Witam, zastanawiam sie czy napiecie linki od recznego hamulca ma wplyw na prace hamulcow tylnych, dodam, ze chodzi o tylne hamulce tarczowe.
Nie odbija mi reczny na jednym zacisku i mam mocno poluzowaną linke, zeby mi nie blokowal sie hamulec i zastanawiam sie czy w zwiazku z tym na tym kole mam gorsze hamowanie,
czy też napiecie linki recznego nie ma wplywu na ogolna prace hamulcow sterowana pedalem?
[B4 1.9TDI 1Z] Wplyw recznego hamulca na hamowanie?
- kochan1984
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Wim, ze hydrauliczny, tylko chodzilo mi o to, czy skrecajac bardziej linki recznego,kochan1984 pisze:Jeżeli masz tarcze to nie ma wpływu, hamulec nożny masz hydrauliczny, podjedź do mechanika ustawienie ręcznego zajmie mu 5 minut
to czy klocki sie przesuwaja blizej tarczy i przez to mniejsze nacisniecie pedalu i juz szybsza reakcja klockow, czy tez klocki nie zmieniaja pozycji niezaleznie od naciagu linek recznego?
[ Dodano: 2010-06-13, 18:34 ]
Wlasnie dlatego, ze mi nie odbija, popuscilem linke, bo mi sie grzala tarcza.ciechan pisze:Ale jak nie odbija jeden z zacisków to tarcza może się przegrzewać i może to mieć wpływ na hamowanie - niech zgadnę, że zacina Ci się prawy tylny zacisk, mam to samo, czeka mnie regeneracja.
A zgadza sie prawy tylny zacisk, jasnowidz czy co
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawa jest banalnie prosta .Dopóki linka ręcznego nie zaczyna naciągać dżwigni w tylnym zacisku do której jest podłaczona,zacisk nie hamuje .Najprostsza metoda na sprawdzenie to podnosimy tył lewarkiem i sprawdzamy .Prościej się nie da <ok> Dorażnie możesz spróbować założyć na dzwignię ręcznego do którego podłaczasz linkę ,sprężynę odciągową ,ale to na krótką metę bo trzeba usunąć przyczyne zacierania sie dżwigni .Regulacja linką nic nie daje ,prócz tego w którym momencie ruchu dziwigni działa ręcznyTDI80 pisze:Wim, ze hydrauliczny, tylko chodzilo mi o to, czy skrecajac bardziej linki recznego,
to czy klocki sie przesuwaja blizej tarczy i przez to mniejsze nacisniecie pedalu i juz szybsza reakcja klockow, czy tez klocki nie zmieniaja pozycji niezaleznie od naciagu linek recznego?
No tak w sumie racja, przeciez dopiero jak zaczyna ciagnac dwignie zacisku to hamuje i mozna zobaczyc przy zacisku, czy cos hamuje w danym naciagu linki recznego, czy tez nie, wiec wychodzi na to, ze opuszczony reczny, badz zupelnie nie dzialajacy reczny rozkrecony nie ma wplywu na odleglosc klockow tylnych od tarczy i hamowania.MUNIOR pisze:Sprawa jest banalnie prosta .Dopóki linka ręcznego nie zaczyna naciągać dżwigni w tylnym zacisku do której jest podłaczona,zacisk nie hamuje .Najprostsza metoda na sprawdzenie to podnosimy tył lewarkiem i sprawdzamy .Prościej się nie da <ok> Dorażnie możesz spróbować założyć na dzwignię ręcznego do którego podłaczasz linkę ,sprężynę odciągową ,ale to na krótką metę bo trzeba usunąć przyczyne zacierania sie dżwigni .Regulacja linką nic nie daje ,prócz tego w którym momencie ruchu dziwigni działa ręczny
A swoja droga, moze zbiore sie, zeby sprobowac zregenerowac zacisk, tylko tak sie wachałem na razie, bo balem sie ze moze zaczac cieknac plyn.