Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Kopci gdy zimny.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 wrz 2008, 17:51

Daras pisze:to gdzie te uszczelniacze są?
Na zaworze zaraz... czyli zaraz pod wałiem rozrzadu <ok>
Daras pisze:a jak poznać że są do wymiany?
Bez rozbierania nie poznasz, zazwyczaj własnie autko zaczyna dymić i brac olej, chyba ze rozbierzesz i po dotyku zobaczysz ze sa juz rwarde badz spękane ;-) I przypuszczam ze jesli nie były wymieniane od nowosci to raczej napewno nie sa w idealnej kondycji ;-)

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 18:09

troche mnie uspokoiłeś :) ja już sie bałem że trzeba czape zwalać... zatem czekamy do czwartku i diagnozy na kompie. jak nic nie wyjdzie to uszczelniacze ;-)

andreas83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 08:41
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: andreas83 » 08 paź 2008, 20:09

Witam
Ja mam ten sam problem dymi strasznie na niebiesko, oleju spala ok. 1l/1000km po 15 20 min jazdy po zgaszeniu auta czu spalony olej , pierwszą rzeczą jaką wymieniłem były uszczelniacze - nic nie pomogło, kolejną była wymiana wtryskiwaczy - nic nie pomogło. Wiem że to może by jedna z dwóch rzeczy - pierścienie lub turbosprężarka. Turbosprężarka ma wyczuwalny luz na wałku - ale gdzyby przez nią lał olej to by chyba na gorącym silniku też dymił a na gorącym nie dymi. Proszę o poradę.

Andreas83
andreas83@poczta.onet.pl
[Audi 80 B4 1,9TDI 1Z]

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 09 paź 2008, 00:24

jeżeli juz odkopałeś temacik to ja powiem że u mnie przestało :-P nie wiem jakim cudem, nie wiem czemu ale ani nie ubywa oleju ani nie kopci, nawet dymka nie puści. jedyne sesnowne rozwiązanie to to że wcześniej lałem wache pompą od oleju i może troszke sie dostało i przepalał. w momencie gdy dolewałem innej, świeżej i swoją pompą coraz mniej kopcił do momentu aż przestało ;-) nie wiem co mnie podkusiło wtedy zalać z bańki pompą od oleju ale akurat tylko taką miałem pod ręką. przynajmniej mi cały układ przesmarowało :mrgreen:

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 10 cze 2010, 13:03

Pozwolicie ,ze odkopie, co by nowego nie zakladać. Koledzy dołączę się do tematu,od 2 m-cy zaczeła mi kopcić na niebiesko i brać olej, coraz bardziej i bardziej, aż ubywa 1L na 500km, na postoju nie kopci, przy spokojnej jeździe również nie widać , natomiast przy ciut mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, widać w lusterku wielkiego niebieskiego bąka, nie ważne czy auto nagrzane, połciepłe czy zimne, odrobina gazu i juz widać, wcześniej było czysto, jeżdze na 0W40 Mobila i co 10tyśkm brakowalo pół stanu na bagnecie, a było tak przez ostaynie 60tyś km... podpowiedzcie może coś po fachowemu bo ja się nie znam a wszyscy moi znojomi obstawiają turbo, co Wy na to? :-|

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 cze 2010, 13:28

sylwek28 pisze:wszyscy moi znojomi obstawiają turbo, co Wy na to? :-|
Ja też dołaczę do twoich znajomych i obstawiam turbinę :-/

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 11 cze 2010, 16:35

niestety u mnie był podobny problem tzn kopcił na siwoniebieskotemat [ https://audi80.pl/19-tdi-1z-kopci-na ... t43122.htm ] i po regeneracji lekko ustapił tzn nie kopci juz tak na niebiesko, ale bedziej na biał i znacznie mniej, turbo wymieniłem dwa dni temu wiec moze jeszcze sie olej wypala z ICeka aczkolwiek zobaczymy co bedzie dalej jak to nie to to wymieniam kocówki wtrysku..

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 03 maja 2014, 10:21

Odgrzeje kotlecika :D na zimnym podczas jazdy na biało wali nawet sporą chmurkę ale jak się rozgrzeje to tylko pozostaje czarny dymek przy dobrym bucie :-D czy to normalne? :-)
Kąt wtrysku ustawiany ostatnio na ciepłym 51-53 się waha... wtryski ori z wirusem.. dymek trochę sie przejawia bardzo ale to bardzo jasny niebieski... czyżby wtryski się kończyły? na blacie 295tyś... być może więcej bo w 92r. był big ben chyba, a mam obrotek :roll:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2014, 12:13

Może wirus dobry i poddymia troszke przy ori wtryskach :mrgreen:

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 06 maja 2014, 18:31

Niestety, ale kopci na zimnym na niebiesko, dopóki się nie rozgrzeje, zapach dymu to tak jakby niespalonej ropy, no i masa tego dymu jest, nagrałem taki krótki filmik na którym widać po kilku minutach pracy silnika na wolnych, przegazowałem no i chmura dymu się pojawiła...

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 06 maja 2014, 18:48

Nie wiem jak reszta ale ja np nie mogę odtworzyć filmiku...
Jest napisane 'Ten film jest prywatny' :P
Taki mały offtopic...

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 06 maja 2014, 19:03

sylar pisze:Nie wiem jak reszta ale ja np nie mogę odtworzyć filmiku...
Jest napisane 'Ten film jest prywatny' :P
Taki mały offtopic...
Powinno działać teraz :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2014, 21:18

MarcinexB4 pisze:Niestety, ale kopci na zimnym na niebiesko, dopóki się nie rozgrzeje
Ewidentnie oliwa się spala ,razem z ropą :-/

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 06 maja 2014, 22:42

MUNIOR pisze:
MarcinexB4 pisze:Niestety, ale kopci na zimnym na niebiesko, dopóki się nie rozgrzeje
Ewidentnie oliwa się spala ,razem z ropą :-/
To teraz co mogło się skończyć? uszczelniacze zaworów? Mocy nie stracił... wycieków jako takich nie mam, prócz uszczelniacza na wale korbowym... Sprawdzenie kompresji pewnie trzeba by zrobić? i jakie powinno być na każdym cylindrze?
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale około miesiąca temu jak zmienialem sobie uszczelkę pod deklem to sprawdziłem szklanki, zaparłem kawałek metalowego drążka o wałek i próbowałem wcisnąć i 2 szklanki się nawet dość sporo wcisneły do środka. Czy to też mogłoby mieć znaczenie?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 maja 2014, 23:20

Kompresja na początek. 25 do 31 takie ciśnienie powinien mieć 1z. Minimum 19. Dopuszcza się nie wielkie odchylenia między cylindrami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl