Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1z b4] ustawienie kąta wtrysku i dawki paliwa

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

[1z b4] ustawienie kąta wtrysku i dawki paliwa

Post autor: Mlody13 » 17 cze 2010, 17:23

witam. mój 1z przy wysokich obrotach strasznie dymi na czarno. poszukuje kogoś z okolic radomia puław lub ostrowca św. kto ustawi kąt wtrysku i dawke paliwa. silnik na BOSCHU.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2010, 22:27

Mlody13 pisze:mój 1z przy wysokich obrotach strasznie dymi na czarno.
Równie dobrze mozesz mieć zbyt słabe ciśnienie doładowania i też będą takie objawy ,no chyba że silnik ładnie ciagnie ,dużo pali i przy tym dobrze dymi to wtedy faktycznie ktoś przesadził z dawką i za dużo ruszył nastawnikiem ;-) Jakbyś miał auto na pierburgu to zaprosił bym cię do siebie ale na boschu się nie podejme bo nie miałem do czynienia i mogą być problemy z połaczeniem sie vagiem :-/

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 18 cze 2010, 07:30

turbo jest ok bo po regeneracji, auto zbiera sie dobrze nawet dziś jadąc do pracy bez problemu złapałem 180km/h, a spalanie jak najbardziej w normie na trasie nawet poniżej 5 litrów a w mieście jakieś 6,5

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 cze 2010, 09:22

Jezeli masz softa seryjnego to sprawdz cały dolot, bo moze byc gdzies nie wielka nieszczelnosc miedzy turbo a kol. ssacym, jezeli masz soft robiony to moze masz przesadzona dawke. Moze tez byc problem z wtryskami ze nie rozpylaja paliwa prawidłowo.

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 18 cze 2010, 10:46

soft jest seryjny a dolot z tego co patrzyłem szczelny. byłem wczoraj u fachowca od diesela, popatrzył popatrzył i mówi że wtryski może sprawdzic ale to nie ich wina i jak zostawie mu auto na dwa dni to mi zrobi ale nie powiedział co jest grane i za ILE ;-) Ogólnie audi mam już 5 lat i nigdy nie było podłączane do kompa i wtryski też nie sprawdzane, a jeżdże na różnym paliwie, raz lepszym raz bio i opał też się dolewało także może i wtryski siadły :-D

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 cze 2010, 11:51

To bedzie nie wielka nieszczelnosc, u taty w A4 była podobnie przy bucie lekko zadymiał na czarno ( nawet na postoju po depnieciu wyrzucał sadze) okazało sie była mała nieszczelnosc w IC, po uszczelnieniu dymienie znikło prawie całkowicie

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 18 cze 2010, 12:03

czyli radzisz dokładnie sprawdzi wszwstkie przewody w IC i przy turbo ? po pracy wjade na kanał i sprawdze dokładnie i się odezwe.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2010, 12:49

WOJTEK26 pisze:To bedzie nie wielka nieszczelnosc, u taty w A4 była podobnie przy bucie lekko zadymiał na czarno ( nawet na postoju po depnieciu wyrzucał sadze) okazało sie była mała nieszczelnosc w IC, po uszczelnieniu dymienie znikło prawie całkowicie
Czyli uciekało ciśnienie doładowania.W takim przypadku wystarczy podpiąc manometr .Wątpię żeby to było przyczyną bo wtedy to
Mlody13 pisze:auto zbiera sie dobrze nawet dziś jadąc do pracy bez problemu złapałem 180km/h, a spalanie jak najbardziej w normie na trasie nawet poniżej 5 litrów a w mieście jakieś 6,5
nie wyglądało by tak dobrze

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 18 cze 2010, 12:57

tyle że u mnie nie kopci delitatnie a bardzo mocno nawet na postoju. przy wciśnięciu gazu do końca zapiernicza wielka bardzo czarna chmura dymu. jak mi sie uda to nagram i wrzuce to sami zobaczycie :shock:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2010, 13:51

Mlody13 pisze:tyle że u mnie nie kopci delitatnie a bardzo mocno nawet na postoju. przy wciśnięciu gazu do końca zapiernicza wielka bardzo czarna chmura dymu.
Nie ma co przelewać z pustego w próżne i rozprawiać ,to czy tamto .Musisz sprawdzić ciśnienie doładowania i dawkę na vagu .Dopiero po tym można będzie stwierdzić co jest przyczyną

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 18 cze 2010, 14:00

podstawowe pytanie kiedy był zmieniany filtr powietrza może zabrudzony, trzeba sprawdzić wszystkie węże miedzy filtrem pow.- turbo i miedzy turbo-ic-kolektor ssący , najlepiej podłączyć manometr by sprawdzić ile turbo pompuje, trzeba sprawdzić zawór egr bo może być uszkodzony i nie będzie odpowiedniego ciśnienia najlepiej zaślepić wymysł eco czesto jak jest uszkodzony widać jego obdymienie, może być zasyfiony kolektor ssący i mały przelot lub uszczelka od kolektor ssącego puszcza ale był by świst uciekającego ciśnienia lub jest ustawiona naprawdę duża dawka paliwka, a silniczek chodzi twardo prawie metalicznie czy miękko i czy dość równo pracuje na wolnych obrotach i na np 1100-1200,a że zetorek dymi stało się to z dnia na dzień czy stopniowo i czy od czasu dymienia zmieniła się praca silnika

trzeba podpiąć kabelek i zobaczyć co vag powie ;-)

jak coś zapraszam do mnie :mrgreen:

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 18 cze 2010, 14:22

filtr powietrza wymieniony węże od turbo i IC jeszcze sprawdze dokładnie egr mam zaślepiony(wcześnij był troche odymiony) silnkik chodzi raczej miękko i równo na niskich obrotach. zaczą dymi powoli coraz bardziej, po regeneracji turbo troche mniej i teraz znó bardzo. silnik całkiem zdrowy przy -30C odpalał bez problemu ale bierze jakieś 2l oleju na 12tys. km

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 18 cze 2010, 14:32

można sprawdzić czy 2 blaszek zaślepiających egra przypadkiem spalinki nie przepaliły, moze faktycznie wtryski już podupadają :-(

trzeba manometr do turbo i vaga podłączyć nie ma wyjścia

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 20 cze 2010, 18:06

Panowie problem jednak był z EGRem. wczoraj odkręciłem i sprawdziłem wszystkie węże turbo i IC oraz blaszkę egr(zaślepiona była tylko strona od wydechu i to jeszcze bez uszczelnienia silikonem) wykręciłem całe to dziadostwo dociąłem idealne blaszki wysmarowałem silikonem i skręciłem na chama :mrgreen: audi wczoraj dostało dobrze w piec i dymiło praktycznie tak samo ale dziś też dostało dobrze i.... praktycznie nie dymi <ok> oczywiście przy gazie w podłoge puści troche kopciucha ale w porównaniu do tego co było to teraz jest gitara. dzięki wszystkim za podpowiedzi <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 cze 2010, 23:45

zrobiłeś tak jak należy z EGR i dodatkowo przeczyściłeś wydech więc nic dziwnego że się wszystko poprawiło <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl