[1z b4] ustawienie kąta wtrysku i dawki paliwa
[1z b4] ustawienie kąta wtrysku i dawki paliwa
witam. mój 1z przy wysokich obrotach strasznie dymi na czarno. poszukuje kogoś z okolic radomia puław lub ostrowca św. kto ustawi kąt wtrysku i dawke paliwa. silnik na BOSCHU.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Równie dobrze mozesz mieć zbyt słabe ciśnienie doładowania i też będą takie objawy ,no chyba że silnik ładnie ciagnie ,dużo pali i przy tym dobrze dymi to wtedy faktycznie ktoś przesadził z dawką i za dużo ruszył nastawnikiem Jakbyś miał auto na pierburgu to zaprosił bym cię do siebie ale na boschu się nie podejme bo nie miałem do czynienia i mogą być problemy z połaczeniem sie vagiemMlody13 pisze:mój 1z przy wysokich obrotach strasznie dymi na czarno.
soft jest seryjny a dolot z tego co patrzyłem szczelny. byłem wczoraj u fachowca od diesela, popatrzył popatrzył i mówi że wtryski może sprawdzic ale to nie ich wina i jak zostawie mu auto na dwa dni to mi zrobi ale nie powiedział co jest grane i za ILE Ogólnie audi mam już 5 lat i nigdy nie było podłączane do kompa i wtryski też nie sprawdzane, a jeżdże na różnym paliwie, raz lepszym raz bio i opał też się dolewało także może i wtryski siadły
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czyli uciekało ciśnienie doładowania.W takim przypadku wystarczy podpiąc manometr .Wątpię żeby to było przyczyną bo wtedy toWOJTEK26 pisze:To bedzie nie wielka nieszczelnosc, u taty w A4 była podobnie przy bucie lekko zadymiał na czarno ( nawet na postoju po depnieciu wyrzucał sadze) okazało sie była mała nieszczelnosc w IC, po uszczelnieniu dymienie znikło prawie całkowicie
nie wyglądało by tak dobrzeMlody13 pisze:auto zbiera sie dobrze nawet dziś jadąc do pracy bez problemu złapałem 180km/h, a spalanie jak najbardziej w normie na trasie nawet poniżej 5 litrów a w mieście jakieś 6,5
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma co przelewać z pustego w próżne i rozprawiać ,to czy tamto .Musisz sprawdzić ciśnienie doładowania i dawkę na vagu .Dopiero po tym można będzie stwierdzić co jest przyczynąMlody13 pisze:tyle że u mnie nie kopci delitatnie a bardzo mocno nawet na postoju. przy wciśnięciu gazu do końca zapiernicza wielka bardzo czarna chmura dymu.
podstawowe pytanie kiedy był zmieniany filtr powietrza może zabrudzony, trzeba sprawdzić wszystkie węże miedzy filtrem pow.- turbo i miedzy turbo-ic-kolektor ssący , najlepiej podłączyć manometr by sprawdzić ile turbo pompuje, trzeba sprawdzić zawór egr bo może być uszkodzony i nie będzie odpowiedniego ciśnienia najlepiej zaślepić wymysł eco czesto jak jest uszkodzony widać jego obdymienie, może być zasyfiony kolektor ssący i mały przelot lub uszczelka od kolektor ssącego puszcza ale był by świst uciekającego ciśnienia lub jest ustawiona naprawdę duża dawka paliwka, a silniczek chodzi twardo prawie metalicznie czy miękko i czy dość równo pracuje na wolnych obrotach i na np 1100-1200,a że zetorek dymi stało się to z dnia na dzień czy stopniowo i czy od czasu dymienia zmieniła się praca silnika
trzeba podpiąć kabelek i zobaczyć co vag powie
jak coś zapraszam do mnie :mrgreen:
trzeba podpiąć kabelek i zobaczyć co vag powie
jak coś zapraszam do mnie :mrgreen:
filtr powietrza wymieniony węże od turbo i IC jeszcze sprawdze dokładnie egr mam zaślepiony(wcześnij był troche odymiony) silnkik chodzi raczej miękko i równo na niskich obrotach. zaczą dymi powoli coraz bardziej, po regeneracji turbo troche mniej i teraz znó bardzo. silnik całkiem zdrowy przy -30C odpalał bez problemu ale bierze jakieś 2l oleju na 12tys. km
Panowie problem jednak był z EGRem. wczoraj odkręciłem i sprawdziłem wszystkie węże turbo i IC oraz blaszkę egr(zaślepiona była tylko strona od wydechu i to jeszcze bez uszczelnienia silikonem) wykręciłem całe to dziadostwo dociąłem idealne blaszki wysmarowałem silikonem i skręciłem na chama :mrgreen: audi wczoraj dostało dobrze w piec i dymiło praktycznie tak samo ale dziś też dostało dobrze i.... praktycznie nie dymi <ok> oczywiście przy gazie w podłoge puści troche kopciucha ale w porównaniu do tego co było to teraz jest gitara. dzięki wszystkim za podpowiedzi