrzewa się / czujnik 034 919 501 C str.2

Post autor: wampir1988 » 07 cze 2010, 16:51

Witam może miał ktoś podobną sprawę?? Co sprawdzić przede wszystkim?? Wentylator 1 stopień uruchamia się dopiero przy 100*C czyli już jest coś nie w porządku dodam iż czujnik ten w chłodnicy wymieniłem na nowy oryginalny bo przed wymianą wentylator w ogóle się nie włączał.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 18:00 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 cze 2010, 16:57

100*C mierzone zewnętrznym czujnikiem czy odczyt z deski rozdzielczej?

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 07 cze 2010, 17:06

odczytane z zegarka w desce ale chodzi o to że gdy wskazanie zegara jest w tych orientacyjnych 100*C to auto już zaczyna słabnąć a przy temp roboczej czyli 90 czy tam 92*C pięknie śmiga więc ten konkretny fakt wzbudza moją ciekawość.

w razie czegoś mam jeszcze 2 zegar od temperatury więc można by podstawić

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 cze 2010, 17:26

Najlepiej sprawdzić w zbiorniczku wyrównawczym za pomocą termometru technicznego.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 07 cze 2010, 23:12

ok a gdzie taki termometr mogę dostać i jakie są ceny za taką przydatną zabaweczkę??

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 08 cze 2010, 08:43

W kazdym markecie budowlanym cena do ok15zł

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 08 cze 2010, 15:19

noo to zakupię sobie taki i zobaczymy jaka jest w rzeczywistości temp.

magik08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:18

Post autor: magik08 » 08 cze 2010, 21:18

może sie lekko zapowietrza?? przewody nie są twarde?

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 08 cze 2010, 22:13

przewody miękkie obojętnie czy zimny czy ciepły.
Zmierzyłem dziś temp w zbiorniczku i gdy zegar pokazuje 92* to temp w zbiorniczku jest 82* później czekałem do załączenia się wiatraka i na zegarze było już ok 102* a temp rzeczywista płynu w zbiorniczku nie przekraczała 92*
Więc tak zegar mogę wymienić bo mam na stanie jeszcze jeden tylko dziwi mnie trochę to że przy normalnej jeździe zegar cały czas pokazuje tak troszkę ponad 90 czyli ok bo taka jest temp robocza tylko że płyn nie ma takiej temp, przekłamanie jest o 10* więc trochę dużo i wydawało mi się zawsze że ten wentylator włączany jest dużo za późno. Może miał ktoś kiedyś taki przypadek albo mierzył u siebie temp płynu gdy wskazówka stoi w pozycji temp roboczej?? Jeśli tak to pisać może się to komuś kiedyś przyda.

to_nick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 2010, 22:04

Post autor: to_nick » 08 cze 2010, 23:39

Możliwe że to nie zegar a czujnik temperatury. Bo ten przy chłodnicy służy tylko (jeśli się myle to prosze mnie poprawić) do załączania wentylatora. A ten odpowiedzialny m.in. za wskazania temp jest na króćcu blisko silnika.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 09 cze 2010, 17:21

noo ten w chłodnicy jest od wentylatora. Może ktoś sprawdzał termometrem temp płynu w zbiorniczku i na zegarze jakie są różnice??

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 09 cze 2010, 22:22

Różnica zawsze będzie, ponieważ w okolicy bloku czy głowicy temperatura będzie zawsze wyższa niż w zbiorniczku i to wg mnie jest całkowicie normalne. Jaka jest różnica dokładnie to Ci nie powiem, ale mimo wszystko sugeruję wymienić czujnik odpowiedzialny za odczyt, bo różnie to bywa a to jest pewnie jakiś termistor i po latach może już nie trzymać parametrów.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 10 cze 2010, 15:59

Chyba tak właśnie zrobię ale na razie niech sobie jest bo nie chce mi się spuszczać wody a szczególnie dlatego że przykręciłem osłonę pod silnik.

to_nick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 2010, 22:04

Post autor: to_nick » 10 cze 2010, 19:01

wampir1988 pisze: nie chce mi się spuszczać wody
Ale chyba nie musisz. bo ten czujnik jest na króćcu wychodzącym z głowicy silnika.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 10 cze 2010, 19:52

Też mi się wydaje, że nie trzeba. Wystudź silnik i szybko dasz radę wymienić ten czujnik. Wiadomo, że trochę pewnie się ulać może, ale nie wiele.
Odessij najlepiej ze zbiorniczka płyn, żeby go tam nie było i powinno być ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl