Koledzy mam taki problem:
Otóż, autko zaczęło mi samoczynnie wchodzić na wysokie obroty i z nich nie spadało ( około 3000 obr.) - więc postanowiłem podpiąć je pod VAG-a żeby sprawdzić co jest nie tak.
Wykazało mi błędy:
516 Styk biegu jałowego - F60
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
Wymieniłem czujnik temperatury na nowy - błąd zniknął
Podłączyłem dwa inne krokowce jednak błąd dalej nie znikał.
Po odłączeniu od Vag-a postanowiłem odpalić auto, żeby sprawdzić czy wszystko gra, a tu nie chce odpalić.
Iskra całkowicie znikła. Wymieniłem 2 cewki z modułem, aparat zapłonowy (aby sprawdzić poprawność Hall-a) , a nawet komputer silnika i dalej nic. Iskra nie wychodzi z cewki na kopułkę. Napięcie na cewce jest. Czasami się zdarzało że przy wyciąganiu wtyczki z modułu był przeskok iskry.
Podjechał kolega z taką samą audi-czką i sprawdzamy moje cewki z modułem na jego aucie - każda daje iskrę!! podłączamy mój aparat zapłonowy (kręcę zębatką) - iskra u niego jest!!. Wkładamy jego cewkę z modułem do mojego auta - iskry nadal nie ma.
-bezpieczniki są wszystkie całe
- są wszystkie przejścia na kablach do ECU
- przekaźniki wszystkie całe
-podłączyłem starą kostkę stacyjki ( na której palił) - iskry nadal nie ma
Nie wiem już co robić i gdzie szukać przyczyny.
Zauważyłem że od tamtego czasu nie działa centralny zamek - ale nie wiem czy jest to powiązane.
Wysnuwam jedyne wnioski że poprzedni właściciel założył jakiś immobiliser który odcina iskrę ( i prawdopodobnie jakiś kabelek się zerwał lub spalił jakiś ukryty bezpiecznik)
Zamontowany jest odcinacz pompy paliwa - jednak jest sprawny - załącza i odłącza pompę.
Proszę o pomoc i jakieś rady, co sprawdzać i gdzie szukać bo już mnie szlak trafia.
Pozdrawiam
[80 B4 2.0 ABT] Brak iskry - dziwny przypadek
przesledz droge przewodod idacych z cewki do modułu jesli wchodza gdizes do srodka to prawdopodbnie jest tam jakis przekaznik najlepiejj zdemontuj pod kierownica plastik i przygladnij sie czy niema tam czegos nowszego od reszty budy bo to prawdopodobnie jakies zabezpieczenie, poprostu znajdz sterownik i sterwane nim przekazniki