Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Wplyw recznego hamulca na hamowanie?

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9TDI 1Z] Wplyw recznego hamulca na hamowanie?

Post autor: TDI80 » 12 cze 2010, 21:44

Witam, zastanawiam sie czy napiecie linki od recznego hamulca ma wplyw na prace hamulcow tylnych, dodam, ze chodzi o tylne hamulce tarczowe.
Nie odbija mi reczny na jednym zacisku i mam mocno poluzowaną linke, zeby mi nie blokowal sie hamulec i zastanawiam sie czy w zwiazku z tym na tym kole mam gorsze hamowanie,
czy też napiecie linki recznego nie ma wplywu na ogolna prace hamulcow sterowana pedalem?

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 13 cze 2010, 02:24

Wydaje mi się, że to nie ma nic do tego, bo ręczny jest na linkę, a hamulec nożny przecież jest hydrauliczny na płyn hamulcowy, więc nie powinno mieć żadnego wpływu

Awatar użytkownika
kochan1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kochan1984 » 13 cze 2010, 08:35

Jeżeli masz tarcze to nie ma wpływu, hamulec nożny masz hydrauliczny, podjedź do mechanika ustawienie ręcznego zajmie mu 5 minut :)

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 13 cze 2010, 09:35

Ale jak nie odbija jeden z zacisków to tarcza może się przegrzewać i może to mieć wpływ na hamowanie - niech zgadnę, że zacina Ci się prawy tylny zacisk, mam to samo, czeka mnie regeneracja.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 13 cze 2010, 18:32

kochan1984 pisze:Jeżeli masz tarcze to nie ma wpływu, hamulec nożny masz hydrauliczny, podjedź do mechanika ustawienie ręcznego zajmie mu 5 minut :)
Wim, ze hydrauliczny, tylko chodzilo mi o to, czy skrecajac bardziej linki recznego,
to czy klocki sie przesuwaja blizej tarczy i przez to mniejsze nacisniecie pedalu i juz szybsza reakcja klockow, czy tez klocki nie zmieniaja pozycji niezaleznie od naciagu linek recznego?

[ Dodano: 2010-06-13, 18:34 ]
ciechan pisze:Ale jak nie odbija jeden z zacisków to tarcza może się przegrzewać i może to mieć wpływ na hamowanie - niech zgadnę, że zacina Ci się prawy tylny zacisk, mam to samo, czeka mnie regeneracja.
Wlasnie dlatego, ze mi nie odbija, popuscilem linke, bo mi sie grzala tarcza.
A zgadza sie prawy tylny zacisk, jasnowidz czy co :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 cze 2010, 22:02

TDI80 pisze:Wim, ze hydrauliczny, tylko chodzilo mi o to, czy skrecajac bardziej linki recznego,
to czy klocki sie przesuwaja blizej tarczy i przez to mniejsze nacisniecie pedalu i juz szybsza reakcja klockow, czy tez klocki nie zmieniaja pozycji niezaleznie od naciagu linek recznego?
Sprawa jest banalnie prosta .Dopóki linka ręcznego nie zaczyna naciągać dżwigni w tylnym zacisku do której jest podłaczona,zacisk nie hamuje .Najprostsza metoda na sprawdzenie to podnosimy tył lewarkiem i sprawdzamy .Prościej się nie da <ok> Dorażnie możesz spróbować założyć na dzwignię ręcznego do którego podłaczasz linkę ,sprężynę odciągową ,ale to na krótką metę bo trzeba usunąć przyczyne zacierania sie dżwigni .Regulacja linką nic nie daje ,prócz tego w którym momencie ruchu dziwigni działa ręczny

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 14 cze 2010, 00:26

MUNIOR pisze:Sprawa jest banalnie prosta .Dopóki linka ręcznego nie zaczyna naciągać dżwigni w tylnym zacisku do której jest podłaczona,zacisk nie hamuje .Najprostsza metoda na sprawdzenie to podnosimy tył lewarkiem i sprawdzamy .Prościej się nie da <ok> Dorażnie możesz spróbować założyć na dzwignię ręcznego do którego podłaczasz linkę ,sprężynę odciągową ,ale to na krótką metę bo trzeba usunąć przyczyne zacierania sie dżwigni .Regulacja linką nic nie daje ,prócz tego w którym momencie ruchu dziwigni działa ręczny
No tak w sumie racja, przeciez dopiero jak zaczyna ciagnac dwignie zacisku to hamuje i mozna zobaczyc przy zacisku, czy cos hamuje w danym naciagu linki recznego, czy tez nie, wiec wychodzi na to, ze opuszczony reczny, badz zupelnie nie dzialajacy reczny rozkrecony nie ma wplywu na odleglosc klockow tylnych od tarczy i hamowania.
A swoja droga, moze zbiore sie, zeby sprobowac zregenerowac zacisk, tylko tak sie wachałem na razie, bo balem sie ze moze zaczac cieknac plyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl